• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
پژوهش در برنامه ریزی درسی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 2 (1390)
شماره شماره 28
شماره شماره 27
شماره شماره 26
شماره شماره 25
شماره شماره 24
شماره شماره 23
شماره شماره 22
شماره شماره 21
شماره شماره 20
شماره شماره 19
شماره شماره 18
شماره شماره 17
شماره شماره 16
شماره شماره 15
شماره شماره 14
شماره شماره 13
شماره شماره 12
شماره شماره 11
شماره شماره 10
شماره شماره 9
شماره شماره 8
شماره شماره 7
شماره شماره 6
شماره شماره 5
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 1
دوره دوره 1 (1385)
رضایی راد, مجتبی, فلاح, ابراهیم. (1396). تأثیرآموزش از طریق تلفن همراه بر انگیزه پیشرفت، خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان عربی. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 2(16), 1-13.
مجتبی رضایی راد; ابراهیم فلاح. "تأثیرآموزش از طریق تلفن همراه بر انگیزه پیشرفت، خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان عربی". پژوهش در برنامه ریزی درسی, 2, 16, 1396, 1-13.
رضایی راد, مجتبی, فلاح, ابراهیم. (1396). 'تأثیرآموزش از طریق تلفن همراه بر انگیزه پیشرفت، خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان عربی', پژوهش در برنامه ریزی درسی, 2(16), pp. 1-13.
رضایی راد, مجتبی, فلاح, ابراهیم. تأثیرآموزش از طریق تلفن همراه بر انگیزه پیشرفت، خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان عربی. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 1396; 2(16): 1-13.

تأثیرآموزش از طریق تلفن همراه بر انگیزه پیشرفت، خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان عربی

مقاله 1، دوره 2، شماره 16 - شماره پیاپی 43، پاییز 1393، صفحه 1-13  XML
نویسندگان
مجتبی رضایی راد 1؛ ابراهیم فلاح2
11گروه علوم تربیتی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
22ااستادیار گروه زبان و ادبیات عربی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
چکیده
پژوهش حاضر با هدف اثر بخشی یادگیری سیار بر انگیزه پیشرفت، خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان عربی، با روش نیمه تجربی (طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل) صورت گرفته است. جامعه آماری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری ورودی سال 1390 که درس زبان عربی را انتخاب نموده‌اند بوده که با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای دو کلاس به حجم 69 نفر انتخاب شدند و به صورت تصادفی خوشه‌ای در دو گروه آزمایش (39) و کنترل (36) قرارگرفتند. ابزارهای مورد استفاده شامل آزمون انگیزه پیشرفت هرمنس، آزمون خودپنداره راج کمارسارسوت و آزمون محقق ساخته زبان است. روایی آزمون محقق ساخته، با اعمال نظر متخصصان تأیید شد و محاسبه پایایی آزمون از طریق بازآزمایی و آلفای کرونباخ در حدود 85/0 به دست آمد. به منظور آزمودن فرضیات تحقیق، از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج تحلیل داده‌ها نشان داد که میانگین نمرات گروه آزمایش نسبت به گروه گواه، از سطح بالاتری برخوردار بوده، استفاده از تلفن همراه در پیشرفت تحصیلی درس زبان عربی و افزایش انگیزه و خودپنداره دانشجویان مؤثر است.
کلیدواژه‌ها
یادگیری سیار؛ خودپنداره؛ انگیزه پیشرفت؛ پیشرفت تحصیلی؛ دانشجویان زبان عربی
عنوان مقاله [English]
The study of the effect of the cell phone in learning on motivation, self-awareness, and educational developments of students in Arabic course
نویسندگان [English]
mojtaba rezaei rad1؛ ebrahim fallah2
چکیده [English]
How mobile learning can effect on student's motivation, self-awareness, and educational developments in Arabic course is what being study in this essay. Quasi-experimental method, using pre test and post test within the control group, has been used in this study. Statistical population was consisted of students from Sari Islamic Azad University in 2011. Based on clustering sampling method, tow classes with 69 students were selected and considering random clustering method, students were classified into experimental (39) and control (36) groups. Hermes achievement motivation test, Rajkumar Saraswat self-awareness questionnaire and researcher- made test on Arabic course were the study tools. The validity of the researcher- made test was confirmed by experts in the field and the reliability was calculated by test-retest as 0.85.co-varience analysis, therefore, was used so as to test the research hypothesis.The findings showed that the mean scores of experimental group were in higher level than of the control group, indicating that the cell phone has a great effect on increasing student's motivation, self-awareness, and educational achievement in Arabic course.
