آ

  • آشپز، فاطمه بررسی تحلیلی میزان توجه به ابعاد زیبایی‌شناسی تربیت شهروندی در کتاب‌های درسی دورۀ اول ابتدایی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 133-147]

  • آقایی ابرندآبادی، سیده الهام رویکرد ساحت تربیت هنری و زیبایی‌شناختی، رویکرد موضوع‌محور یا رویکرد دریافت احساس و معنا [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 1-11]

ا

  • احمدی، پروین شناسایی جایگاه برنامه درسی تربیت جنسی در نظام آموزشی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 111-129]

  • احمدی، خدیجه تبیین تجربة متخصصین تعلیم و تربیت و مدرسان زبان انگلیسی برای آموزش زبان انگلیسی در دورة اول متوسطه [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 91-102]

  • احمدی حاجی، ام البنین شناسایی موانع درس‌پژوهی در دورۀ ابتدایی از منظر کارگزاران آموزشی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 95-115]

  • ادیب، یوسف تجارب معلمان دورة ابتدایی از آزادسازی برنامه درسی: یک رویکرد پدیدارشناختی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 46-60]

  • ادیب، یوسف تبیین بسترهای آزادسازی برنامه درسی در دورۀ ابتدایی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 22-38]

  • ادیبان، محبوبه واکاوی تجارب زیستۀ معلمان مدارس حاشیه‌ای (به لحاظ فرهنگی و جغرافیایی) از دانش‌آموزان به‌حاشیه رانده‌شده [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 21-36]

  • ایزدی، صمد مقایسه تأثیر آموزش رویکرد کلاس معکوس و درس‌پژوهی بر خلاقیت نگارشی دانشجو معلمان در درس نگارش خلاق [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 195-214]

  • اسدیان، سیروس تحلیل برنامه درسی پایه ششم ابتدایی از منظر توجه به حقوق تربیتی دانش‌آموزان از دیدگاه معلمان و دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 167-177]

  • ایمانی نائینی، محسن رویکرد ساحت تربیت هنری و زیبایی‌شناختی، رویکرد موضوع‌محور یا رویکرد دریافت احساس و معنا [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 1-11]

  • اوتادی، محمود تعیین شاخص‌های عملکرد آموزشی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌گیری از تحلیل سلسله‌مراتبی فازی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 166-183]

ب

  • بازدار قمچی قیه، مرتضی خاستگاه‌های فکری و نظری برنامه درسی سایه و بازشناسی مصادیق آن در نظام آموزشی ایران [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 1-17]

  • باقری توچائی، متینا اثربخشی آموزش الگوی تفکر تعاملی بر دانش ضمنی و دانش‌آفرینی معلمان دورۀ ابتدایی [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 108-120]

  • براتعلی، مریم تحلیل محتوای کتاب درسی ارتباط مؤثر پایۀ دهم دورۀ دوم متوسطه فنی‌وحرفه‌ای بر اساس مهارت‌های ده‌گانه سازمان بهداشت جهانی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 197-205]

  • بیطرفان، فاطمه سادات بررسی موانع اجرایی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بر اساس مدل فولن: موردکاوی ساحت تربیت زیبایی‌شناختی و هنری [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 90-110]

  • بناهان قمی، مریم بررسی تحلیلی میزان توجه به ابعاد زیبایی‌شناسی تربیت شهروندی در کتاب‌های درسی دورۀ اول ابتدایی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 133-147]

  • بهرامی، سوسن بررسی روایی و پایایی پرسشنامۀ ارزشیابی تدریس در بین دانش‌آموزان دبیرستانی [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 121-141]

پ

  • پیری، موسی تحلیل برنامه درسی پایه ششم ابتدایی از منظر توجه به حقوق تربیتی دانش‌آموزان از دیدگاه معلمان و دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 167-177]

  • پرسته قمبوانی، فاطمه کاوش در انتقال یادگیری به‌عنوان دغدغۀ بزرگ محیط کار [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 12-30]

  • پیروز، غلامرضا مقایسه تأثیر آموزش رویکرد کلاس معکوس و درس‌پژوهی بر خلاقیت نگارشی دانشجو معلمان در درس نگارش خلاق [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 195-214]

ت

  • ترکاشوند، علی نقش سواد فناورانه در تمایل به کارآفرینی دانشجویان مهندسی: یافته‌های مطالعه ترکیبی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 72-89]

