آ

  • آقایی، شیرزاد مقایسه تأثیر آموزش مسائل زیست محیطی به شیوه نگاره مفهوم مشارکتی و روش رایج، بر یادگیری، یادداری و طبیعت گرایی دانش آموزان پایه پنجم [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 130-140]

ا

  • ابراهیم زاده، عیسی بررسی انواع تعامل در محیط های یادگیری الکترونیکی با کیفیت یادگیری در پردیس های مجازی [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 47-62]

  • احمدی، حبیب آموزش زبان انگلیسی از طریق رسانه‌های نوین با تدوین محتوای ایرانی اسلامی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 109-117]

  • احمدی، غلامرضا تأثیر روش آموزش علوم مبتنی بر پژوهش بر پیشرفت تحصیلی و مهارت حل مسئله دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی ناحیه یک شهر یزد [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 147-159]

  • احمدی، غلامعلی ارائه مدلی برای معلم اثربخش و بررسی تناسب آن با استلزامات اسناد بالادستی نظام آموزش‌وپرورش ایران [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 1-14]

  • احمدابادی ارانی، نجمه تبیینی نو از مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان با تأکید بر پدیدارشناسی ون منن [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 8-21]

  • اخوت، علی محمد تأثیر روش آموزش علوم مبتنی بر پژوهش بر پیشرفت تحصیلی و مهارت حل مسئله دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی ناحیه یک شهر یزد [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 147-159]

  • اصغری نکاح، سید محسن ارزشیابی تجهیزات و امکانات محیط کارگاهی در برنامه درسی دوره متوسطه‌ی حرفه‌ای دانش-آموزان با نیازهای ویژه [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 84-97]

  • اکبری بورنگ، محمد طراحی الگوی برنامه‌درسی آموزش ترکیبی برای نظام آموزش عالی بر اساس الگوی اَکِر [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 1-16]

  • امام جمعه، محمدرضا ارائه مدلی برای معلم اثربخش و بررسی تناسب آن با استلزامات اسناد بالادستی نظام آموزش‌وپرورش ایران [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 1-14]

  • ایمانی، صدف تأثیر آموزش حل مسئله بر تغییرپذیری سبک‌شناختی وابسته به زمینه به مستقل از زمینه دانش‌آموزان متوسطه منطقه هلیلان (کهره) [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 100-108]

  • ایمانی نائینی، محسن اصلاح برخی بدفهمی‌های دانشی و باوری دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی بر مبنای چهارچوب‌های حل مسئله شونفلد و گانیه [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 17-26]

  • امینی، نرجس کاربست نشانگرهای تدریس اثربخش درس ریاضی در دبیرستان‌های شهر اصفهان [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 24-38]

  • امین خندقی، مقصود ارزشیابی تجهیزات و امکانات محیط کارگاهی در برنامه درسی دوره متوسطه‌ی حرفه‌ای دانش-آموزان با نیازهای ویژه [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 84-97]

  • امین‌خندقی، مقصود تحلیلی بر وضعیت برنامه درسی اجرا شده ریاضیات پایه چهارم ابتدایی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 81-99]

  • اوقانی همدانی، مریم تأثیر برنامه درسی آموزش هنر دیسیپلین محور بر تربیت هنری دانش آموزان دوره ابتدایی [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 98-110]

ب

  • بیان فر، فاطمه بررسی نقش مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان در عاطفه نسبت به دانشگاه مطالعه موردی: دانشگاه پیام نور سمنان [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 132-146]

  • بدری گرگری، رحیم رابطة باورهای ضمنی هوش و جهت‌گیری اهداف پیشرفت با تعلل‌ورزی تحصیلی دانشجویان دانشگاه تبریز [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 88-98]

پ

  • پاک مهر، حمیده ارزشیابی تجهیزات و امکانات محیط کارگاهی در برنامه درسی دوره متوسطه‌ی حرفه‌ای دانش-آموزان با نیازهای ویژه [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 84-97]

  • پیری، موسی اثربخشی آموزش مبتنی بر نقشة مفهومی بر یادداری و درک مفاهیم برنامه درسی علوم تجربی و مطالعات اجتماعی پایة ششم ابتدایی [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 91-99]

ت

  • تسلیمیان، ناصر تبیین جایگاه ادراک زیباشناسانه در تعالی ذهنی یادگیرندگان و ارائة الگویی مفهومی برای برنامة درسی هنر [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 75-90]

  • توزنده جانی، حسن بررسی رابطه سبک‌های یادگیری با تسلط ربع‌های مغزی دانش‌آموزان دختر و پسر [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 137-145]

ج

  • جان نثاری، حسینعلی بررسی و تبیین نقش عقلانیت در تربیت از منظر قرآن کریم [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 147-159]

  • جان نژاد، محسن آموزش زبان انگلیسی از طریق رسانه‌های نوین با تدوین محتوای ایرانی اسلامی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 109-117]

  • جعفری، اسماعیل فراتحلیلی کیفی بر پژوهش‌های انجام شده در زمینه موک (دوره‌های فراگیر گسترده آن لاین و باز) [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 27-41]

  • جعفری ثانی، حسین طراحی الگوی برنامه‌درسی آموزش ترکیبی برای نظام آموزش عالی بر اساس الگوی اَکِر [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 1-16]

  • جوادی ممتاز، طیبه تأثیر آموزش حل مسئله بر تغییرپذیری سبک‌شناختی وابسته به زمینه به مستقل از زمینه دانش‌آموزان متوسطه منطقه هلیلان (کهره) [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 100-108]

ح

  • حیدری، شهریار تبیین سطح مغفول برنامه درسی تجربه‌شده درس روش‌ها و فنون تدریس [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 39-51]

خ

  • خادمی، محسن تحلیل محتوای تمرین‌های کتاب علوم تجربی پایه هفتم دوره اوّل متوسطه بر مبنای الگوی کاوشگری ساچمن [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 75-87]

  • خاکباز، عظیمه سادات تحلیلی از تجربه به کارگیری «یادگیری مشارکتی» در آموزش عالی [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 50-65]

  • خانی، منیژه رابطة باورهای ضمنی هوش و جهت‌گیری اهداف پیشرفت با تعلل‌ورزی تحصیلی دانشجویان دانشگاه تبریز [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 88-98]

  • خراسانی، اباصلت مفهوم پردازی گفتمان برنامه درسی محیط کار؛ گفتمان نو ظهور یا مغفول [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 28-34]

  • خراسانی، اباصلت تبیین پیامدهای ارتقای فرهنگ برنامه‌ریزی درسی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ایران [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 52-66]

  • خزائی، سعید آموزش زبان انگلیسی از طریق رسانه‌های نوین با تدوین محتوای ایرانی اسلامی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 109-117]

  • خوشناموند، زهرا مطالعه تجربه دانش‌آموزان سال اول متوسطه درباره تخته‌های هوشمند [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 56-66]

د

  • داستانپور، طیبه بررسی انطباق عناصر برنامه درسی مقطع کارشناسی نظام یادگیری الکترونیکی با آموزه‌های رویکرد سازنده‌گرایی از دیدگاه استادان و دانشجویان دانشگاه پیام نور [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 100-110]

  • داورپناه، ابو سعید پیوند نظریه و عمل: نقد اندیشه‌های تربیتی فلودن1 و بیر2 و ترسیم چشم‌انداز در برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 110-131]

  • درجانی، حسین آموزش زبان انگلیسی از طریق رسانه‌های نوین با تدوین محتوای ایرانی اسلامی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 109-117]

  • دهقانی، مرضیه تحلیل محتوای کتاب کار و فناوری، مطالعات اجتماعی، فارسی و قرآن پایه ششم ابتدایی از نظر میزان درگیری فعال فراگیران بر اساس تکنیک ویلیام رومی [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 124-146]

  • دوستی حاجی آبادی، هومن مفهوم پردازی گفتمان برنامه درسی محیط کار؛ گفتمان نو ظهور یا مغفول [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 28-34]

ر

  • ریحانی، ابراهیم اصلاح برخی بدفهمی‌های دانشی و باوری دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی بر مبنای چهارچوب‌های حل مسئله شونفلد و گانیه [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 17-26]

  • رحمان پور، محمد بررسی تطبیقی فرایند بازنگری برنامه‌های درسی دانشگاه‌های ایران و سایر کشورها [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 35-49]

  • رزی، جمال ارائه مدلی برای معلم اثربخش و بررسی تناسب آن با استلزامات اسناد بالادستی نظام آموزش‌وپرورش ایران [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 1-14]

  • رضایی راد، مجتبی مقایسة انگیزه پیشرفت، اعتمادبه‌نفس، احساس تعلق به مدرسه و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان مدارس دولتی، نمونه‌دولتی، هوشمند و تیزهوشان [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 67-74]

  • رضایی زاده، مرتضی فراتحلیلی کیفی بر پژوهش‌های انجام شده در زمینه موک (دوره‌های فراگیر گسترده آن لاین و باز) [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 27-41]

ز

  • زارعی، محمد حسین بررسی مشارکت علمی و بین‌المللی پژوهشگران ایرانی حوزه برنامه‌ریزی درسی در تولید علم جهانی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 42-46]

س

  • ساداتی مطلق، سیده لیلا مقایسة انگیزه پیشرفت، اعتمادبه‌نفس، احساس تعلق به مدرسه و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان مدارس دولتی، نمونه‌دولتی، هوشمند و تیزهوشان [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 67-74]

  • سبحانی نژاد، مهدی تبیینی نو از مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان با تأکید بر پدیدارشناسی ون منن [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 8-21]

  • سرمدی، محمدرضا تبیین جایگاه ادراک زیباشناسانه در تعالی ذهنی یادگیرندگان و ارائة الگویی مفهومی برای برنامة درسی هنر [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 75-90]

  • سرمدی، محمدرضا بررسی انطباق عناصر برنامه درسی مقطع کارشناسی نظام یادگیری الکترونیکی با آموزه‌های رویکرد سازنده‌گرایی از دیدگاه استادان و دانشجویان دانشگاه پیام نور [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 100-110]

  • سرمدی، محمدرضا مقایسة تأثیر آموزش به شیوه‌های تدریس اعضای تیم و بازگویی بر میزان یادگیری-یاددهی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ایلام [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 111-123]

  • سعیدی پور، بهمن مقایسة تأثیر آموزش به شیوه‌های تدریس اعضای تیم و بازگویی بر میزان یادگیری-یاددهی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ایلام [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 111-123]

  • سعیدی‌رضوانی، محمود تحلیلی بر وضعیت برنامه درسی اجرا شده ریاضیات پایه چهارم ابتدایی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 81-99]

  • سیفی، محمد تبیین جایگاه ادراک زیباشناسانه در تعالی ذهنی یادگیرندگان و ارائة الگویی مفهومی برای برنامة درسی هنر [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 75-90]

  • سلیمی، جمال سنجش جهت گیری برنامه ی درسی اساتید: مطالعه موردی اساتید دانشگاه کردستان [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 12-27]

ش

  • شکاری، عباس تأثیر استفاده از فناوری های نوین آموزشی برکیفیت فعالیت های آموزشی دبیران [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 74-83]

  • شکاری، عباس آسیب‌شناسی آموزش به زبان فارسی از دیدگاه دبیران و دانش‌آموزان دبیرستانی کردزبان شهرستان سُنقُر و کُلیایی و ارائه راهکارها [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 118-136]

  • شکیبایی، زهره تأثیر آموزش‌های در سایه و سبک‌های فرزندپروری بر اضطراب ریاضی دانش‌آموزان دبیرستانی [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 99-109]

  • شهبازی، زیبا سنجش جهت گیری برنامه ی درسی اساتید: مطالعه موردی اساتید دانشگاه کردستان [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 12-27]

  • شوره کندی، فرهاد مقایسه تعلیم دانش‌آموزان ابتدائی مطابق با ارزش‌های اسلامی در کشورهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 47-55]

ص

  • صادقی اول، نسرین تحلیلی بر وضعیت برنامه درسی اجرا شده ریاضیات پایه چهارم ابتدایی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 81-99]

  • صفری، محمود تحلیلی بر برنامه درسی پوچ در محتوای آموزشی [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 66-74]

  • صمدی، پروین میزان موفقیت برنامه درسی آداب ومهارتهای زندگی اسلامی ( طرح کرامت ) برکسب مهارت حل مسأله دانش آموزان [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 141-153]

ع

  • عارفی، محبوبه فراتحلیلی کیفی بر پژوهش‌های انجام شده در زمینه موک (دوره‌های فراگیر گسترده آن لاین و باز) [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 27-41]

  • عارفی، محبوبه تبیین پیامدهای ارتقای فرهنگ برنامه‌ریزی درسی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ایران [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 52-66]

  • عبادی، سید حسین برنامه‌ درسی پنهان: چالشی پیدا یا فرصتی ناپیدا؟! [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 35-46]

  • عبداله یار، علی تبیینی نو از مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان با تأکید بر پدیدارشناسی ون منن [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 8-21]

  • عجم، علی اکبر طراحی الگوی برنامه‌درسی آموزش ترکیبی برای نظام آموزش عالی بر اساس الگوی اَکِر [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 1-16]

  • عرفانی، نصراله تدوین مدلی به‌منظور تبیین و پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی بر پایه نیازهای بنیادین روان‌شناختی و انگیزش پیشرفت تحصیلی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 67-80]

  • عزیزی، حمزه اثربخشی آموزش مبتنی بر نقشة مفهومی بر یادداری و درک مفاهیم برنامه درسی علوم تجربی و مطالعات اجتماعی پایة ششم ابتدایی [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 91-99]

  • علی عسگری، مجید مقایسه تعلیم دانش‌آموزان ابتدائی مطابق با ارزش‌های اسلامی در کشورهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 47-55]

غ

  • غفاری، خلیل تأثیر برنامه درسی آموزش هنر دیسیپلین محور بر تربیت هنری دانش آموزان دوره ابتدایی [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 98-110]

ف

  • فتحی آذر، اسکندر رابطة باورهای ضمنی هوش و جهت‌گیری اهداف پیشرفت با تعلل‌ورزی تحصیلی دانشجویان دانشگاه تبریز [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 88-98]

  • فتحی واجارگاه، کورش مفهوم پردازی گفتمان برنامه درسی محیط کار؛ گفتمان نو ظهور یا مغفول [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 28-34]

  • فتحی واجارگاه، کورش تبیین پیامدهای ارتقای فرهنگ برنامه‌ریزی درسی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ایران [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 52-66]

  • فتحی واچارگاه، کوروش فراتحلیلی کیفی بر پژوهش‌های انجام شده در زمینه موک (دوره‌های فراگیر گسترده آن لاین و باز) [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 27-41]

  • فرج‌الهی، مهران بررسی انطباق عناصر برنامه درسی مقطع کارشناسی نظام یادگیری الکترونیکی با آموزه‌های رویکرد سازنده‌گرایی از دیدگاه استادان و دانشجویان دانشگاه پیام نور [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 100-110]

  • فرج‌الهی، مهران مقایسة تأثیر آموزش به شیوه‌های تدریس اعضای تیم و بازگویی بر میزان یادگیری-یاددهی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ایلام [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 111-123]

  • فردانش، هاشم اصلاح برخی بدفهمی‌های دانشی و باوری دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی بر مبنای چهارچوب‌های حل مسئله شونفلد و گانیه [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 17-26]

  • فرهادی، مهران تأثیر آموزش حل مسئله بر تغییرپذیری سبک‌شناختی وابسته به زمینه به مستقل از زمینه دانش‌آموزان متوسطه منطقه هلیلان (کهره) [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 100-108]

  • فروغی، احمدعلی تأثیر روش آموزش علوم مبتنی بر پژوهش بر پیشرفت تحصیلی و مهارت حل مسئله دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی ناحیه یک شهر یزد [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 147-159]

  • فروغی ابری، احمدعلی بررسی مبانی تربیتی حیات طیبه در سند چشم انداز تحول (سند ملی برنامه درسی ) با دید انتقادی [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 1-11]

  • فروغی ابری، احمدعلی تحلیل جایگاه جامعه پذیری در کتب علوم اجتماعی دوره متوسطه بر اساس آراء تربیتی استاد شهید مرتضی مطهری [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 22-34]

  • فیضی، فرخ مقایسه تأثیر آموزش مسائل زیست محیطی به شیوه نگاره مفهوم مشارکتی و روش رایج، بر یادگیری، یادداری و طبیعت گرایی دانش آموزان پایه پنجم [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 130-140]

ق

  • قادری، مصطفی مطالعه تجربه دانش‌آموزان سال اول متوسطه درباره تخته‌های هوشمند [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 56-66]

  • قاسم پورمقدم، حسین مبانی و عناصر برنامه درسی مدارس والدورف آلمان [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 1-7]

  • قلی زاده، آذر تحلیل جایگاه جامعه پذیری در کتب علوم اجتماعی دوره متوسطه بر اساس آراء تربیتی استاد شهید مرتضی مطهری [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 22-34]

  • قورچیان، نادرقلی تحلیلی بر برنامه درسی پوچ در محتوای آموزشی [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 66-74]

ک

  • کاظمی، صدیقه ارزشیابی تجهیزات و امکانات محیط کارگاهی در برنامه درسی دوره متوسطه‌ی حرفه‌ای دانش-آموزان با نیازهای ویژه [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 84-97]

  • کاظم پور، اسماعیل تأثیر برنامه درسی آموزش هنر دیسیپلین محور بر تربیت هنری دانش آموزان دوره ابتدایی [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 98-110]

  • کردنوقابی، رسول تأثیر آموزش حل مسئله بر تغییرپذیری سبک‌شناختی وابسته به زمینه به مستقل از زمینه دانش‌آموزان متوسطه منطقه هلیلان (کهره) [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 100-108]

  • کرمی، میرحمزه مقایسة تأثیر آموزش به شیوه‌های تدریس اعضای تیم و بازگویی بر میزان یادگیری-یاددهی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ایلام [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 111-123]

  • کریمی، راضیه تحلیل محتوای تمرین‌های کتاب علوم تجربی پایه هفتم دوره اوّل متوسطه بر مبنای الگوی کاوشگری ساچمن [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 75-87]

  • کرمعلیان، حسن بررسی انطباق عناصر برنامه درسی مقطع کارشناسی نظام یادگیری الکترونیکی با آموزه‌های رویکرد سازنده‌گرایی از دیدگاه استادان و دانشجویان دانشگاه پیام نور [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 100-110]

  • کشتی آرای، نرگس تبیین اهداف برنامه درسی پرورش هوش اخلاقی کودکان دوره ابتدایی [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 15-23]

ل

  • لیاقتدار، محمد جواد کاربست نشانگرهای تدریس اثربخش درس ریاضی در دبیرستان‌های شهر اصفهان [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 24-38]

م

  • محسن پور کبریا، حسین تبیین پیامدهای ارتقای فرهنگ برنامه‌ریزی درسی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ایران [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 52-66]

  • محققی، حسین تدوین مدلی به‌منظور تبیین و پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی بر پایه نیازهای بنیادین روان‌شناختی و انگیزش پیشرفت تحصیلی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 67-80]

  • محققیان، لیلا موانع و مشکلات اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس استثنایی کم‌ توان ذهنی [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 63-73]

  • محمدی، آزاد تبیینی نو از مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان با تأکید بر پدیدارشناسی ون منن [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 8-21]

  • محمدی، بهادر تأثیر استفاده از فناوری های نوین آموزشی برکیفیت فعالیت های آموزشی دبیران [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 74-83]

  • محمدی، رحیمه مطالعه تجربه دانش‌آموزان سال اول متوسطه درباره تخته‌های هوشمند [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 56-66]

  • محمدی، صمد آسیب‌شناسی آموزش به زبان فارسی از دیدگاه دبیران و دانش‌آموزان دبیرستانی کردزبان شهرستان سُنقُر و کُلیایی و ارائه راهکارها [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 118-136]

  • محمدی، مهدی ارائه مدل توضیحی ویژگی های فردی، ادراک از برنامه درسی و رشد شایستگی های رهبری دانشجویان دانشگاه شیراز [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 111-129]

  • محمدی خشوعی، زهرا تأثیر استفاده از فناوری های نوین آموزشی برکیفیت فعالیت های آموزشی دبیران [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 74-83]

  • محمدزاده، سیدمحمد بررسی مبانی تربیتی حیات طیبه در سند چشم انداز تحول (سند ملی برنامه درسی ) با دید انتقادی [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 1-11]

  • محمودی، حشمت الله تدوین مدلی به‌منظور تبیین و پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی بر پایه نیازهای بنیادین روان‌شناختی و انگیزش پیشرفت تحصیلی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 67-80]

