آ
-
آسیب شناسی آموزش
...کیفیت سنجی تربیت زیبایی شناسانه دانشجویان معماری در مراکز آموزش عالی (نمونه موردی: مراکز آموزش عالی استان گیلان) [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 93-112]
-
آسیبهای اجتماعی
مطالعۀ الگوها و روشهای توانمندسازی کودکان دورۀ پیشدبستانی، برای مقابله با آسیبهای اجتماعی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 142-162]
-
آموزش
تأثیر روشهای آموزش مبتنی بر بارشناختی و فناوری واقعیتافزوده بر یادگیری و یادداری دانشآموزان در درس ریاضی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 163-177]
-
آموزش
تجزیه و تحلیل تولیدات علمی در حوزه تلفیق فناوری واقعیت افزوده در آموزش [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 76-92]
-
آموزش ابتدایی
جایگاه اخلاق مراقبتی در برنامۀ درسی تربیت معلم: دورۀ آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 1-17]
-
آموزش پزشکان
سنتز پژوهی مطالعات حرفه ای گرایی در آموزش دانشجویان پزشکی [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 1-20]
-
آموزش حسابداری
تعیین شاخصها و الگوی فرآیندی تفکر انتقادی در آموزش و یادگیری [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 210-226]
-
آموزش خانواده
تبیین اهداف برنامه درسی آموزش خانواده در مدارس دوره ابتدایی [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 132-146]
-
آموزش عالی
ارائۀ الگوی پیشنهادی ارتباط عدم قطعیتها در حوزههای مرتبط با برنامه درسی آموزش عالی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 86-102]
-
آموزش کارآفرینی
طراحى چارچوب «کارگاه آموزشى» بهمنظور ارتقاء صلاحیت حرفهای اعضاى هیئتعلمی مبتنى بر استانداردهاى سازمان ملى کارآفرینی و اعتبار یابی آن از منظر متخصصان ذیربط [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 79-100]
-
آموزش معکوس
اثربخشی آموزش معکوس بر تابآوری تحصیلی دانشآموزان [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 178-189]
-
آموزش معماری
...کیفیت سنجی تربیت زیبایی شناسانه دانشجویان معماری در مراکز آموزش عالی (نمونه موردی: مراکز آموزش عالی استان گیلان) [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 93-112]
-
آموزشهای مبتنی بر سازندهگرایی
فراتحلیل اثربخشی آموزشهای مبتنی بر رویکرد سازندهگرایی بر عملکرد تحصیلی در درس علوم تجربی [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 94-112]
-
آموزش و پرورش عشایر
نقد و تحلیل سند برنامه درسی ملی بر مبنای انطباق با نیازهای آموزشی دانشآموزان پیشدبستانی و دوره اول ابتدایی عشایر با تاکید بر رویکرد دانش بومی [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 181-196]
ا
-
ابزار تحلیل سبک سؤالهای کتابهای علوم لوری و لئونارد
تحلیل سؤالات کتب علوم دورۀ ابتدایی با استفاده از ابزار ارزیابی سبک سؤالات کتاب درسی لووری و لئونارد [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 186-199]
-
اخلاق جنسی
طراحی چارچوب نظری برنامۀ درسی آموزش اخلاق جنسی: یک پژوهش کیفی [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 18-28]
-
اخلاق مراقبتی
جایگاه اخلاق مراقبتی در برنامۀ درسی تربیت معلم: دورۀ آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 1-17]
-
ارتباطگرایی
طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی زمینه- محور با تاکید بر ارتباطگرایی برای آموزش علوم تجربی [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 197-216]
-
ارزشیابی توصیفی (کیفی)
تجربۀ زیستۀ معلمان دورۀ ابتدایی دربارۀ مؤلفههای بازخورد در ارزشیابی توصیفی(کیفی) [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 78-93]
-
استانداردهای ملی کارآفرینی
طراحى چارچوب «کارگاه آموزشى» بهمنظور ارتقاء صلاحیت حرفهای اعضاى هیئتعلمی مبتنى بر استانداردهاى سازمان ملى کارآفرینی و اعتبار یابی آن از منظر متخصصان ذیربط [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 79-100]
-
استان گیلان
...کیفیت سنجی تربیت زیبایی شناسانه دانشجویان معماری در مراکز آموزش عالی (نمونه موردی: مراکز آموزش عالی استان گیلان) [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 93-112]
-
استنتاج پسرونده
تبیین ماهیت برنامه درسی روئیدنی و استنتاج مبانی و اصول آن در دوره پیش دبستان [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 1-25]
-
استنتاج پیشرونده
تبیین ماهیت برنامه درسی روئیدنی و استنتاج مبانی و اصول آن در دوره پیش دبستان [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 1-25]
-
اشتیاق تحصیلی
تدوین و اعتباریابی بستۀ آموزش یادگیری خودراهبر و تعیین اثربخشی آن بر اشتیاق تحصیلی و سرزندگی تحصیلی در دانشجویان [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 103-123]
-
اشتغال پذیری
استخراج ویژگیهای عناصر اساسی برنامه درسی مهارتآموزی دانشآموزان دوره دوم متوسطه [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 73-85]
-
اعتباریابی
طراحی و اعتباریابی الگوی مطلوب جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 32-51]
-
اعتباربخشی
طراحی و اعتباربخشی الگوی بهینۀ برنامۀ درسی سواد مالی برای دانشآموزان دورۀ متوسطۀ اول [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 61-78]
-
اعضای هیئتعلمی
واکاوی تجارب نیکبودی دانشگاهی اعضای هیئتعلمی دانشگاه پیام نور فارس: یک مطالعۀ پدیدارشناسانه [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 16-31]
-
الگو
طراحی و اعتباریابی الگوی مطلوب جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 32-51]
-
الگو
طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامۀ درسی تربیت دینی در دورۀ ابتدایی [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 29-49]
-
الگوی یاددهی- یادگیری
طراحی الگوی تدریس خلاق مبتنی بر مؤلفههای معرفتشناختی ژیل دلوز و فیلیکس گاتاری [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 1-15]
-
الگوی آموزشی
طراحی الگوی آموزش تفکر انتقادی واثربخشی آن بر مهارتهای تفکر انتقادی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 113-134]
-
الگوی برنامه درسی
طراحی و اعتبار یابی الگوی برنامه درسی تلفیقی در دوره پیشدبستان با تمرکز بر حیطه روانی _ حرکتی [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 173-188]
-
الگوی دلوز و گاتاری
طراحی الگوی تدریس خلاق مبتنی بر مؤلفههای معرفتشناختی ژیل دلوز و فیلیکس گاتاری [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 1-15]
-
الگوی سواد مالی
طراحی و اعتباربخشی الگوی بهینۀ برنامۀ درسی سواد مالی برای دانشآموزان دورۀ متوسطۀ اول [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 61-78]
-
الگوها و روشهای توانمندسازی
مطالعۀ الگوها و روشهای توانمندسازی کودکان دورۀ پیشدبستانی، برای مقابله با آسیبهای اجتماعی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 142-162]
-
انگیزش تحصیلی
مقایسۀ اثربخشی مداخلۀ فرانظری ویژۀ دانشآموزان دارای فرسودگی تحصیلی با آموزش راهبردهای فراشناختی بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان پسر مقطع دوم متوسطه [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 217-228]
-
اهداف
تبیین اهداف برنامه درسی آموزش خانواده در مدارس دوره ابتدایی [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 132-146]
ب
-
بارشناختی
تأثیر روشهای آموزش مبتنی بر بارشناختی و فناوری واقعیتافزوده بر یادگیری و یادداری دانشآموزان در درس ریاضی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 163-177]
-
بازخورد
تجربۀ زیستۀ معلمان دورۀ ابتدایی دربارۀ مؤلفههای بازخورد در ارزشیابی توصیفی(کیفی) [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 78-93]
-
بازیگران PCK
مرور سیستماتیک مؤلفههای حمایت از شکلگیری PCK در میان نومعلمان [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 26-44]
-
بدفهمی ریاضی
بدفهمی های ریاضی و عوامل بروز آن در دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی مبتنی بر تجارب زیسته دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان: (مطالعه کیفی) [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 189-209]
-
برنامه درسی
ارائۀ الگوی پیشنهادی ارتباط عدم قطعیتها در حوزههای مرتبط با برنامه درسی آموزش عالی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 86-102]
-
برنامه درسی
مطالعۀ الگوها و روشهای توانمندسازی کودکان دورۀ پیشدبستانی، برای مقابله با آسیبهای اجتماعی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 142-162]
-
برنامه درسی
تبیین اهداف برنامه درسی آموزش خانواده در مدارس دوره ابتدایی [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 132-146]
-
برنامهدرسی
طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی زمینه- محور با تاکید بر ارتباطگرایی برای آموزش علوم تجربی [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 197-216]