ج

  • جاودانی، محمد طراحی و اعتبارسنجی چارچوب برنامه درسی آموزش کاهش خطرپذیری از بلایای طبیعی برای دورة ابتدایی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 134-150]

  • جعفری کمانگر، فاطمه مقایسه تأثیر آموزش رویکرد کلاس معکوس و درس‌پژوهی بر خلاقیت نگارشی دانشجو معلمان در درس نگارش خلاق [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 195-214]

  • جعفری هرندی، رضا بررسی روایی و پایایی پرسشنامۀ ارزشیابی تدریس در بین دانش‌آموزان دبیرستانی [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 121-141]

  • جمالی، اختر شناسایی موانع توسعۀ مدارس طبیعت [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 116-132]

  • جهانی، جعفر واکاوی شایستگی‌های معلمان عشایر کوچنده: مطالعه پدیدارشناسانه [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 39-61]

چ

  • چنگیزی محمدی، آزاده تعیین شاخص‌های عملکرد آموزشی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌گیری از تحلیل سلسله‌مراتبی فازی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 166-183]

ح

  • حبیب زاده، عباس تأثیر روش تدریس کلاس واژگون بر پیشرفت تحصیلی و نگرش دانش‌آموزان در درس ریاضی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 183-196]

  • حبیبی کلیبر، رامین اثربخشی آموزش الگوی تفکر تعاملی بر دانش ضمنی و دانش‌آفرینی معلمان دورۀ ابتدایی [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 108-120]

  • حجازی، الهه طراحی برنامه درسی تفکر مستقل برای دانش‌آموزان دورۀ متوسطه [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 80-94]

  • حسن پور رودبارکی، مریم کاوش در انتقال یادگیری به‌عنوان دغدغۀ بزرگ محیط کار [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 12-30]

  • حسینی خواه، علی واکاوی ادراک متخصصان برنامه درسی ایران نسبت به مؤلفه‌های پارادایم برنامه درسی نوفهمی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 18-45]

  • حسینی خواه، علی مدرسه‌درخانه؛ فرصت یا تهدید در نظام آموزشی ایران؟! [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 77-90]

  • حضرتی، عباس واکاوی الزامات و بایسته های اجرای مطلوب برنامه درسی پژوهش کاربردی در مدارس ابتدایی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 147-166]

خ

  • خالقی نژاد، سید علی نگاهی به تجربیات آموزشی در پیوستاری چندوجهی: چگونه برنامه درسی کسب‌شده را ارزشیابی کنیم؟ [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 130-146]

  • خزایی کوهپر، کامیان شناسایی و اعتباربخشی مؤلفه‌های برنامه درسی حل مسئله به‌منظور آموزش دانشجویان پرستاری [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 74-90]

  • خسروی، محبوبه دانش ضمنی دبیران زبان انگلیسی دورۀ دوم متوسطه از ارزشیابی کیفی: با تأکید بر روش‌های خودآزمایی و پوشه‌کار [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 148-165]

  • خسروی، محبوبه مقایسۀ اثرات بازی هدایت‌شده، بازی آزاد و آموزش مستقیم بر یادگیری کودکان در درس علوم تجربی پایۀ اول ابتدایی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 167-182]

  • خسروی بابادی، علی اکبر تغییرات اقلیم: بستری نو در برنامه درسی آموزش عالی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 37-51]

  • خسروی بابادی، علی‌اکبر طراحی برنامه درسی مبتنی بر شایستگی در نظام آموزش عالی مهارتی (مطالعه موردی: دانشگاه جامع علمی کاربردی) [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 1-21]

  • خلقی فرد، حمیده ارزیابی (میزان قابلیت تحقق، اجرا و سودمندی) برنامه درسی آموزش پیشگیری از HIV/ AIDS برای مربیان بهداشت مدارس متوسطه ایران [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 61-73]

د

  • داورپناه، محمد علی ارزیابی (میزان قابلیت تحقق، اجرا و سودمندی) برنامه درسی آموزش پیشگیری از HIV/ AIDS برای مربیان بهداشت مدارس متوسطه ایران [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 61-73]

  • دریابگی، سیده نرجس تأثیر تدریس با استفاده از سطح‌بندی و پیگیری تداوم یادگیری دانش‌آموزان پایه نهم بر یادگیری درس ریاضی [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 158-169]

  • دلیران فیروز، زهرا تحلیل محتوای کتاب درسی ارتباط مؤثر پایۀ دهم دورۀ دوم متوسطه فنی‌وحرفه‌ای بر اساس مهارت‌های ده‌گانه سازمان بهداشت جهانی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 197-205]

  • دلفان آذری، آزیتا شناسایی و اعتباربخشی مؤلفه‌های برنامه درسی حل مسئله به‌منظور آموزش دانشجویان پرستاری [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 74-90]

  • دهقان، فرزانه تحلیل محتوای دروس منتخب کتاب‌های زبان انگلیسی دورۀ متوسطه اول مدارس ایران (Prospects) با استفاده از فرایندهای چهارگانه‌ی مدل یادگیری زایشی [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 170-181]

  • دهقانی، مرضیه طراحی برنامه درسی تفکر مستقل برای دانش‌آموزان دورۀ متوسطه [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 80-94]

  • دهقانی، مرضیه بررسی موانع اجرایی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بر اساس مدل فولن: موردکاوی ساحت تربیت زیبایی‌شناختی و هنری [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 90-110]

  • دوستی، صابر تحلیل برنامه درسی پایه ششم ابتدایی از منظر توجه به حقوق تربیتی دانش‌آموزان از دیدگاه معلمان و دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 167-177]

ذ

  • ذاکری، مختار شناسایی چالش‌ها و راهکارهای بهبود طرح سوادآموزی خواندن با خانواده: مطالعۀ موردی استان هرمزگان [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 184-194]

ر

  • رحیمی پردنجانی، یعقوب واکاوی شایستگی‌های معلمان عشایر کوچنده: مطالعه پدیدارشناسانه [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 39-61]

  • رستگاری، زهرا بررسی ساختار عاملی ابزار سنجش انگیزش تدریس اعضای هیئت‌علمی در آموزش عالی ایران (مورد: دانشگاه شهید باهنر کرمان) [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 142-157]

  • رشیدی، زهرا دانش‌پژوهی تدریس، کارکرد مغفول دانشگاهی در ایران؛ تأملی بر پدیدة سایش [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 103-120]

  • رشیدی، زهرا طراحی و تبیین الگوی برنامه درسی شهروند جهانی در آموزش عالی ایران؛ رویکرد میان‌رشته‌ای [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 52-71]

  • رنجدوست، شهرام تبیین تجربة متخصصین تعلیم و تربیت و مدرسان زبان انگلیسی برای آموزش زبان انگلیسی در دورة اول متوسطه [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 91-102]

س

  • ساکی، رضا شناسایی موانع درس‌پژوهی در دورۀ ابتدایی از منظر کارگزاران آموزشی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 95-115]

  • سجادی، سیدمهدی واکاوی تجارب زیستۀ معلمان مدارس حاشیه‌ای (به لحاظ فرهنگی و جغرافیایی) از دانش‌آموزان به‌حاشیه رانده‌شده [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 21-36]

  • سجودی، مرجان بررسی موانع اجرایی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بر اساس مدل فولن: موردکاوی ساحت تربیت زیبایی‌شناختی و هنری [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 90-110]

  • سراجی، فرهاد نقش سواد فناورانه در تمایل به کارآفرینی دانشجویان مهندسی: یافته‌های مطالعه ترکیبی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 72-89]

  • سربلند، خیراله طراحی الگوی اثربخش کیفیت آموزش در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شمال غرب ایران (با روش ترکیبی) [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 91-107]

  • سلطانی، اصغر بررسی ساختار عاملی ابزار سنجش انگیزش تدریس اعضای هیئت‌علمی در آموزش عالی ایران (مورد: دانشگاه شهید باهنر کرمان) [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 142-157]

  • سلطانی بابوکانی، شهین رابطة بین هویت فرهنگی با کیفیت تدریس اساتید دانشگاه [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 121-133]

  • سلیمانی، فرزانه شناسایی موانع توسعۀ مدارس طبیعت [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 116-132]

  • سلیمانی، نادر شناسایی موانع توسعۀ مدارس طبیعت [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 116-132]

  • سلیمانپور، جواد شناسایی و اعتباربخشی مؤلفه‌های برنامه درسی حل مسئله به‌منظور آموزش دانشجویان پرستاری [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 74-90]

  • سهرابی، فاطمه تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی دورة اول دبیرستان بر اساس شاخص‌های محتوایی برنامه درسی ملی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 178-187]

ش

ص

  • صالحی، کیوان طراحی برنامه درسی تفکر مستقل برای دانش‌آموزان دورۀ متوسطه [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 80-94]

  • صباحی زاده، محمود شناسایی چالش‌ها و راهکارهای بهبود طرح سوادآموزی خواندن با خانواده: مطالعۀ موردی استان هرمزگان [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 184-194]

  • صلواتی، پرستو تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی دورة اول دبیرستان بر اساس شاخص‌های محتوایی برنامه درسی ملی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 178-187]

  • صمدی، پروین بررسی تحلیلی میزان توجه به ابعاد زیبایی‌شناسی تربیت شهروندی در کتاب‌های درسی دورۀ اول ابتدایی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 133-147]

  • صمدی، پروین شناسایی جایگاه برنامه درسی تربیت جنسی در نظام آموزشی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 111-129]

ط

  • طلائی، ابراهیم واکاوی تجارب زیستۀ معلمان مدارس حاشیه‌ای (به لحاظ فرهنگی و جغرافیایی) از دانش‌آموزان به‌حاشیه رانده‌شده [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 21-36]

ع

  • عارفی، محبوبه خاستگاه‌های فکری و نظری برنامه درسی سایه و بازشناسی مصادیق آن در نظام آموزشی ایران [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 1-17]

  • عبدالملکی، صابر مقایسۀ اثرات بازی هدایت‌شده، بازی آزاد و آموزش مستقیم بر یادگیری کودکان در درس علوم تجربی پایۀ اول ابتدایی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 167-182]

  • عبدالهی، مژگان کاوش در انتقال یادگیری به‌عنوان دغدغۀ بزرگ محیط کار [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 12-30]

  • عراقیه، علیرضا کاوش در انتقال یادگیری به‌عنوان دغدغۀ بزرگ محیط کار [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 12-30]

  • عریضی، حمید رضا بررسی اثربخشی آموزش بازنمایی‌‌های طرح‌واره‌ای بر توانایی حل مسائل غیرمعمولی ریاضی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 151-166]

  • عزیزی محمودآباد، مهران بررسی اثربخشی آموزش بازنمایی‌‌های طرح‌واره‌ای بر توانایی حل مسائل غیرمعمولی ریاضی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 151-166]

  • عصاره، علیرضا طراحی برنامه درسی مبتنی بر شایستگی در نظام آموزش عالی مهارتی (مطالعه موردی: دانشگاه جامع علمی کاربردی) [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 1-21]

  • عطاران، محمد مدرسه‌درخانه؛ فرصت یا تهدید در نظام آموزشی ایران؟! [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 77-90]

  • عظیمی، محمد تبیین تجربة متخصصین تعلیم و تربیت و مدرسان زبان انگلیسی برای آموزش زبان انگلیسی در دورة اول متوسطه [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 91-102]

  • عظیمی آقبلاغ، احد مطالعة ویژگی‌های عناصر برنامه درسی در مدارس دورة ابتدایی عشایری [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 31-48]

  • علی عسکری، مجید مدرسه‌درخانه؛ فرصت یا تهدید در نظام آموزشی ایران؟! [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 77-90]

  • علی عسکری، مجید شناسایی و اعتباربخشی مؤلفه‌های برنامه درسی حل مسئله به‌منظور آموزش دانشجویان پرستاری [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 74-90]

  • علی عسگری، مجید شناسایی موانع درس‌پژوهی در دورۀ ابتدایی از منظر کارگزاران آموزشی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 95-115]

غ

  • غلامی، احمد طراحی و اعتبارسنجی چارچوب برنامه درسی آموزش کاهش خطرپذیری از بلایای طبیعی برای دورة ابتدایی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 134-150]

ف

  • فتحی آذر، اسکندر تجارب معلمان دورة ابتدایی از آزادسازی برنامه درسی: یک رویکرد پدیدارشناختی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 46-60]

  • فتحی‌آذر، اسکندر تبیین بسترهای آزادسازی برنامه درسی در دورۀ ابتدایی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 22-38]

  • فتحی واجارگاه، کورش خاستگاه‌های فکری و نظری برنامه درسی سایه و بازشناسی مصادیق آن در نظام آموزشی ایران [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 1-17]

  • فتحی واجارگاه، کوروش تغییرات اقلیم: بستری نو در برنامه درسی آموزش عالی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 37-51]

  • فراستخواه، مقصود خاستگاه‌های فکری و نظری برنامه درسی سایه و بازشناسی مصادیق آن در نظام آموزشی ایران [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 1-17]

  • فرج زاده اصل، منوچهر تغییرات اقلیم: بستری نو در برنامه درسی آموزش عالی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 37-51]

ق

  • قادری، مصطفی واکاوی ادراک متخصصان برنامه درسی ایران نسبت به مؤلفه‌های پارادایم برنامه درسی نوفهمی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 18-45]

  • قادری، مصطفی دانش ضمنی دبیران زبان انگلیسی دورۀ دوم متوسطه از ارزشیابی کیفی: با تأکید بر روش‌های خودآزمایی و پوشه‌کار [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 148-165]

  • قادری، مصطفی مقایسۀ اثرات بازی هدایت‌شده، بازی آزاد و آموزش مستقیم بر یادگیری کودکان در درس علوم تجربی پایۀ اول ابتدایی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 167-182]

  • قلاوند، زهره شناسایی جایگاه برنامه درسی تربیت جنسی در نظام آموزشی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 111-129]

  • قلتاش، عباس واکاوی الزامات و بایسته های اجرای مطلوب برنامه درسی پژوهش کاربردی در مدارس ابتدایی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 147-166]

  • قناعت، حسین تأثیر روش تدریس کلاس واژگون بر پیشرفت تحصیلی و نگرش دانش‌آموزان در درس ریاضی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 183-196]

ک

  • کیان، مرجان واکاوی ادراک متخصصان برنامه درسی ایران نسبت به مؤلفه‌های پارادایم برنامه درسی نوفهمی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 18-45]

  • کیان، مرجان شناسایی موانع درس‌پژوهی در دورۀ ابتدایی از منظر کارگزاران آموزشی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 95-115]

  • کرمی، شهناز تغییرات اقلیم: بستری نو در برنامه درسی آموزش عالی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 37-51]

  • کشتی آرای، نرگس رابطة بین هویت فرهنگی با کیفیت تدریس اساتید دانشگاه [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 121-133]

  • کشتی آرای، نرگس شناسایی جایگاه برنامه درسی تربیت جنسی در نظام آموزشی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 111-129]

ل

  • لیاقت دار، محمدجواد بررسی اثربخشی آموزش بازنمایی‌‌های طرح‌واره‌ای بر توانایی حل مسائل غیرمعمولی ریاضی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 151-166]

م

  • ماشینچی، علی اصغر واکاوی الزامات و بایسته های اجرای مطلوب برنامه درسی پژوهش کاربردی در مدارس ابتدایی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 147-166]

  • ماهروزاده، طیبه رویکرد ساحت تربیت هنری و زیبایی‌شناختی، رویکرد موضوع‌محور یا رویکرد دریافت احساس و معنا [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 1-11]

  • ماهروزاده، طیبه بررسی تحلیلی میزان توجه به ابعاد زیبایی‌شناسی تربیت شهروندی در کتاب‌های درسی دورۀ اول ابتدایی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 133-147]

  • مجیبی، تورج تعیین شاخص‌های عملکرد آموزشی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌گیری از تحلیل سلسله‌مراتبی فازی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 166-183]

  • مجلل چوپوقلو، محمد علی شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر در پوچی برنامه درسی مدارس ابتدایی (مطالعه موردی منطقه آموزش‌وپرورش شهرستان مراغه) [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 62-79]

  • محمدی، مهدی ارزیابی (میزان قابلیت تحقق، اجرا و سودمندی) برنامه درسی آموزش پیشگیری از HIV/ AIDS برای مربیان بهداشت مدارس متوسطه ایران [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 61-73]

  • محمدی، مهدی واکاوی شایستگی‌های معلمان عشایر کوچنده: مطالعه پدیدارشناسانه [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 39-61]

  • محمد بنیاد، زهرا شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر در پوچی برنامه درسی مدارس ابتدایی (مطالعه موردی منطقه آموزش‌وپرورش شهرستان مراغه) [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 62-79]

  • محمودی، فیروز تجارب معلمان دورة ابتدایی از آزادسازی برنامه درسی: یک رویکرد پدیدارشناختی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 46-60]

  • محمودی، فیروز مطالعة ویژگی‌های عناصر برنامه درسی در مدارس دورة ابتدایی عشایری [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 31-48]

