• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

پژوهش در برنامه ریزی درسی

  1. صفحه اصلی
  2. مقالات آماده انتشار

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

تاریخچه مجله

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

مقالات آماده انتشار
شماره جاری
دوره 18 (1400)
دوره 17 (1399)
دوره 16 (1398)
دوره 15 (1397)
دوره 14 (1396)
دوره 13 (1395)
دوره 12 (1394)
دوره 11 (1393)
دوره 10 (1392)
دوره 9 (1391)
دوره 8 (1390)
دوره 7 (1389)
دوره 6 (1388)
دوره 5 (1387)
دوره 4 (1386)
دوره 3 (1385)
دوره 2 (1384)
دوره 1 (1383)

تعداد مقالات: 698


مقالات آماده انتشار: همه پذیرفته شده اصلاح شده برای چاپ

1. تواناییها و قابلیت دانش آموختگان در پاسخ به نیاز بازار کار به منظور ارائه چهار چوب ادراکی مناسب

مصطفی اجتهادی؛ محمد بهروزی

دوره 3، شماره 10، شهریور 1385، صفحه 1-28

  • مشاهده مقاله
2. میزان آشنایی معلمان دوره متوسطه استان مازندران از مبانی برنامه‌ریزی درسی و اصول یادگیری

حسینجان دائی‌زاده؛ علی شریعتمداری؛ عزت‌الله نادری؛ مریم سیف نراقی

دوره 4، شماره 13، فروردین 1386، صفحه 1-24

  • مشاهده مقاله
3. آسیب‌شناسی ساختار نظام آموزش عالی در اجرای برنامه‌های پنجساله توسعه ‌بخش آموزش عالی به منظور ارائه راهبردهای مناسب

مصطفی اجتهادی؛ رسول داودی

دوره 4، شماره 15، مهر 1386، صفحه 1-24

  • مشاهده مقاله
4. نقش باورهای غیرمنطقی و پرخاشگری بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان پسر دوره متوسطه شهر تبریز

مختار معتمدین؛ غلامحسین عبادی

دوره 4، شماره 14، تیر 1386، صفحه 1-22

  • مشاهده مقاله
5. تعلیم و تربیت پسامدرن از دیدگاه جیرو

دوره 4، شماره 16، دی 1386، صفحه 1-18

  • مشاهده مقاله
6. قابلیت تمیز دانشگاههای آزاد اسلامی منطقه چهار با استفاده ازسیاهه مدیریت کیفیت، سازمان یادگیرنده و مدیریت دانش

دوره 5، شماره 17، اردیبهشت 1387، صفحه 1-26

  • مشاهده مقاله
7. مؤلفه‌های رهبری مبتنی بر ارزش‌ها و ارائه چارچوبی مناسببرای ارتقای این رویکرد در دانشگاه آزاد اسلامی

دوره 5، شماره 19، مهر 1387، صفحه 1-22

  • مشاهده مقاله
8. غزالی و اخلاق فضیلت دینی

سیدهاشم گلستانی؛ علیرضا یوسفی؛ فیروز رضائیان

دوره 5، شماره 20، دی 1387، صفحه 1-20

  • مشاهده مقاله
9. عملکرد علوم دانش‌آموزان ایرانی در مطالعه تیمز 2003 با توجه به متغیرهای فردی و خانوادگی

اعظم پهلوان‌صادق؛ ولی‌الله فرزاد

دوره 6، شماره 21، فروردین 1388، صفحه 1-24

  • مشاهده مقاله
10. اثربخشی برنامه‌های درسی دروس تربیتی بر ارتقای سطح دانش، نگرش و مهارتهای دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی استان مازندران

بابک حسین‌زاده

دوره 6، شماره 22، تیر 1388، صفحه 1-20

  • مشاهده مقاله
11. کارکرد سبک های تفکر و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی دربین دانشجویان دانشکده های فنی مهندسی و روان شناسیو علوم تربیتی دانشگاه تهران

فرهاد نظر ی فر؛ مهدی ابوالقاسمی نج فآبادی؛ هادی کمالی؛ تورج حسینی هفشجانی

دوره 7، شماره 25، فروردین 1389، صفحه 1-20

  • مشاهده مقاله
12. صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان آموزش عمومی و ارائۀ چارچوب ادراکی مناسب

مصطفی نیکنامی؛ فریبا کریمی

دوره 6، شماره 23، مهر 1388، صفحه 1-22

  • مشاهده مقاله
13. بررسی نگرش دانشجویان دانشگاههای آزاد منطقۀ 4 کشور نسبت به یادگیری زبان انگلیسی

شهرام قهرکی؛ حمیدرضا حق وردی

دوره 7، شماره 27، مهر 1389، صفحه 1-26

  • مشاهده مقاله
14. تحلیلی بر نظریه‌‌ی انتقادی تعلیم و تربیت و دلالت‌های آن برای برنامه‌ی درسی

رحمت اله خسروی؛ سید مهدی سجادی

دوره 8، شماره 31، دی 1390، صفحه 1-14

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 533.34 K
15. تجارب دانشجویان دکتری ریاضی از تأثیر تربیتی استاد راهنما در توسعه دانش تدریس

عظیمه سادات خاکباز؛ جمیله علم الهدی؛ نعمت الله موسی پور؛ اسماعیل بابلیان

دوره 9، شماره 32، خرداد 1391، صفحه 1-15

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 943.4 K
16. روش‌های تربیت اجتماعی کودک بر اساس قرآن و نهج البلاغه

فاطمه رمضانی؛ مسعود حیدری

دوره 9، شماره 33، شهریور 1391، صفحه 1-19

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 914.17 K
17. نقش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، مهارت رایانه‌ای و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دیدگاه آنان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان رویکرد یادگیری ترکیبی

علی اکبر عجم؛ حسین جعفری ثانی؛ بهروز مهرام؛ محمد رضا آهنچیان

دوره 9، شماره 34، مهر 1391، صفحه 1-17

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 817.2 K
18. علل گرایش به آموزش در خانه از نظر والدین کودکان آموزش دیده در خانه: مطالعه کیفی تجربیات والدین

کورش فتحی واجارگاه؛ اباصلت خراسانی؛ محمد تقی رودی

دوره 9، شماره 35، دی 1391، صفحه 1-14

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 817.2 K
19. تأملی بر موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه

وحیده علی پور؛ مریم سیف نراقی؛ عزت اله نادری؛ علی شریعتمداری

دوره 10، شماره 36، فروردین 1392، صفحه 1-15

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 1.35 MB
20. تحلیل جایگاه مؤلفه‌های تربیت شهروندی در محتوای برنامه درسی علوم اجتماعی دوره متوسطه

محمد جمالی تازه کند؛ محسن طالب زاده نوبریان؛ محمود ابوالقاسمی

دوره 10، شماره 37، تیر 1392، صفحه 1-19

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 1.1 MB
21. واکاوی برنامه درسی پنهان در انتخاب استاد راهنما در دانشکده ریاضی: یک مطالعه کیفی

سعید صفایی موحد؛ محمد عطاران

دوره 10، شماره 38، مهر 1392، صفحه 1-12

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 817.89 K
22. جایگاه حل مسأله در تمرین‌های کتاب‌های درسی علوم ابتدایی

بهروز مهرام؛ علی برائی؛ حسین کارشکی

دوره 10، شماره 39، دی 1392، صفحه 1-10

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 1.44 MB
23. بیوگرافی دکتر مصطفی شریف خلیفه سلطانی

سمیه شاه طالبی؛ محمدحسین یارمحمدیان

دوره 11، شماره 40، فروردین 1393، صفحه 1-5

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 378.71 K
24. شناسایی سبک‌های یادگیری: بازنگری در طراحی برنامه درسی نظام آموزشی فنی و حرفه‌ای

علی غنایی؛ اعظم محمدزاده قصر؛ حمیده پاکمهر؛ الهه حجار

دوره 11، شماره 41، تیر 1393، صفحه 1-11

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 1.54 MB
25. اسلامی سازی مدارس بر اساس «نظریه بازگشت به خود» استاد مطهری

نرگس کشتی آرای؛ نجمه سلطانی نژاد

دوره 11، شماره 42، مهر 1393، صفحه 1-11

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 1014.54 K
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • استخراج به پایگاه‌های علمی
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • اشتراک نسخه چاپی نشریه
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب