آ

  • آتشک، محمد واکاوی پیامدها و سازوکارهای جهانی شدن برنامه‌های درسی آموزش عالی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 37-45]

  • آقازاده، محرم خودکارآمدی پژوهشی در میان دانشجویان کارشناسی ارشد روان‌شناسی و علوم تربیتی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 147-155]

ا

  • ابوالقاسمی، محمود تحلیل جایگاه مؤلفه‌های تربیت شهروندی در محتوای برنامه درسی علوم اجتماعی دوره متوسطه [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 1-19]

  • ابوالقاسمی، محمود واکاوی پیامدها و سازوکارهای جهانی شدن برنامه‌های درسی آموزش عالی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 37-45]

  • ابوالمعالی، خدیجه مقایسه اضطراب مدرسه و مؤلفه‌های آن در دانش‌آموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 93-107]

  • احمدی، پروین جایگاه اخلاق زیست محیطی در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 51-62]

  • احمدی، ساره بررسی میزان سواد خواندن دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی شهر شهریار و مقایسه آن با متوسط عملکرد دانش‌آموزان پایه چهارم کل کشور [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 69-79]

  • احمدی، غلامعلی شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامه‌های درسی و ارائه رهکارهایی برای رفع آن [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 126-136]

  • احمدپور مبارکه، فاطمه بررسی رابطه بین باورها و مؤلفه‌های ساخت و سازگرایی در محیط کلاس درس ریاضی [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 87-98]

  • ادیب نیا، اسد مقایسه تأثیر روش تدریس حل مسأله با روش تدریس کاوشگری بر مهارت‌های حل مسأله اجتماعی دانش‌آموزان دختر در درس علوم اجتماعی پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 63-78]

  • ارفع بلوچی، فاطمه ارزیابی محتوای برنامه درسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 103-115]

  • اسد بیگی، پژمان تحلیل محتوای کتاب ریاضی 1 پایه اول متوسطه بر اساس تکنیک ویلیام رومی و حیطه شناختی بلوم [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 166-178]

  • اسلامیان، حسن بررسی گرایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته برنامه درسی به رویکردهای برنامه درسی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 108-121]

  • اسلامیان، حسن مقایسه اثربخشی روش‌های تدریس بحث گروهی و سخنرانی بر میزان یادگیری و رضایت دانش‌آموزان از تدریس، در درس دین و زندگی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 13-23]

  • اسلامیان، مرضیه واکاوی آراء تربیتی فارابی مؤسس فلسفه اسلامی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 58-74]

  • اسماعیلی، کوروش اولویت بندی و مقایسه مؤلفه‌های شش‌گانه ایدئولوژی‌های برنامه درسی از منظر اعضای هیأت علمی دانشکده‌های علوم تربیتی شهر تهران [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 129-144]

  • اصغر نژاد، علی اصغر مقایسه ترجیحات فکری دانش‌آموزان دختر پایه‌های دوم، سوم و چهارم رشته ریاضی در مقطع متوسطه شهر مشهد [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 108-117]

  • افضل خانی، مریم بررسی شیوه‌های بهینه در مشارکت اثر بخش اولیا و مردم در مدارس [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 137-146]

  • افیونی، صفورا مطالعه امکان سنجی اجرای دوره آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان) [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 80-92]

  • امین بیدختی، علی اکبر ارائه الگویی مبتنی بر بازخورد 360 درجه جهت ارزیابی عملکرد تحصیلی دانشجویان پذیرش شده بدون کنکور در مقطع تحصیلات تکمیلی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 118-133]

  • اناری نژاد، عباس تأثیر اعتماد یادگیرنده نسبت به اثربخشی معلم و محتوای مورد تدریس برمیزان یادگیری او [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 145-154]

  • اوجی، آناهیت بررسی رابطه ویژگی‌های فردی و تجارب دانشجویان با دستاوردهای آنان از تحصیل در مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 56-71]

ب

  • بیات، طاهره جایگاه اخلاق زیست محیطی در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 51-62]

  • باوفا، داوود به سوی فرانظریه‌ای دیگر برای شناخت برنامه درسی پنهان [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 75-95]

  • بختیار نصرآبادی، آمنه امکان سنجی و اولویت بندی رشته‌های بین رشته‌ای از دیدگاه استادان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد نجف آباد [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 27-37]

  • بختیار نصر آبادی، حسنعلی امکان سنجی و اولویت بندی رشته‌های بین رشته‌ای از دیدگاه استادان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد نجف آباد [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 27-37]

  • برائی، علی جایگاه حل مسأله در تمرین‌های کتاب‌های درسی علوم ابتدایی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 1-10]

  • برزگر، راضیه بررسی تأثیر مدل طراحی آموزشی گانیه و بریگز بر یادگیری و یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 24-36]

  • بزرگ، حمیده استاد راهنمای پنهان: برنامه درسی برآمده از تعامل استاد راهنما و دانشجو در پایان نامه‌های کارشناسی ارشد [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 38-50]

  • بهمن، بهاره مقایسه اضطراب مدرسه و مؤلفه‌های آن در دانش‌آموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 93-107]

پ

  • پارسا، عبدالله جایگاه اخلاق زیست محیطی در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 51-62]

  • پاکدامن، مجید بررسی رابطه بین سطح خودکارآمدی معلمان علوم تجربی با انگیزش، نگرش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 122-134]

  • پاک مهر، حمیده بررسی گرایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته برنامه درسی به رویکردهای برنامه درسی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 108-121]

  • پاک نیا، لیلا طراحی نرم افزار آموزشی علوم پنجم ابتدایی مبتنی بر فراشناخت و بررسی تأثیر آن بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 24-35]

  • پیری، موسی رابطه فرسودگی تحصیلی و یادگیری خود تنظیمی با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 116-128]

  • پیرکمالی، محمد علی بررسی رابطه بین سطح خودکارآمدی معلمان علوم تجربی با انگیزش، نگرش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 122-134]

ت

  • تدین، مریم بررسی ابعاد پداگوژیکی اسلامی کردن برنامه‌های درسی دانشگاهی در حوزه علوم انسانی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 33-45]

  • ترک زاده، حعفر شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی معیاری مهارت‌های تدریس اعضای هیأت علمی بر مبنای الگوی شغل و شاغل ـ مطالعه موردی: دانشگاه شیراز [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 86-102]

ج

  • جبل عاملی، جلال امکان سنجی و اولویت بندی رشته‌های بین رشته‌ای از دیدگاه استادان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد نجف آباد [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 27-37]

  • جعفری ثانی، حسین بررسی گرایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته برنامه درسی به رویکردهای برنامه درسی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 108-121]

  • جعفری ثانی، حسین ارزیابی محتوای برنامه درسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 103-115]

  • جمالی تازه کند، محمد تحلیل جایگاه مؤلفه‌های تربیت شهروندی در محتوای برنامه درسی علوم اجتماعی دوره متوسطه [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 1-19]

  • جوزایی، کریم مقایسه اثربخشی آموزش براساس روش تدریس سکوسازی و روش سنتی بر انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان پسر سال دوم متوسطه در درس زبان انگلیسی در شهر ویسیان [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 79-86]

ح

  • حدادنیا، سیروس تأثیر اعتماد یادگیرنده نسبت به اثربخشی معلم و محتوای مورد تدریس برمیزان یادگیری او [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 145-154]

  • حدادنیا، نوروز تأثیر اعتماد یادگیرنده نسبت به اثربخشی معلم و محتوای مورد تدریس برمیزان یادگیری او [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 145-154]

  • حیدری، فائزه شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامه‌های درسی و ارائه رهکارهایی برای رفع آن [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 126-136]

  • حسن زاده، رمضان رابطه راهبردهای یادگیری خودتنظیم و انگیزش پیشرفت دانش‌آموزان دوره متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 99-112]

خ

  • خاکباز، عظیمه سادات استاد راهنمای پنهان: برنامه درسی برآمده از تعامل استاد راهنما و دانشجو در پایان نامه‌های کارشناسی ارشد [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 38-50]

ر

  • رجاییان، ندا آسیب شناسی برنامه درسی شیمی در دوره متوسطه با استفاده از تکنیک دلفی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 46-55]

  • رجایی پور، سعید بررسی ارتباط بین ابعاد جو سازمانی و میزان پذیرش نوآوری برنامه ‌درسی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 11-23]

  • رحمانی، هادی ارزیابی اثربخشی بیرونی برنامه درسی دوره کارشناسی رشته‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس بر مبنای مدل چشم شایستگی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 20-32]

  • رحمانی، هادی شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی معیاری مهارت‌های تدریس اعضای هیأت علمی بر مبنای الگوی شغل و شاغل ـ مطالعه موردی: دانشگاه شیراز [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 86-102]

  • رفیع پور، ابوالفضل بررسی رابطه بین باورها و مؤلفه‌های ساخت و سازگرایی در محیط کلاس درس ریاضی [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 87-98]

  • رنجدوست، شهرام بررسی رابطه هوش هیجانی دبیران با تفکر خلاق دانش‌آموزان متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 113-125]

  • روشنیان رامین، محسن خودکارآمدی پژوهشی در میان دانشجویان کارشناسی ارشد روان‌شناسی و علوم تربیتی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 147-155]

ز

  • زوار، تقی رابطه فرسودگی تحصیلی و یادگیری خود تنظیمی با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 116-128]

س

  • ستاری، صدرالدین ارزیابی مؤلفه‌های تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 134-146]

  • سعادتمند، زهره بررسی میزان اثر بخشی مؤلفه‌های ارزش‌های شهروندی در برنامه درسی دوره ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 154-165]

  • سعدی پور، اسماعیل مقایسه اثربخشی آموزش براساس روش تدریس سکوسازی و روش سنتی بر انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان پسر سال دوم متوسطه در درس زبان انگلیسی در شهر ویسیان [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 79-86]

  • سعیدی رضوانی، محمود مقایسه اثربخشی روش‌های تدریس بحث گروهی و سخنرانی بر میزان یادگیری و رضایت دانش‌آموزان از تدریس، در درس دین و زندگی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 13-23]

  • سعیدی رضوانی، محمود تأثیر کاربست الگوی جاناسن در یادگیری مبتنی بر مسأله بر نگرش، رضایت و یادگیری در برنامه‌های آموزش ضمن خدمت معلمان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 36-52]

  • سیف نراقی، مریم تأملی بر موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 1-15]

ش

  • شیخ پور، سکینه مقایسه تأثیر روش تدریس حل مسأله با روش تدریس کاوشگری بر مهارت‌های حل مسأله اجتماعی دانش‌آموزان دختر در درس علوم اجتماعی پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 63-78]

  • شیردل، خیرالنسا رابطه راهبردهای یادگیری خودتنظیم و انگیزش پیشرفت دانش‌آموزان دوره متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 99-112]

  • شریعتمداری، علی تأملی بر موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 1-15]

  • شریف، مصطفی بررسی ارتباط بین ابعاد جو سازمانی و میزان پذیرش نوآوری برنامه ‌درسی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 11-23]

  • شریفی، حسن پاشا پیش بینی ابعاد درگیری تحصیلی بر اساس سبکهای هویت در دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستانهای دولتی تهران [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 72-85]

  • شریفی، نوید ارائه الگویی مبتنی بر بازخورد 360 درجه جهت ارزیابی عملکرد تحصیلی دانشجویان پذیرش شده بدون کنکور در مقطع تحصیلات تکمیلی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 118-133]

  • شفیع پور مطلق، فرهاد ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه ارتباط کارآمد ادراک شده بین دانش آموز و معلم در مدارس هوشمند [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 16-26]

  • شفیع پور مطلق، فرهاد بررسی ابعاد پداگوژیکی اسلامی کردن برنامه‌های درسی دانشگاهی در حوزه علوم انسانی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 33-45]

  • شهرکی پور، حسن بررسی محتوای کتب درسی دوره ی راهنمایی تحصیلی در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 99-107]

ص

  • صابر، سوسن پیش بینی ابعاد درگیری تحصیلی بر اساس سبکهای هویت در دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستانهای دولتی تهران [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 72-85]

  • صیادی شهرکی، سمیه میزان پاسخ‌گویی محتوای برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه به نیازهای اجتماعی و عاطفی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 135-153]

  • صباغی، نیر بررسی میزان اثر بخشی مؤلفه‌های ارزش‌های شهروندی در برنامه درسی دوره ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 154-165]

  • صفایی موحد، سعید به سوی فرانظریه‌ای دیگر برای شناخت برنامه درسی پنهان [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 75-95]

  • صفایی موحد، سعید واکاوی برنامه درسی پنهان در انتخاب استاد راهنما در دانشکده ریاضی: یک مطالعه کیفی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 1-12]

  • صفری، یحیی طراحی نرم افزار آموزشی علوم پنجم ابتدایی مبتنی بر فراشناخت و بررسی تأثیر آن بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 24-35]

ط

  • طالب زاده نوبریان، محسن تحلیل جایگاه مؤلفه‌های تربیت شهروندی در محتوای برنامه درسی علوم اجتماعی دوره متوسطه [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 1-19]

ع

  • عبدی پاکروان، مژگان بررسی شیوه‌های بهینه در مشارکت اثر بخش اولیا و مردم در مدارس [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 137-146]

  • عطاران، محمد واکاوی برنامه درسی پنهان در انتخاب استاد راهنما در دانشکده ریاضی: یک مطالعه کیفی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 1-12]

  • عظیمی، محمد رابطه فرسودگی تحصیلی و یادگیری خود تنظیمی با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 116-128]

  • علی آبادی، خدیجه بررسی تأثیر مدل طراحی آموزشی گانیه و بریگز بر یادگیری و یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 24-36]

  • علی پور، وحیده تأملی بر موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 1-15]

  • عیوضی، پروانه بررسی رابطه هوش هیجانی دبیران با تفکر خلاق دانش‌آموزان متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 113-125]

غ

  • غنایی چمن آباد، علی مقایسه ترجیحات فکری دانش‌آموزان دختر پایه‌های دوم، سوم و چهارم رشته ریاضی در مقطع متوسطه شهر مشهد [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 108-117]

ف

  • فاتحی، یونس مقایسه اثربخشی روش‌های تدریس بحث گروهی و سخنرانی بر میزان یادگیری و رضایت دانش‌آموزان از تدریس، در درس دین و زندگی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 13-23]

  • فدایی، محمدرضا بررسی رابطه بین باورها و مؤلفه‌های ساخت و سازگرایی در محیط کلاس درس ریاضی [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 87-98]

  • فراستخواه، مقصود واکاوی پیامدها و سازوکارهای جهانی شدن برنامه‌های درسی آموزش عالی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 37-45]

  • فرمهینی فراهانی، محسن اولویت بندی و مقایسه مؤلفه‌های شش‌گانه ایدئولوژی‌های برنامه درسی از منظر اعضای هیأت علمی دانشکده‌های علوم تربیتی شهر تهران [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 129-144]

  • فیروزی، زهرا تأثیر کاربست الگوی جاناسن در یادگیری مبتنی بر مسأله بر نگرش، رضایت و یادگیری در برنامه‌های آموزش ضمن خدمت معلمان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 36-52]

  • فروغی ابری، احمدعلی مطالعه امکان سنجی اجرای دوره آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان) [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 80-92]

  • فروغی ابری، احمد علی آسیب شناسی برنامه درسی شیمی در دوره متوسطه با استفاده از تکنیک دلفی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 46-55]

  • فروغی ابرب، احمد علی شناسایی موانع و چالش‌های اجرای طرح ارزشیابی توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 53-68]

  • فلاح، وحید تأثیر اعتماد یادگیرنده نسبت به اثربخشی معلم و محتوای مورد تدریس برمیزان یادگیری او [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 145-154]

ق

  • قهرمانی، محمد واکاوی پیامدها و سازوکارهای جهانی شدن برنامه‌های درسی آموزش عالی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 37-45]

ک

  • کارشکی، حسین ارزیابی محتوای برنامه درسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 103-115]

  • کارشکی، حسین جایگاه حل مسأله در تمرین‌های کتاب‌های درسی علوم ابتدایی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 1-10]

  • کارشکی، حسین تأثیر کاربست الگوی جاناسن در یادگیری مبتنی بر مسأله بر نگرش، رضایت و یادگیری در برنامه‌های آموزش ضمن خدمت معلمان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 36-52]

  • کیامنش، علیرضا مقایسه اضطراب مدرسه و مؤلفه‌های آن در دانش‌آموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 93-107]

  • کرمی، زهره تحلیل محتوای کتاب ریاضی 1 پایه اول متوسطه بر اساس تکنیک ویلیام رومی و حیطه شناختی بلوم [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 166-178]

  • کرمی، مرتضی تأثیر کاربست الگوی جاناسن در یادگیری مبتنی بر مسأله بر نگرش، رضایت و یادگیری در برنامه‌های آموزش ضمن خدمت معلمان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 36-52]

  • کرمی، مهدی تحلیل محتوای کتاب ریاضی 1 پایه اول متوسطه بر اساس تکنیک ویلیام رومی و حیطه شناختی بلوم [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 166-178]

  • کریمی علویجه، اکرم شناسایی موانع و چالش‌های اجرای طرح ارزشیابی توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 53-68]

  • کشتی آرای، نرگس واکاوی آراء تربیتی فارابی مؤسس فلسفه اسلامی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 58-74]

