• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

پژوهش در برنامه ریزی درسی

  1. صفحه اصلی
  2. فهرست مقالات

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

تاریخچه مجله

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

مقالات آماده انتشار
شماره جاری
دوره 18 (1400)
دوره 17 (1399)
دوره 16 (1398)
دوره 15 (1397)
دوره 14 (1396)
دوره 13 (1395)
شماره 51
شماره 50
شماره 49
شماره 48
دوره 12 (1394)
دوره 11 (1393)
دوره 10 (1392)
دوره 9 (1391)
دوره 8 (1390)
دوره 7 (1389)
دوره 6 (1388)
دوره 5 (1387)
دوره 4 (1386)
دوره 3 (1385)
دوره 2 (1384)
دوره 1 (1383)

دوره و شماره: دوره 13، شماره 48، اردیبهشت 1395 


1. بینش‌های اساسی برآمده از یافته‌های علوم مغز و اعصاب برای تعلیم و تربیت: مرور سیستماتیک مستندات بینالمللی

مریم براتعلی؛ علیرضا یوسفی؛ نرگس کشتی آرای؛ مسیح صبوری

صفحه 1-13

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 1.63 MB
2. بررسی مقایسه ای نظریات ورویکردهای برنامه درسی زیست محیطی

محبوبه سلیمان پور عمران؛ محمد حسین یارمحمدیان؛ نرگس کشتی آرای

صفحه 14-29

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 2.12 MB
3. تحلیلی بر وضعیت موجود و مطلوب تصمیم‌گیرندگان در فرایند طراحی و تدوین برنامه‌ درسی در آموزش صنعتی

مرتضی کرمی؛ فاطمه ارفع؛ فاطمه وفایی

صفحه 30-43

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 1.17 MB
4. اعتبار سنجی روش‌های سنجش سطح خوانایی کتاب‌های درسی

محمد ابراهیم قادری مقدم؛ مهدی سبحانی نژاد

صفحه 44-55

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 1.44 MB
5. میزان رعایت اصول علمی در تدوین هدف‌های برنامه درسی تحصیلات تکمیلی مطالعه موردی: دانشگاه اصفهان

محمد رحمان پور؛ میرقاسم حسینی؛ احمد رضا نصر اصفهانی

صفحه 56-69

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 987.68 K
6. بررسی رویکرد برنامه درسی غالب اعضای هیأت علمی دانشگاه شاهد با عنایت به ماهیت رشته‌های تخصصی و سطح تحصیلات آنان

شهربانو عامری؛ مهدی سبحانی نژاد؛ اکبر رهنما

صفحه 70-81

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 1.49 MB
7. جایگاه شهروند جهانی در برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی

ابراهیم محمدجانی

صفحه 82-92

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 1.12 MB
8. دلالت های تربیت اخلاقی معنا شناسی «باید» از منظر کانت و متکلمان عدلیه

فاخته ماهینی؛ علیرضا یوسفی؛ سید هاشم گلستانی؛ نرگس کشتی آرای

صفحه 93-105

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 1.33 MB
9. داستان هایی برای برنامه فلسفه بزای کودکان مبتنی بر تفکر انتقادی

جواد فرزانفر؛ علی اکبر اعجم

صفحه 106-118

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 1.15 MB
10. بررسی و مقایسه میزان توجه به مفاهیم مهدویت در کتب درسی معارف اسلامی آموزش و پرورش

رضا جعفری هرندی؛ علی نقی فقیهی؛ حسن نجفی

صفحه 119-133

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 1.01 MB
11. ارائه مدلی جهت تعیین رابطه بین شیفتگی تحصیلی، خلاقیت تحصیلی و موفقیت تحصیلی با خودشکوفایی تحصیلی مبتنی بر میانجی‌گری جدیت تحصیلی

سیمین نقش؛ فرهاد شفیع پور مطلق

صفحه 134-144

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 1.6 MB
12. مقایسه نمرات دانش‌آموزان مدارس مقطع متوسطه دارای فعالیت‌های فوق برنامه و فاقد فعالیت‌های فوق برنامه در آزمون رشد مهارت‌های اجتماعی ماتسون

رضا نوروزی مصیر؛ جهانبخش رحمانی

صفحه 145-155

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 1 MB
13. پیش‌بینی نظم دهی یادگیری براساس خودکارآمدی تحصیلی و علاقه به مطالعه با واسطه گری راهبردهای پردازش اطلاعات

سارا ابراهیمی

صفحه 156-165

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 918.9 K
14. فراتحلیل مداخلات روان شناختی ـ آموزشی بر پیشرفت اثربخشی تحصیلی دانش‌آموزان دبیرستانی (1391-1384)

سیدحسین سیادتیان؛ احمد یارمحمدیان

صفحه 166-179

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 979.88 K
15. بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و جهت گیری‌های برنامه درسی دبیران مدارس متوسطه شهر زاهدان در سال تحصیلی 92-1391

مسعود رمرودی؛ محمد اکبری بورنگ؛ اسدالله زنگویی؛ سید مهدی حسینی

صفحه 180-190

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 1.19 MB
16. اثربخشی دوره‌های آموزش درس پژوهی بر دانش و مهارت تدریس معلمان دوره ابتدایی

نصراله عرفانی؛ محمد شبیری؛ سعید صحابت انور؛ مصطفی مشایخی پور

صفحه 191-200

  • مشاهده مقاله
  • اصل مقاله 1.34 MB
  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • استخراج به پایگاه‌های علمی
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • اشتراک نسخه چاپی نشریه
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب