آ

  • آزادسازی تبیین بسترهای آزادسازی برنامه درسی در دورۀ ابتدایی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 22-38]

  • آزادسازی برنامه درسی تجارب معلمان دورة ابتدایی از آزادسازی برنامه درسی: یک رویکرد پدیدارشناختی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 46-60]

  • آسیب‌شناسی شناسایی چالش‌ها و راهکارهای بهبود طرح سوادآموزی خواندن با خانواده: مطالعۀ موردی استان هرمزگان [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 184-194]

  • آموزش مقایسه تأثیر آموزش رویکرد کلاس معکوس و درس‌پژوهی بر خلاقیت نگارشی دانشجو معلمان در درس نگارش خلاق [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 195-214]

  • آموزش نگاهی به مسیر حرفه‌ای رالف تایلر: روایتی تاریخی از عمری تلاش برای پیوند «نظریه» و «عمل» برنامة درسی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 1-20]

  • آموزش پرستاری شناسایی و اعتباربخشی مؤلفه‌های برنامه درسی حل مسئله به‌منظور آموزش دانشجویان پرستاری [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 74-90]

  • آموزش پیشگیری از ایدز / اچ‌آی‌وی ارزیابی (میزان قابلیت تحقق، اجرا و سودمندی) برنامه درسی آموزش پیشگیری از HIV/ AIDS برای مربیان بهداشت مدارس متوسطه ایران [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 61-73]

  • آموزش در فضای باز شناسایی موانع توسعۀ مدارس طبیعت [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 116-132]

  • آموزش ریاضی تأثیر تدریس با استفاده از سطح‌بندی و پیگیری تداوم یادگیری دانش‌آموزان پایه نهم بر یادگیری درس ریاضی [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 158-169]

  • آموزش زبان انگلیسی تبیین تجربة متخصصین تعلیم و تربیت و مدرسان زبان انگلیسی برای آموزش زبان انگلیسی در دورة اول متوسطه [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 91-102]

  • آموزش عالی طراحی الگوی اثربخش کیفیت آموزش در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شمال غرب ایران (با روش ترکیبی) [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 91-107]

  • آموزش عالی بررسی ساختار عاملی ابزار سنجش انگیزش تدریس اعضای هیئت‌علمی در آموزش عالی ایران (مورد: دانشگاه شهید باهنر کرمان) [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 142-157]

  • آموزش عالی طراحی و تبیین الگوی برنامه درسی شهروند جهانی در آموزش عالی ایران؛ رویکرد میان‌رشته‌ای [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 52-71]

  • آموزش عالی ایران دانش‌پژوهی تدریس، کارکرد مغفول دانشگاهی در ایران؛ تأملی بر پدیدة سایش [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 103-120]

  • آموزش مستقیم مقایسۀ اثرات بازی هدایت‌شده، بازی آزاد و آموزش مستقیم بر یادگیری کودکان در درس علوم تجربی پایۀ اول ابتدایی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 167-182]

  • آموزش‌وپرورش عشایرکوچنده واکاوی شایستگی‌های معلمان عشایر کوچنده: مطالعه پدیدارشناسانه [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 39-61]

ا

  • اجرا ارزیابی (میزان قابلیت تحقق، اجرا و سودمندی) برنامه درسی آموزش پیشگیری از HIV/ AIDS برای مربیان بهداشت مدارس متوسطه ایران [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 61-73]

  • ادراک واکاوی ادراک متخصصان برنامه درسی ایران نسبت به مؤلفه‌های پارادایم برنامه درسی نوفهمی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 18-45]

  • ارزیابی عملکرد تعیین شاخص‌های عملکرد آموزشی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌گیری از تحلیل سلسله‌مراتبی فازی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 166-183]

  • اسناد طراحی برنامه درسی تفکر مستقل برای دانش‌آموزان دورۀ متوسطه [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 80-94]

  • اشتغال‌پذیری طراحی برنامه درسی مبتنی بر شایستگی در نظام آموزش عالی مهارتی (مطالعه موردی: دانشگاه جامع علمی کاربردی) [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 1-21]

  • اعتبارسنجی طراحی و اعتبارسنجی چارچوب برنامه درسی آموزش کاهش خطرپذیری از بلایای طبیعی برای دورة ابتدایی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 134-150]

  • اعضای هیئت‌علمی دانش‌پژوهی تدریس، کارکرد مغفول دانشگاهی در ایران؛ تأملی بر پدیدة سایش [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 103-120]

  • اعضای هیئت‌علمی بررسی ساختار عاملی ابزار سنجش انگیزش تدریس اعضای هیئت‌علمی در آموزش عالی ایران (مورد: دانشگاه شهید باهنر کرمان) [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 142-157]

  • اعضای هیئت‌علمی تعیین شاخص‌های عملکرد آموزشی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌گیری از تحلیل سلسله‌مراتبی فازی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 166-183]

  • الگو برنامه درسی طراحی و تبیین الگوی برنامه درسی شهروند جهانی در آموزش عالی ایران؛ رویکرد میان‌رشته‌ای [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 52-71]

  • انتقال یادگیری کاوش در انتقال یادگیری به‌عنوان دغدغۀ بزرگ محیط کار [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 12-30]

  • اندیشه‌های اسلاوی ژیژک خاستگاه‌های فکری و نظری برنامه درسی سایه و بازشناسی مصادیق آن در نظام آموزشی ایران [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 1-17]

  • انگیزش تدریس بررسی ساختار عاملی ابزار سنجش انگیزش تدریس اعضای هیئت‌علمی در آموزش عالی ایران (مورد: دانشگاه شهید باهنر کرمان) [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 142-157]

ب

  • بازی آزاد مقایسۀ اثرات بازی هدایت‌شده، بازی آزاد و آموزش مستقیم بر یادگیری کودکان در درس علوم تجربی پایۀ اول ابتدایی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 167-182]

  • بازنمایی‌‌های طرح‌واره‌ای بررسی اثربخشی آموزش بازنمایی‌‌های طرح‌واره‌ای بر توانایی حل مسائل غیرمعمولی ریاضی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 151-166]

  • بازی هدایت‌شده مقایسۀ اثرات بازی هدایت‌شده، بازی آزاد و آموزش مستقیم بر یادگیری کودکان در درس علوم تجربی پایۀ اول ابتدایی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 167-182]

  • برنامه درسی تبیین موانع پذیرش و اجرای نوآوری در برنامه‌های درسی دانشگاه فرهنگیان [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 61-76]

  • برنامه درسی طراحی و اعتبارسنجی چارچوب برنامه درسی آموزش کاهش خطرپذیری از بلایای طبیعی برای دورة ابتدایی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 134-150]

  • برنامه درسی تحلیل برنامه درسی پایه ششم ابتدایی از منظر توجه به حقوق تربیتی دانش‌آموزان از دیدگاه معلمان و دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 167-177]

  • برنامه درسی طراحی الگوی اجرایی برنامه درسی دانشگاه کلاس جهانی در آموزش عالی ایران بر مبنای نظریه داده بنیاد [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 49-60]

  • برنامه درسی ارزیابی (میزان قابلیت تحقق، اجرا و سودمندی) برنامه درسی آموزش پیشگیری از HIV/ AIDS برای مربیان بهداشت مدارس متوسطه ایران [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 61-73]

  • برنامه درسی طراحی برنامه درسی مبتنی بر شایستگی در نظام آموزش عالی مهارتی (مطالعه موردی: دانشگاه جامع علمی کاربردی) [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 1-21]

  • برنامه درسی تبیین بسترهای آزادسازی برنامه درسی در دورۀ ابتدایی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 22-38]

  • برنامه درسی شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر در پوچی برنامه درسی مدارس ابتدایی (مطالعه موردی منطقه آموزش‌وپرورش شهرستان مراغه) [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 62-79]

  • برنامه درسی طراحی برنامه درسی تفکر مستقل برای دانش‌آموزان دورۀ متوسطه [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 80-94]

  • برنامه درسی واکاوی الزامات و بایسته های اجرای مطلوب برنامه درسی پژوهش کاربردی در مدارس ابتدایی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 147-166]

  • برنامه درسی شناسایی جایگاه برنامه درسی تربیت جنسی در نظام آموزشی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 111-129]

  • برنامه درسی آموزش عالی تغییرات اقلیم: بستری نو در برنامه درسی آموزش عالی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 37-51]

  • برنامه درسی حل مسئله شناسایی و اعتباربخشی مؤلفه‌های برنامه درسی حل مسئله به‌منظور آموزش دانشجویان پرستاری [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 74-90]

  • برنامه درسی سایه خاستگاه‌های فکری و نظری برنامه درسی سایه و بازشناسی مصادیق آن در نظام آموزشی ایران [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 1-17]

  • برنامه درسی کسب‌شده نگاهی به تجربیات آموزشی در پیوستاری چندوجهی: چگونه برنامه درسی کسب‌شده را ارزشیابی کنیم؟ [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 130-146]

  • برنشتاین تغییرات اقلیم: بستری نو در برنامه درسی آموزش عالی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 37-51]

  • بسترهای آزادسازی تبیین بسترهای آزادسازی برنامه درسی در دورۀ ابتدایی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 22-38]

  • بلایای طبیعی طراحی و اعتبارسنجی چارچوب برنامه درسی آموزش کاهش خطرپذیری از بلایای طبیعی برای دورة ابتدایی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 134-150]

پ

  • پایایی بررسی روایی و پایایی پرسشنامۀ ارزشیابی تدریس در بین دانش‌آموزان دبیرستانی [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 121-141]

  • پیامدهای برنامه درسی. فراکلاسی نگاهی به تجربیات آموزشی در پیوستاری چندوجهی: چگونه برنامه درسی کسب‌شده را ارزشیابی کنیم؟ [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 130-146]

  • پایه نهم تأثیر تدریس با استفاده از سطح‌بندی و پیگیری تداوم یادگیری دانش‌آموزان پایه نهم بر یادگیری درس ریاضی [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 158-169]

  • پدیدارشناسی تجارب معلمان دورة ابتدایی از آزادسازی برنامه درسی: یک رویکرد پدیدارشناختی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 46-60]

  • پدیدارشناسی شناسایی موانع درس‌پژوهی در دورۀ ابتدایی از منظر کارگزاران آموزشی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 95-115]

  • پدیدة سایش دانش‌پژوهی تدریس، کارکرد مغفول دانشگاهی در ایران؛ تأملی بر پدیدة سایش [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 103-120]

  • پذیرش و اجرای نوآوری تبیین موانع پذیرش و اجرای نوآوری در برنامه‌های درسی دانشگاه فرهنگیان [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 61-76]

  • پرسشنامۀ ارزشیابی تدریس بررسی روایی و پایایی پرسشنامۀ ارزشیابی تدریس در بین دانش‌آموزان دبیرستانی [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 121-141]

  • پژوهش کاربردی واکاوی الزامات و بایسته های اجرای مطلوب برنامه درسی پژوهش کاربردی در مدارس ابتدایی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 147-166]

  • پیشرفت تحصیلی تأثیر روش تدریس کلاس واژگون بر پیشرفت تحصیلی و نگرش دانش‌آموزان در درس ریاضی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 183-196]

  • پیگیری تداوم یادگیری تأثیر تدریس با استفاده از سطح‌بندی و پیگیری تداوم یادگیری دانش‌آموزان پایه نهم بر یادگیری درس ریاضی [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 158-169]

  • پوچی برنامه درسی شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر در پوچی برنامه درسی مدارس ابتدایی (مطالعه موردی منطقه آموزش‌وپرورش شهرستان مراغه) [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 62-79]

  • پوشه‌کار دانش ضمنی دبیران زبان انگلیسی دورۀ دوم متوسطه از ارزشیابی کیفی: با تأکید بر روش‌های خودآزمایی و پوشه‌کار [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 148-165]

  • پیوند «نظریه» و «عمل» برنامة درسی نگاهی به مسیر حرفه‌ای رالف تایلر: روایتی تاریخی از عمری تلاش برای پیوند «نظریه» و «عمل» برنامة درسی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 1-20]

ت

  • تجارب معلمان تجارب معلمان دورة ابتدایی از آزادسازی برنامه درسی: یک رویکرد پدیدارشناختی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 46-60]

  • تجربه متخصصین تبیین تجربة متخصصین تعلیم و تربیت و مدرسان زبان انگلیسی برای آموزش زبان انگلیسی در دورة اول متوسطه [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 91-102]

  • تجربه‌های آموزشی نگاهی به تجربیات آموزشی در پیوستاری چندوجهی: چگونه برنامه درسی کسب‌شده را ارزشیابی کنیم؟ [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 130-146]

  • تحقق ارزیابی (میزان قابلیت تحقق، اجرا و سودمندی) برنامه درسی آموزش پیشگیری از HIV/ AIDS برای مربیان بهداشت مدارس متوسطه ایران [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 61-73]

  • تحلیل محتوا تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی دورة اول دبیرستان بر اساس شاخص‌های محتوایی برنامه درسی ملی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 178-187]

  • تحلیل محتوا تحلیل محتوای دروس منتخب کتاب‌های زبان انگلیسی دورۀ متوسطه اول مدارس ایران (Prospects) با استفاده از فرایندهای چهارگانه‌ی مدل یادگیری زایشی [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 170-181]