  • محمودی، فیروز تبیین بسترهای آزادسازی برنامه درسی در دورۀ ابتدایی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 22-38]

  • مدنی، سید احمد نگاهی به مسیر حرفه‌ای رالف تایلر: روایتی تاریخی از عمری تلاش برای پیوند «نظریه» و «عمل» برنامة درسی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 1-20]

  • مدنی، سیدهادی مطالعة ویژگی‌های عناصر برنامه درسی در مدارس دورة ابتدایی عشایری [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 31-48]

  • مرزوقی، رحمت اله ارزیابی (میزان قابلیت تحقق، اجرا و سودمندی) برنامه درسی آموزش پیشگیری از HIV/ AIDS برای مربیان بهداشت مدارس متوسطه ایران [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 61-73]

  • میرسپاسی، ناصر تعیین شاخص‌های عملکرد آموزشی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌گیری از تحلیل سلسله‌مراتبی فازی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 166-183]

  • مشفقی، نزهت الزمان طراحی الگوی اجرایی برنامه درسی دانشگاه کلاس جهانی در آموزش عالی ایران بر مبنای نظریه داده بنیاد [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 49-60]

  • معروفی، یحیی تبیین موانع پذیرش و اجرای نوآوری در برنامه‌های درسی دانشگاه فرهنگیان [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 61-76]

  • معصومی نژاد، رضا تجارب معلمان دورة ابتدایی از آزادسازی برنامه درسی: یک رویکرد پدیدارشناختی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 46-60]

  • معصومی نژاد، رضا تبیین بسترهای آزادسازی برنامه درسی در دورۀ ابتدایی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 22-38]

  • معمر حور، جمال طراحی برنامه درسی تفکر مستقل برای دانش‌آموزان دورۀ متوسطه [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 80-94]

  • ملکی، حسن تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی دورة اول دبیرستان بر اساس شاخص‌های محتوایی برنامه درسی ملی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 178-187]

  • ملکی، حسن مقایسۀ اثرات بازی هدایت‌شده، بازی آزاد و آموزش مستقیم بر یادگیری کودکان در درس علوم تجربی پایۀ اول ابتدایی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 167-182]

ن

  • نادی، محمد علی طراحی الگوی اجرایی برنامه درسی دانشگاه کلاس جهانی در آموزش عالی ایران بر مبنای نظریه داده بنیاد [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 49-60]

  • نجفی، سهراب تبیین موانع پذیرش و اجرای نوآوری در برنامه‌های درسی دانشگاه فرهنگیان [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 61-76]

  • نصرتی، شادی دانش ضمنی دبیران زبان انگلیسی دورۀ دوم متوسطه از ارزشیابی کیفی: با تأکید بر روش‌های خودآزمایی و پوشه‌کار [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 148-165]

  • نوروززاده، رضا طراحی برنامه درسی مبتنی بر شایستگی در نظام آموزش عالی مهارتی (مطالعه موردی: دانشگاه جامع علمی کاربردی) [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 1-21]

ه

  • هادی زاده، مریم طراحی برنامه درسی مبتنی بر شایستگی در نظام آموزش عالی مهارتی (مطالعه موردی: دانشگاه جامع علمی کاربردی) [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 1-21]

  • هاشمی، سید احمد واکاوی الزامات و بایسته های اجرای مطلوب برنامه درسی پژوهش کاربردی در مدارس ابتدایی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 147-166]

  • هاشمی، سهیلا شناسایی موانع درس‌پژوهی در دورۀ ابتدایی از منظر کارگزاران آموزشی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 95-115]

  • هدایتی، اکبر نگاهی به تجربیات آموزشی در پیوستاری چندوجهی: چگونه برنامه درسی کسب‌شده را ارزشیابی کنیم؟ [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 130-146]

ی

  • یارمحمدزاده، پیمان اثربخشی آموزش الگوی تفکر تعاملی بر دانش ضمنی و دانش‌آفرینی معلمان دورۀ ابتدایی [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 108-120]

  • یافتیان، نرگس تأثیر تدریس با استفاده از سطح‌بندی و پیگیری تداوم یادگیری دانش‌آموزان پایه نهم بر یادگیری درس ریاضی [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 158-169]

  • یعقوبی، سلام واکاوی ادراک متخصصان برنامه درسی ایران نسبت به مؤلفه‌های پارادایم برنامه درسی نوفهمی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 18-45]