کلیدواژه‌ها [English]
mobile learning, self-awareness, Motivation Achievement, educational achievement, Arabic course students
مراجع
Al Araf, glorious Quran, verse 43. Ayati, M, Sarani, H.(2012). The Impact of Teaching Students through Mobile Phone on Students’ Motivation and their Attitudes towards English Learning, Journal of Educational Technology, Vol 7,No1,PP13-21[ Persian]. Ashshavi, No Date, The role of Arabic in the Islamic culture, was an interpreter. Hossein Nejad, Tehran: Office of Islamic culture, p; 11. Attewell, J. (2004).Mobile learning any time everywhere," A book of papers from Mlearn2004, Mlearn conference papers, Published by the learning and skills develop pment agency, , enquiries@LSDA.org.uk. Al-Kahtani,S.A.(2001). Computer-Assisted language learning in EFL instruction at selected Saudi Arabian Universities: Profiles’ of faculty Unpublished doctoral dissertation, Indian University of Pennsylvania, A. Almekhlafi, A. G. (2006). The effect of Computer Assisted Language Learning (CALL) On United Arab Emirates English as a Foreign Language (EFL) school students’ achievement and attitude. Journal of Interactive Learning Research, 17(2), 121- 142. Brown,T. H.) 2003(.The role of m-learning in the future of e-learning in Africa," presentation at the 21st ICDE world conference Hong Kong, June. Balasundaram, S. R. and Ramadoss,B. )2008(.SMS for Question-Answering in the m-learning Scenario." Department of Computer Applications, National Institute of Technology Tiruchirappalli, Tamil Nadu, India, Journal of Computer science, Vol. 3, No. 2, pp. 119-121, ISSN154-3636©2008, Science publications,. Bull,G.( 2007). Beyond e-learning: Practical insights from the USA," University of Abertay Dundce, Report of DTI Global watch Mission. Chen, R.S. and Hsiang, C.H. (2007). A stubby on the critical success factors for corporations embarking on knowledge community- based e-learning .Information Sciences 177, , PP. 570-586. Chuan Kung, S. and Chuo, T.W. (2002). Student perception of English learning through ESL/EFL websites. Teaching English as second or Foreign Language. TESL_EJ. 6(1). Chase, E. M. and Herrod, .M. )2007(.College Student Behaviors’ and Attitudes Towards Technology on Campus, Slippery Rock University, Slippery Rock, PA., Presented at the Broadcast Educators Association Conference, Las Vegas, NV.USA.Retrieved August, 8, 2009, from World Wide Web: http://srufaculty.sru. edu/mark. Chase/index.htm. Dela, Cal-Fasoni L. (2001). A Technology to Enhance Teaching and Learning. Front Row Phonics: Acal Filed Test, Mal. California State University. Gregson, J. and Jordaan, D.(2009).Exploring the Challenge s and Opportunities of M-learning Within an International Distance Education Program," University of London External System United Kingdom and University of Pretoria South Africa, Originally published in the International Review on Research in Open and Distance Learning(IRRODL), Vol. 8, No. 2,. Fahimi, M. (2001). The role of information technology in education. Rahyaft Journal, No25, PP 223-218[Persian]. Hawkes, M. and Halverson ,P.( 2002).Technology Facilitation in the Rural school: An Analysis of Options," Journal of Research in Rural Education, Vol. 17, No. 3, pp. 162-170. Ioannou, A., Brown, S.W., Gehlbach, H., Boyer, M.A., Niv-Solomon, A., Janik, L. & Maneggia, D. (2007). Incorporating Multimedia in Social Studies Instruction: Does it Improve Students’ Performance, Interest, and Instructional Effectiveness Attitude? In C. Montgomery & J. Seale (Eds.), Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2007 (pp. 3930-3935). Chesapeake, VA: AACE. Naimi Hosseini, F, Et al (2012) Blended learning and its impact on students' motivation and satisfaction, Journal of Technology Education, Vol 7,No1,PP24-32[ Persian]. Jimoyiannis.A. & Komis.V. (2000).Computer Simulations in physics Teaching & Learning : a case Study on Students Understanding of Trajectory Motion. Computers & Education . 