  • تحلیل محتوا بررسی تحلیلی میزان توجه به ابعاد زیبایی‌شناسی تربیت شهروندی در کتاب‌های درسی دورۀ اول ابتدایی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 133-147]

  • تربیت جنسی شناسایی جایگاه برنامه درسی تربیت جنسی در نظام آموزشی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 111-129]

  • تربیت شهروندی بررسی تحلیلی میزان توجه به ابعاد زیبایی‌شناسی تربیت شهروندی در کتاب‌های درسی دورۀ اول ابتدایی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 133-147]

  • تربیت هنری بررسی موانع اجرایی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بر اساس مدل فولن: موردکاوی ساحت تربیت زیبایی‌شناختی و هنری [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 90-110]

  • تعلق به سرزمین رابطة بین هویت فرهنگی با کیفیت تدریس اساتید دانشگاه [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 121-133]

  • تعلیم و تربیت چند فرهنگی واکاوی تجارب زیستۀ معلمان مدارس حاشیه‌ای (به لحاظ فرهنگی و جغرافیایی) از دانش‌آموزان به‌حاشیه رانده‌شده [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 21-36]

  • تعلیم و تربیت مرزی واکاوی تجارب زیستۀ معلمان مدارس حاشیه‌ای (به لحاظ فرهنگی و جغرافیایی) از دانش‌آموزان به‌حاشیه رانده‌شده [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 21-36]

  • تغییر بررسی موانع اجرایی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بر اساس مدل فولن: موردکاوی ساحت تربیت زیبایی‌شناختی و هنری [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 90-110]

  • تغییرات اقلیم تغییرات اقلیم: بستری نو در برنامه درسی آموزش عالی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 37-51]

  • تفکر تعاملی اثربخشی آموزش الگوی تفکر تعاملی بر دانش ضمنی و دانش‌آفرینی معلمان دورۀ ابتدایی [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 108-120]

  • تفکر مستقل طراحی برنامه درسی تفکر مستقل برای دانش‌آموزان دورۀ متوسطه [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 80-94]

  • تمایل به کارآفرینی نقش سواد فناورانه در تمایل به کارآفرینی دانشجویان مهندسی: یافته‌های مطالعه ترکیبی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 72-89]

  • تهدید آموزشی مدرسه‌درخانه؛ فرصت یا تهدید در نظام آموزشی ایران؟! [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 77-90]

  • توانایی حل مسئله بررسی اثربخشی آموزش بازنمایی‌‌های طرح‌واره‌ای بر توانایی حل مسائل غیرمعمولی ریاضی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 151-166]

  • توسعه شناسایی موانع توسعۀ مدارس طبیعت [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 116-132]

ح

  • حقوق تربیتی دانش‌آموزان تحلیل برنامه درسی پایه ششم ابتدایی از منظر توجه به حقوق تربیتی دانش‌آموزان از دیدگاه معلمان و دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 167-177]

خ

  • خط سیر داستان طراحی الگوی اجرایی برنامه درسی دانشگاه کلاس جهانی در آموزش عالی ایران بر مبنای نظریه داده بنیاد [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 49-60]

  • خلاقیت مقایسه تأثیر آموزش رویکرد کلاس معکوس و درس‌پژوهی بر خلاقیت نگارشی دانشجو معلمان در درس نگارش خلاق [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 195-214]

  • خودآزمایی دانش ضمنی دبیران زبان انگلیسی دورۀ دوم متوسطه از ارزشیابی کیفی: با تأکید بر روش‌های خودآزمایی و پوشه‌کار [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 148-165]

د

  • دانش‌آفرینی اثربخشی آموزش الگوی تفکر تعاملی بر دانش ضمنی و دانش‌آفرینی معلمان دورۀ ابتدایی [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 108-120]

  • دانش‌آموزان دبیرستانی بررسی روایی و پایایی پرسشنامۀ ارزشیابی تدریس در بین دانش‌آموزان دبیرستانی [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 121-141]

  • دانش‌آموزان دورۀ متوسطه طراحی برنامه درسی تفکر مستقل برای دانش‌آموزان دورۀ متوسطه [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 80-94]

  • دانش‌پژوهی تدریس دانش‌پژوهی تدریس، کارکرد مغفول دانشگاهی در ایران؛ تأملی بر پدیدة سایش [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 103-120]

  • دانش ضمنی اثربخشی آموزش الگوی تفکر تعاملی بر دانش ضمنی و دانش‌آفرینی معلمان دورۀ ابتدایی [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 108-120]

  • دانش ضمنی دانش ضمنی دبیران زبان انگلیسی دورۀ دوم متوسطه از ارزشیابی کیفی: با تأکید بر روش‌های خودآزمایی و پوشه‌کار [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 148-165]

  • دانشگاه فرهنگیان تبیین موانع پذیرش و اجرای نوآوری در برنامه‌های درسی دانشگاه فرهنگیان [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 61-76]

  • دانشگاه کلاس جهانی طراحی الگوی اجرایی برنامه درسی دانشگاه کلاس جهانی در آموزش عالی ایران بر مبنای نظریه داده بنیاد [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 49-60]

  • دبیران متوسطه شهریار دانش ضمنی دبیران زبان انگلیسی دورۀ دوم متوسطه از ارزشیابی کیفی: با تأکید بر روش‌های خودآزمایی و پوشه‌کار [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 148-165]

  • دیدارشناسی واکاوی تجارب زیستۀ معلمان مدارس حاشیه‌ای (به لحاظ فرهنگی و جغرافیایی) از دانش‌آموزان به‌حاشیه رانده‌شده [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 21-36]

  • دریافت احساس و معنا رویکرد ساحت تربیت هنری و زیبایی‌شناختی، رویکرد موضوع‌محور یا رویکرد دریافت احساس و معنا [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 1-11]

  • درس پژوهی مقایسه تأثیر آموزش رویکرد کلاس معکوس و درس‌پژوهی بر خلاقیت نگارشی دانشجو معلمان در درس نگارش خلاق [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 195-214]

  • درس‌پژوهی شناسایی موانع درس‌پژوهی در دورۀ ابتدایی از منظر کارگزاران آموزشی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 95-115]

  • دلایل ارزشی مدرسه‌درخانه؛ فرصت یا تهدید در نظام آموزشی ایران؟! [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 77-90]

  • دلایل آموزشی مدرسه‌درخانه؛ فرصت یا تهدید در نظام آموزشی ایران؟! [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 77-90]

  • دورة ابتدایی تجارب معلمان دورة ابتدایی از آزادسازی برنامه درسی: یک رویکرد پدیدارشناختی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 46-60]

  • دورة ابتدایی طراحی و اعتبارسنجی چارچوب برنامه درسی آموزش کاهش خطرپذیری از بلایای طبیعی برای دورة ابتدایی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 134-150]

  • دورة اول متوسطه تبیین تجربة متخصصین تعلیم و تربیت و مدرسان زبان انگلیسی برای آموزش زبان انگلیسی در دورة اول متوسطه [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 91-102]

  • دورة اول متوسطه تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی دورة اول دبیرستان بر اساس شاخص‌های محتوایی برنامه درسی ملی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 178-187]

  • دورۀ ابتدایی تبیین بسترهای آزادسازی برنامه درسی در دورۀ ابتدایی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 22-38]

  • دورۀ ابتدایی شناسایی موانع درس‌پژوهی در دورۀ ابتدایی از منظر کارگزاران آموزشی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 95-115]

  • دورۀ اول ابتدایی بررسی تحلیلی میزان توجه به ابعاد زیبایی‌شناسی تربیت شهروندی در کتاب‌های درسی دورۀ اول ابتدایی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 133-147]

  • دورۀ کارشناسی نگاهی به تجربیات آموزشی در پیوستاری چندوجهی: چگونه برنامه درسی کسب‌شده را ارزشیابی کنیم؟ [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 130-146]

ر

  • ریاضی بررسی اثربخشی آموزش بازنمایی‌‌های طرح‌واره‌ای بر توانایی حل مسائل غیرمعمولی ریاضی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 151-166]

  • رالف تایلر نگاهی به مسیر حرفه‌ای رالف تایلر: روایتی تاریخی از عمری تلاش برای پیوند «نظریه» و «عمل» برنامة درسی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 1-20]

  • روایی بررسی روایی و پایایی پرسشنامۀ ارزشیابی تدریس در بین دانش‌آموزان دبیرستانی [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 121-141]

  • روش‌های ارزشیابی کیفی دانش ضمنی دبیران زبان انگلیسی دورۀ دوم متوسطه از ارزشیابی کیفی: با تأکید بر روش‌های خودآزمایی و پوشه‌کار [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 148-165]

  • رویکرد رویکرد ساحت تربیت هنری و زیبایی‌شناختی، رویکرد موضوع‌محور یا رویکرد دریافت احساس و معنا [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 1-11]

ز

  • زیبایی‌شناسی بررسی تحلیلی میزان توجه به ابعاد زیبایی‌شناسی تربیت شهروندی در کتاب‌های درسی دورۀ اول ابتدایی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 133-147]

  • زبان رابطة بین هویت فرهنگی با کیفیت تدریس اساتید دانشگاه [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 121-133]

س

  • ساحت تربیت هنری و زیبایی-شناسی رویکرد ساحت تربیت هنری و زیبایی‌شناختی، رویکرد موضوع‌محور یا رویکرد دریافت احساس و معنا [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 1-11]

  • ساختار عاملی بررسی ساختار عاملی ابزار سنجش انگیزش تدریس اعضای هیئت‌علمی در آموزش عالی ایران (مورد: دانشگاه شهید باهنر کرمان) [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 142-157]

  • سازمان بهداشت جهانی تحلیل محتوای کتاب درسی ارتباط مؤثر پایۀ دهم دورۀ دوم متوسطه فنی‌وحرفه‌ای بر اساس مهارت‌های ده‌گانه سازمان بهداشت جهانی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 197-205]

  • سطح‌بندی تأثیر تدریس با استفاده از سطح‌بندی و پیگیری تداوم یادگیری دانش‌آموزان پایه نهم بر یادگیری درس ریاضی [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 158-169]

  • سنتزپژوهی شناسایی جایگاه برنامه درسی تربیت جنسی در نظام آموزشی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 111-129]

  • سنت‌ها (آداب‌ورسوم) رابطة بین هویت فرهنگی با کیفیت تدریس اساتید دانشگاه [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 121-133]

  • سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بررسی موانع اجرایی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بر اساس مدل فولن: موردکاوی ساحت تربیت زیبایی‌شناختی و هنری [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 90-110]

  • سوادآموزی شناسایی چالش‌ها و راهکارهای بهبود طرح سوادآموزی خواندن با خانواده: مطالعۀ موردی استان هرمزگان [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 184-194]

  • سواد فناورانه نقش سواد فناورانه در تمایل به کارآفرینی دانشجویان مهندسی: یافته‌های مطالعه ترکیبی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 72-89]

  • سودمندی ارزیابی (میزان قابلیت تحقق، اجرا و سودمندی) برنامه درسی آموزش پیشگیری از HIV/ AIDS برای مربیان بهداشت مدارس متوسطه ایران [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 61-73]

ش

  • شاخص‌های برنامه درسی تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی دورة اول دبیرستان بر اساس شاخص‌های محتوایی برنامه درسی ملی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 178-187]

  • شایستگی طراحی برنامه درسی مبتنی بر شایستگی در نظام آموزش عالی مهارتی (مطالعه موردی: دانشگاه جامع علمی کاربردی) [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 1-21]

  • شایستگی معلمان واکاوی شایستگی‌های معلمان عشایر کوچنده: مطالعه پدیدارشناسانه [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 39-61]

  • ششم ابتدایی تحلیل برنامه درسی پایه ششم ابتدایی از منظر توجه به حقوق تربیتی دانش‌آموزان از دیدگاه معلمان و دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 167-177]

  • شمال غرب ایران طراحی الگوی اثربخش کیفیت آموزش در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شمال غرب ایران (با روش ترکیبی) [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 91-107]

  • شهروند جهانی طراحی و تبیین الگوی برنامه درسی شهروند جهانی در آموزش عالی ایران؛ رویکرد میان‌رشته‌ای [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 52-71]

ص

  • صلاحیت حرفه‌ای طراحی برنامه درسی مبتنی بر شایستگی در نظام آموزش عالی مهارتی (مطالعه موردی: دانشگاه جامع علمی کاربردی) [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 1-21]

ط

  • طرح خواندن با خانواده شناسایی چالش‌ها و راهکارهای بهبود طرح سوادآموزی خواندن با خانواده: مطالعۀ موردی استان هرمزگان [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 184-194]

ع

ف

  • فارغ‌التحصیلان طراحی برنامه درسی مبتنی بر شایستگی در نظام آموزش عالی مهارتی (مطالعه موردی: دانشگاه جامع علمی کاربردی) [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 1-21]

  • فراتحلیل کاوش در انتقال یادگیری به‌عنوان دغدغۀ بزرگ محیط کار [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 12-30]

  • فرصت آموزشی مدرسه‌درخانه؛ فرصت یا تهدید در نظام آموزشی ایران؟! [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 77-90]

  • فناوری نقش سواد فناورانه در تمایل به کارآفرینی دانشجویان مهندسی: یافته‌های مطالعه ترکیبی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 72-89]

ک

  • کارآفرینی فناورانه نقش سواد فناورانه در تمایل به کارآفرینی دانشجویان مهندسی: یافته‌های مطالعه ترکیبی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 72-89]

