• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
پژوهش در برنامه ریزی درسی
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 16 (1398)
دوره دوره 15 (1397)
دوره دوره 14 (1396)
شماره شماره 55
شماره شماره 54
شماره شماره 53
شماره شماره 52
دوره دوره 13 (1395)
دوره دوره 12 (1394)
دوره دوره 11 (1393)
دوره دوره 10 (1392)
دوره دوره 9 (1391)
دوره دوره 8 (1390)
دوره دوره 7 (1389)
دوره دوره 1 (1385)
محمدزاده, سیدمحمد, فروغی ابری, احمدعلی. (1396). بررسی مبانی تربیتی حیات طیبه در سند چشم انداز تحول (سند ملی برنامه درسی ) با دید انتقادی. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 14(52), 1-11.
سیدمحمد محمدزاده; احمدعلی فروغی ابری. "بررسی مبانی تربیتی حیات طیبه در سند چشم انداز تحول (سند ملی برنامه درسی ) با دید انتقادی". پژوهش در برنامه ریزی درسی, 14, 52, 1396, 1-11.
محمدزاده, سیدمحمد, فروغی ابری, احمدعلی. (1396). 'بررسی مبانی تربیتی حیات طیبه در سند چشم انداز تحول (سند ملی برنامه درسی ) با دید انتقادی', پژوهش در برنامه ریزی درسی, 14(52), pp. 1-11.
محمدزاده, سیدمحمد, فروغی ابری, احمدعلی. بررسی مبانی تربیتی حیات طیبه در سند چشم انداز تحول (سند ملی برنامه درسی ) با دید انتقادی. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 1396; 14(52): 1-11.

بررسی مبانی تربیتی حیات طیبه در سند چشم انداز تحول (سند ملی برنامه درسی ) با دید انتقادی

مقاله 1، دوره 14، شماره 52، بهار 1396، صفحه 1-11  XML اصل مقاله (476.83 K)
نویسندگان
سیدمحمد محمدزاده1؛ احمدعلی فروغی ابری email 2
1دانشجوی دوره دکتری علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، اراک، ایران.
2استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران.
چکیده
چکیده

این پژوهش با هدف بررسی مبانی تربیتی حیات طیبه در سند چشم انداز تحول (سند ملی برنامه درسی ) با دید انتقادی به روش کیفی از نوع پژوهش توصیفی  تحلیل محتوا انجام گرفت . حوزه پژوهش شامل کتاب ها ،مجلات و نوشته های مرتبط با موضوع پژوهش بود که جهت نمونه گیری نیز به علت کثرت منابع در این حوزه از منابع دست اول شامل  تفسیر نمونه و المیزان و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی (مصباح یزدی )، منابع دست دوم شامل مکتوبات چاپی و دیجیتالی که برای محقق قابل دسترسی بود، استفاده شد .در این پژوهش جهت گردآوری اطلاعات از نمونه فیش هایی که به وسیله پژوهشگر طراحی شده بود استفاده گردید . روش تجزیه و تحلیل در این پژوهش به شیوه تحلیل محتوا ،   تطبیق و استنتاج نظری بود یافته های پژوهش بیانگر این بود که در پنج بخش مبانی فلسفی سند چشم انداز تحول (سند ملی برنامه درسی ) با توجه به مبانی تربیتی حیات طیبه از 28 مورد غفلت شده است .
کلیدواژه‌ها
واژگان کلیدی : تربیت؛ تعلیم و تربیت –حیات طیبه – سند چشم انداز تحول – دید انتقادی –مبانی فلسقی سند
عنوان مقاله [English]
Eductional foundation of sanctimonious life in development prepectivisation document ( the national curriculum document) from a critical point of view.
نویسندگان [English]
Sayed Mohammad mohammadzadeh1؛ Ahmad Ali Foroughi Abari2
1PhD student of Educational Sciences, Islamic Azad University of Arak, Arak, Iran.
2Professor, Department of Educational Sciences, Islamic Azad University of Isfahan (khorasgan), Isfahan, Iran.
چکیده [English]
This study examines the educational foundations of pure life (hayat- e- tayebeh) in the national  vision of change ( the national curriculum document). Having the critical standpoint of view about qualitative research method, the present study focuses on descriptive content using both the primary sources including Nemooneh and Almizan Quran comentmentary, and Mesbah yazdi,s islamic education philosophy and the secondary sources including the related accessible published books, magazines and papers due to their accessibility to the writers and the vast number of the sources in the field. Furthermore, the study uses a series of cards designed by the writers to collect the information.  The method of analysis includes content analysis, matching and theoretical inference.

The findings show that among the five sections of philosophical foundations in the vision of change (national curriculum document), 28 cases, with respect to educational foundations of pure life, have been neglected.
کلیدواژه‌ها [English]
Key Words: Education, Hayat-e- tayebeh, Vision of change, national curriculum document, theoretical inference
مراجع
Barden, L . (1995). Content Analysis.pp.34 . Tehran University Publication. Bagheri, kh. (2009). A second look on Islamic education.PP.123. Tehran: Madreseh publication. Bahrololoom, M. (2005). Seir o solok dissertation.PP.43. Tehran: Noor publication. Delshad Tehrani, M. (1998). A movement in Islamic education.PP.113. Tehran: Madreseh publication Hoseini, A. (2000). Islamic education.PP.108. Tehran: pagooheshgah oloom Ensani publication. Jafari, M. (2009). A second look on Islamic education.PP.67-70. Tehran: . Nashr asaer-e-Allameh Jafari zekr Institute. Javadi Amoli, A. (2004). Quran commentary (Tohid in qouran. (PP.118. Qom: sadra Publication. Makarem Shirazi, N. & Collegeous. (1995). Nemoneh commentary, No 4, PP200-204. Tehran: darolketab -e-Islamei Publication. MesbahYazdi, M. (2011). Phylosophy of Islamic education.PP.55-67. Tehran: Madreseh Publication Mohammadi, M. (2000).The ethical systems in Iran. PP.58.Tehran: kavir Publication. Motahari, M. (1994). Education in Islamic system. PP.121-123.Tehran: sadra Publications. Rajabi, M. (2011) .Anthropology.PP.120. Qom: Imam Khomeini publication. Shokohi, G. (2006). The foundations and principals of education. pp.85. Mashhad :Astaneh ghods - e- razavai Publication. Tabatabaee, M. (1995). Almizan commentary. No12, PP 493-495.Qom: Islamic office Publication

آمار
تعداد مشاهده مقاله: 297
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 269
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.