  • مدنی، سیداحمد آسیب‌شناسی آموزش به زبان فارسی از دیدگاه دبیران و دانش‌آموزان دبیرستانی کردزبان شهرستان سُنقُر و کُلیایی و ارائه راهکارها [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 118-136]

  • میرجلیلی، سیدمحمدعلی تحلیل جایگاه جامعه پذیری در کتب علوم اجتماعی دوره متوسطه بر اساس آراء تربیتی استاد شهید مرتضی مطهری [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 22-34]

  • میرشاه جعفری، سید ابراهیم موانع و مشکلات اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس استثنایی کم‌ توان ذهنی [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 63-73]

  • مصرآبادی، جواد اثربخشی آموزش مبتنی بر نقشة مفهومی بر یادداری و درک مفاهیم برنامه درسی علوم تجربی و مطالعات اجتماعی پایة ششم ابتدایی [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 91-99]

  • معروفی، یحیی تبیین سطح مغفول برنامه درسی تجربه‌شده درس روش‌ها و فنون تدریس [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 39-51]

  • معصومی فرد، مرجان بررسی انواع تعامل در محیط های یادگیری الکترونیکی با کیفیت یادگیری در پردیس های مجازی [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 47-62]

  • ملتجی، لیلا ارائه مدل توضیحی ویژگی های فردی، ادراک از برنامه درسی و رشد شایستگی های رهبری دانشجویان دانشگاه شیراز [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 111-129]

  • مهدیان، مصطفی کاربست نشانگرهای تدریس اثربخش درس ریاضی در دبیرستان‌های شهر اصفهان [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 24-38]

  • مهدی زاده، حسین مقایسه تأثیر آموزش مسائل زیست محیطی به شیوه نگاره مفهوم مشارکتی و روش رایج، بر یادگیری، یادداری و طبیعت گرایی دانش آموزان پایه پنجم [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 130-140]

  • مهرمحمدی، محمود اصلاح برخی بدفهمی‌های دانشی و باوری دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی بر مبنای چهارچوب‌های حل مسئله شونفلد و گانیه [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 17-26]

ن

  • ناطقی، فائزه تبیین سطح مغفول برنامه درسی تجربه‌شده درس روش‌ها و فنون تدریس [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 39-51]

  • ناظمی، محمدرضا بررسی رابطه سبک‌های یادگیری با تسلط ربع‌های مغزی دانش‌آموزان دختر و پسر [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 137-145]

  • نجفی، حسن تبیینی نو از مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان با تأکید بر پدیدارشناسی ون منن [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 8-21]

  • نصر، احمد رضا بررسی مشارکت علمی و بین‌المللی پژوهشگران ایرانی حوزه برنامه‌ریزی درسی در تولید علم جهانی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 42-46]

  • نصر اصفهانی، احمدرضا بررسی تطبیقی فرایند بازنگری برنامه‌های درسی دانشگاه‌های ایران و سایر کشورها [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 35-49]

  • نوروزی، سپیده اصلاح برخی بدفهمی‌های دانشی و باوری دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی بر مبنای چهارچوب‌های حل مسئله شونفلد و گانیه [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 17-26]

و

  • واعظی، سید حسین بررسی و تبیین نقش عقلانیت در تربیت از منظر قرآن کریم [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 147-159]

  • وزیری یزدی، سعید تبیین اهداف برنامه درسی پرورش هوش اخلاقی کودکان دوره ابتدایی [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 15-23]

  • ویسی کهره، سعید تأثیر آموزش حل مسئله بر تغییرپذیری سبک‌شناختی وابسته به زمینه به مستقل از زمینه دانش‌آموزان متوسطه منطقه هلیلان (کهره) [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 100-108]

ی

  • یارمحمدیان، محمدحسین تحلیل جایگاه جامعه پذیری در کتب علوم اجتماعی دوره متوسطه بر اساس آراء تربیتی استاد شهید مرتضی مطهری [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 22-34]

  • یوسفی، ربابه میزان موفقیت برنامه درسی آداب ومهارتهای زندگی اسلامی ( طرح کرامت ) برکسب مهارت حل مسأله دانش آموزان [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 141-153]

  • یوسفی، علی رضا تبیین اهداف برنامه درسی پرورش هوش اخلاقی کودکان دوره ابتدایی [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 15-23]