  • کارگزاران آموزشی شناسایی موانع درس‌پژوهی در دورۀ ابتدایی از منظر کارگزاران آموزشی [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 95-115]

  • کتاب درسی ارتباط مؤثر تحلیل محتوای کتاب درسی ارتباط مؤثر پایۀ دهم دورۀ دوم متوسطه فنی‌وحرفه‌ای بر اساس مهارت‌های ده‌گانه سازمان بهداشت جهانی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 197-205]

  • کتاب‌های پراسپکت تحلیل محتوای دروس منتخب کتاب‌های زبان انگلیسی دورۀ متوسطه اول مدارس ایران (Prospects) با استفاده از فرایندهای چهارگانه‌ی مدل یادگیری زایشی [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 170-181]

  • کیفیت آموزش طراحی الگوی اثربخش کیفیت آموزش در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شمال غرب ایران (با روش ترکیبی) [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 91-107]

  • کیفیت تدریس رابطة بین هویت فرهنگی با کیفیت تدریس اساتید دانشگاه [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 121-133]

  • کلاس معکوس مقایسه تأثیر آموزش رویکرد کلاس معکوس و درس‌پژوهی بر خلاقیت نگارشی دانشجو معلمان در درس نگارش خلاق [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 195-214]

  • کلاس واژگون تأثیر روش تدریس کلاس واژگون بر پیشرفت تحصیلی و نگرش دانش‌آموزان در درس ریاضی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 183-196]

م

  • میان‌رشته‌ای طراحی و تبیین الگوی برنامه درسی شهروند جهانی در آموزش عالی ایران؛ رویکرد میان‌رشته‌ای [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 52-71]

  • متخصصان برنامه درسی ایران واکاوی ادراک متخصصان برنامه درسی ایران نسبت به مؤلفه‌های پارادایم برنامه درسی نوفهمی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 18-45]

  • متوسطه اول تحلیل محتوای دروس منتخب کتاب‌های زبان انگلیسی دورۀ متوسطه اول مدارس ایران (Prospects) با استفاده از فرایندهای چهارگانه‌ی مدل یادگیری زایشی [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 170-181]

  • محیط کار کاوش در انتقال یادگیری به‌عنوان دغدغۀ بزرگ محیط کار [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 12-30]

  • مدارس ابتدایی شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر در پوچی برنامه درسی مدارس ابتدایی (مطالعه موردی منطقه آموزش‌وپرورش شهرستان مراغه) [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 62-79]

  • مدارس ابتدایی واکاوی الزامات و بایسته های اجرای مطلوب برنامه درسی پژوهش کاربردی در مدارس ابتدایی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 147-166]

  • مدارس عشایری مطالعة ویژگی‌های عناصر برنامه درسی در مدارس دورة ابتدایی عشایری [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 31-48]

  • مدرسه‌درخانه مدرسه‌درخانه؛ فرصت یا تهدید در نظام آموزشی ایران؟! [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 77-90]

  • مدرسۀ طبیعت شناسایی موانع توسعۀ مدارس طبیعت [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 116-132]

  • مدل پارادایمی طراحی الگوی اجرایی برنامه درسی دانشگاه کلاس جهانی در آموزش عالی ایران بر مبنای نظریه داده بنیاد [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 49-60]

  • مدل فولن بررسی موانع اجرایی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بر اساس مدل فولن: موردکاوی ساحت تربیت زیبایی‌شناختی و هنری [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 90-110]

  • مسائل غیرمعمولی بررسی اثربخشی آموزش بازنمایی‌‌های طرح‌واره‌ای بر توانایی حل مسائل غیرمعمولی ریاضی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 151-166]

  • مطالعات اجتماعی تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی دورة اول دبیرستان بر اساس شاخص‌های محتوایی برنامه درسی ملی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 178-187]

  • مطالعة هشت‌ساله نگاهی به مسیر حرفه‌ای رالف تایلر: روایتی تاریخی از عمری تلاش برای پیوند «نظریه» و «عمل» برنامة درسی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 1-20]

  • معلمان اثربخشی آموزش الگوی تفکر تعاملی بر دانش ضمنی و دانش‌آفرینی معلمان دورۀ ابتدایی [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 108-120]

  • مناطق محروم واکاوی شایستگی‌های معلمان عشایر کوچنده: مطالعه پدیدارشناسانه [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 39-61]

  • مهارت خواندن و نوشتن شناسایی چالش‌ها و راهکارهای بهبود طرح سوادآموزی خواندن با خانواده: مطالعۀ موردی استان هرمزگان [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 184-194]

  • مهارت‌های ده‌گانه تحلیل محتوای کتاب درسی ارتباط مؤثر پایۀ دهم دورۀ دوم متوسطه فنی‌وحرفه‌ای بر اساس مهارت‌های ده‌گانه سازمان بهداشت جهانی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 197-205]

  • مهندسی نقش سواد فناورانه در تمایل به کارآفرینی دانشجویان مهندسی: یافته‌های مطالعه ترکیبی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 72-89]

  • موانع تبیین موانع پذیرش و اجرای نوآوری در برنامه‌های درسی دانشگاه فرهنگیان [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 61-76]

  • موانع اجرای سند بررسی موانع اجرایی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بر اساس مدل فولن: موردکاوی ساحت تربیت زیبایی‌شناختی و هنری [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 90-110]

  • موانع توسعه شناسایی موانع توسعۀ مدارس طبیعت [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 116-132]

  • موضوع محور رویکرد ساحت تربیت هنری و زیبایی‌شناختی، رویکرد موضوع‌محور یا رویکرد دریافت احساس و معنا [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 1-11]

  • مؤلفه شناسایی و اعتباربخشی مؤلفه‌های برنامه درسی حل مسئله به‌منظور آموزش دانشجویان پرستاری [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 74-90]

  • مؤلفه‌های پارادایم نوفهم‌سازی واکاوی ادراک متخصصان برنامه درسی ایران نسبت به مؤلفه‌های پارادایم برنامه درسی نوفهمی [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 18-45]

ن

  • نظام آموزشی شناسایی جایگاه برنامه درسی تربیت جنسی در نظام آموزشی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 111-129]

  • نظریة داده‌بنیاد دانش‌پژوهی تدریس، کارکرد مغفول دانشگاهی در ایران؛ تأملی بر پدیدة سایش [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 103-120]

  • نظریة مقاومت خاستگاه‌های فکری و نظری برنامه درسی سایه و بازشناسی مصادیق آن در نظام آموزشی ایران [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 1-17]

  • نظریه داده بنیاد طراحی الگوی اجرایی برنامه درسی دانشگاه کلاس جهانی در آموزش عالی ایران بر مبنای نظریه داده بنیاد [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 49-60]

  • نظریۀ یادگیری زایشی تحلیل محتوای دروس منتخب کتاب‌های زبان انگلیسی دورۀ متوسطه اول مدارس ایران (Prospects) با استفاده از فرایندهای چهارگانه‌ی مدل یادگیری زایشی [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 170-181]

  • نظریۀ تعاملی آموزش زبان تحلیل محتوای دروس منتخب کتاب‌های زبان انگلیسی دورۀ متوسطه اول مدارس ایران (Prospects) با استفاده از فرایندهای چهارگانه‌ی مدل یادگیری زایشی [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 170-181]

  • نگارش مقایسه تأثیر آموزش رویکرد کلاس معکوس و درس‌پژوهی بر خلاقیت نگارشی دانشجو معلمان در درس نگارش خلاق [دوره 17، شماره 66، 1399، صفحه 195-214]

  • نگرش نسبت به ریاضیات تأثیر روش تدریس کلاس واژگون بر پیشرفت تحصیلی و نگرش دانش‌آموزان در درس ریاضی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 183-196]

  • نوآوری تبیین موانع پذیرش و اجرای نوآوری در برنامه‌های درسی دانشگاه فرهنگیان [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 61-76]

  • نوبسترسازی تغییرات اقلیم: بستری نو در برنامه درسی آموزش عالی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 37-51]

و

  • واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی طراحی الگوی اثربخش کیفیت آموزش در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شمال غرب ایران (با روش ترکیبی) [دوره 17، شماره 65، 1399، صفحه 91-107]

ه

  • هنری ژیرو واکاوی تجارب زیستۀ معلمان مدارس حاشیه‌ای (به لحاظ فرهنگی و جغرافیایی) از دانش‌آموزان به‌حاشیه رانده‌شده [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 21-36]

  • هویت فرهنگی رابطة بین هویت فرهنگی با کیفیت تدریس اساتید دانشگاه [دوره 17، شماره 64، 1399، صفحه 121-133]

ی

  • یادگیری مقایسۀ اثرات بازی هدایت‌شده، بازی آزاد و آموزش مستقیم بر یادگیری کودکان در درس علوم تجربی پایۀ اول ابتدایی [دوره 17، شماره 67، 1399، صفحه 167-182]