36pp,183-204. Kamar, N. and Ong’ondo, M. (2007(.Challenge of M-learning on social change," Egerton University, Egerton University. available at: http://www-vs.informatik.uni-ulm.de/DE/intra/bib /2007/IMCL/ papers/76_Final_Paper.pdf kanani, PH., Shayan, A, Hassanzadeh, A. (2009). Edge of Chaos in e-learning and its impact on the user motivations, First International Conference on E-Learning, University of Science and Technology. From the site: http://www.farsipaper.ir/ce4da1b4ac674005bd9c45107460ae0. Khazaie, S Vahid Dastjerdi H, ( 2011) . Talebinezhad MR. The Impact of Using Mobile Technology on Teaching and Learning English Vocabularies, Journal of Educational Technology,Vol 6,No2,PP136-142[ Persian]. Khansari, No Date, Grammar and Principles Analysis of combined Tehran: Aboureihan, p: 55. Lee, J.K., and Lee, W.K. (2008). The relationship of e- Learner's self-regulatory efficacy and perception of e- Learning environmental quality. Computers in Human Behavior 24, PP. 32-47. Peters, K.) 2007(.M-learning: Positioning Educators for a Mobile, Connected Future," Reproduced with permission of Athabasca University Canada’s Open University, Originally published in the International Review on Research in Open and Distance Learning (IRRODL), Vol. 8, No. 2, The original article is published at: http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/3 48/873,. Poorjmshidi, M.(2007). Study the effects of information networks instruction on the academic achievement of Persian literature courses schools in district 14 of Tehran. MA thesis, University of Teacher Education[Persian]. Papzan,A, Soleimani, A.(2010).Comparing Cell Phone-Based and Traditional Lecture-Based Teaching Methods' Effects on Agricultural Students' Learning, Journal of Information and Communication Technology in Education, Vol 1,No1,PP55-65[Persian]. Rezaei Rad, M.(2012). Evaluation of Payam Noor University professors’ readiness to use E-learning, Journal of Knowledge And Research in Education, Vol 35,No8,PP110-116[ Persian]. Starr, S. (2003(.Application of mobile technology in learning & teaching: m-learning," learning & teaching enhancement unit (LTEU), Briefing paper. Sarani, H. Ayati, M,.(2014). The impact of mobile phones using (SMS) of learning English vocabulary and the students attitude, Journal of Knowledge And Research in Education, Vol 2,No13,PP48-60[Persian]. Salimi, D. (2008). Role of the media and education in the teaching-learning process. Unpublished master's thesis, Tehran University[ Persian]. Tsai, R. & Jenks, M. (2007). Using Computer Multimedia in the Classrooin a Teacher Guided Mode: Vocabulary Acquisition in a University EFL Setting in Taiwan. In C. Montgomery & J. Seale (Eds.), Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2007 (pp. 4038-4043). Chesapeake, VA: AACE. Tsai, C.W. (2010). Do students need teacher's initiation in online collaborative learning? Computers & Education 54, PP. 1137-1144. Volvy, P., Shah Hussain, S. (2011). Identify the benefits and drawbacks of using mobile education of martyr Chamran University, First International Conference on Innovative thinking in education and research, taken from the site: http://rms.scu.ac.ir/Public/Teacher/ViewArticleInC.aspx?ID=15729. Wang, P., & Ryu H.(2009). Not SMS, but mobile quizzes: Designing a mobile learning application for university students, IJMLO International Journal of Mobile Learning and Organisation, Vol 3, pp 351 – 365.
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 101
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.