  • کشتی آرای، نرگس شناسایی موانع و چالش‌های اجرای طرح ارزشیابی توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 53-68]

گ

  • گلستانی، سیدهاشم واکاوی آراء تربیتی فارابی مؤسس فلسفه اسلامی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 58-74]

  • گل مقام، هانیه مقایسه ترجیحات فکری دانش‌آموزان دختر پایه‌های دوم، سوم و چهارم رشته ریاضی در مقطع متوسطه شهر مشهد [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 108-117]

م

  • محمدی، مهدی ارزیابی اثربخشی بیرونی برنامه درسی دوره کارشناسی رشته‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس بر مبنای مدل چشم شایستگی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 20-32]

  • مرادی، محمدرضا میزان پاسخ‌گویی محتوای برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه به نیازهای اجتماعی و عاطفی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 135-153]

  • مرادزاده، سمیرا امکان سنجی و اولویت بندی رشته‌های بین رشته‌ای از دیدگاه استادان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد نجف آباد [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 27-37]

  • میرزائیان، بهرام رابطه راهبردهای یادگیری خودتنظیم و انگیزش پیشرفت دانش‌آموزان دوره متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 99-112]

  • مرزوقی، رحمت اله بررسی رابطه ویژگی‌های فردی و تجارب دانشجویان با دستاوردهای آنان از تحصیل در مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 56-71]

  • ملکی، صغری بررسی میزان سواد خواندن دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی شهر شهریار و مقایسه آن با متوسط عملکرد دانش‌آموزان پایه چهارم کل کشور [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 69-79]

  • ملکی، مهدی اولویت بندی و مقایسه مؤلفه‌های شش‌گانه ایدئولوژی‌های برنامه درسی از منظر اعضای هیأت علمی دانشکده‌های علوم تربیتی شهر تهران [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 129-144]

  • مهاجر، یحیی مقایسه تأثیر روش تدریس حل مسأله با روش تدریس کاوشگری بر مهارت‌های حل مسأله اجتماعی دانش‌آموزان دختر در درس علوم اجتماعی پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 63-78]

  • مهدی زاده، حسین طراحی نرم افزار آموزشی علوم پنجم ابتدایی مبتنی بر فراشناخت و بررسی تأثیر آن بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 24-35]

  • مهرام، بهروز جایگاه حل مسأله در تمرین‌های کتاب‌های درسی علوم ابتدایی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 1-10]

  • موسوی، ستاره بررسی ارتباط بین ابعاد جو سازمانی و میزان پذیرش نوآوری برنامه ‌درسی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 11-23]

  • مومنی مهموئی، حسین بررسی رابطه بین سطح خودکارآمدی معلمان علوم تجربی با انگیزش، نگرش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 122-134]

ن

  • نادی، محمد علی طراحی نرم افزار آموزشی علوم پنجم ابتدایی مبتنی بر فراشناخت و بررسی تأثیر آن بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 24-35]

  • نادری، عزت اله تأملی بر موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 1-15]

  • ناصری جهرمی، رضا ارزیابی اثربخشی بیرونی برنامه درسی دوره کارشناسی رشته‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس بر مبنای مدل چشم شایستگی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 20-32]

  • ناصری جهرمی، رضا شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی معیاری مهارت‌های تدریس اعضای هیأت علمی بر مبنای الگوی شغل و شاغل ـ مطالعه موردی: دانشگاه شیراز [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 86-102]

  • نصرتی هشی، کمال امکان سنجی و اولویت بندی رشته‌های بین رشته‌ای از دیدگاه استادان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد نجف آباد [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 27-37]

  • نوروزی، رضاعلی میزان پاسخ‌گویی محتوای برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه به نیازهای اجتماعی و عاطفی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 135-153]

  • نوروززاده، رضا واکاوی پیامدها و سازوکارهای جهانی شدن برنامه‌های درسی آموزش عالی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 37-45]

ی

  • یارمحمدیان، محمدحسین مطالعه امکان سنجی اجرای دوره آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان) [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 80-92]

  • یارمحمدیان، محمد حسین ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه ارتباط کارآمد ادراک شده بین دانش آموز و معلم در مدارس هوشمند [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 16-26]

  • یار محمدیان، محمد حسین آسیب شناسی برنامه درسی شیمی در دوره متوسطه با استفاده از تکنیک دلفی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 46-55]

  • یوسف زاده، محمد رضا نظریه تربیتی و رویکرد برنامه درسی از منظر عمل‌گرایی نوین [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 46-57]