-
برنامه درسی اجرا شده
بررسی میزان هماهنگی و انطباق برنامه درسی قصد شده، اجرا شده با کسب شده درس دانش خانواده و جمعیت در جهت تقریب بین این سه برنامه [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 147-164]
-
برنامه درسی انتقادی
ناسازواریها و چالشهای برنامه درسی انتقادی هنری ژیرو در مواجهه منطقی با بنیادهای فلسفی تربیت اسلامی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 52-72]
-
برنامه درسی پنهان
طراحی چارچوب شناخت هویت حرفهای دانشجویان پزشکی بر اساس برنامه درسی پنهان: رویکرد فراترکیب [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 21-34]
-
برنامه درسی تلفیقی
طراحی و اعتبار یابی الگوی برنامه درسی تلفیقی در دوره پیشدبستان با تمرکز بر حیطه روانی _ حرکتی [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 173-188]
-
برنامه درسی دوره متوسطه
تبیین ابعاد و شاخص های فرهنگ یادگیری مشارکتی در برنامه درسی دوره متوسطه [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 135-151]
-
برنامه درسی روئیدنی
تبیین ماهیت برنامه درسی روئیدنی و استنتاج مبانی و اصول آن در دوره پیش دبستان [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 1-25]
-
برنامه درسی قصد شده
بررسی میزان هماهنگی و انطباق برنامه درسی قصد شده، اجرا شده با کسب شده درس دانش خانواده و جمعیت در جهت تقریب بین این سه برنامه [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 147-164]
-
برنامه درسی کسب شده
بررسی میزان هماهنگی و انطباق برنامه درسی قصد شده، اجرا شده با کسب شده درس دانش خانواده و جمعیت در جهت تقریب بین این سه برنامه [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 147-164]
-
برنامه درسی ملی
نقد و تحلیل سند برنامه درسی ملی بر مبنای انطباق با نیازهای آموزشی دانشآموزان پیشدبستانی و دوره اول ابتدایی عشایر با تاکید بر رویکرد دانش بومی [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 181-196]
-
برنامهریزی درسی
طراحى چارچوب «کارگاه آموزشى» بهمنظور ارتقاء صلاحیت حرفهای اعضاى هیئتعلمی مبتنى بر استانداردهاى سازمان ملى کارآفرینی و اعتبار یابی آن از منظر متخصصان ذیربط [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 79-100]
-
برنامۀ درسی
جایگاه اخلاق مراقبتی در برنامۀ درسی تربیت معلم: دورۀ آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 1-17]
-
برنامۀ درسی
طراحی چارچوب نظری برنامۀ درسی آموزش اخلاق جنسی: یک پژوهش کیفی [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 18-28]
-
برنامۀ درسی
طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامۀ درسی تربیت دینی در دورۀ ابتدایی [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 29-49]
-
برنامۀ درسی
طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامۀ درسی تربیت بدنی و سلامت دورۀ اول متوسطه با رویکرد فرهنگی _ تربیتی [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 50-77]
-
برنامۀ درسی تجربه شده
بررسی برنامۀ درسی تجربه شدۀ دانشجویان کارشناسی ارشد رشتۀ برنامهریزی درسی در دانشگاه بوعلی سینا [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 113-134]
-
برنامۀ درسی کسب شده
میزان برخورداری دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان سنندج از دانش روشها و فنون تدریس و شناسایی عوامل مؤثر بر آن [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 170-185]
-
بنیادهای فلسفی تربیت اسلامی
ناسازواریها و چالشهای برنامه درسی انتقادی هنری ژیرو در مواجهه منطقی با بنیادهای فلسفی تربیت اسلامی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 52-72]
-
بینالمللیسازی
طراحی و اعتباریابی الگوی مطلوب جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 32-51]
-
بوم شناختی
نقد و تحلیل سند برنامه درسی ملی بر مبنای انطباق با نیازهای آموزشی دانشآموزان پیشدبستانی و دوره اول ابتدایی عشایر با تاکید بر رویکرد دانش بومی [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 181-196]
پ
-
پایه چهارم ابتدایی
بدفهمی های ریاضی و عوامل بروز آن در دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی مبتنی بر تجارب زیسته دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان: (مطالعه کیفی) [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 189-209]
-
پداگوژی
صلاحیتهای دانشی و پداگوژیک معلمان [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 45-60]
-
پرسشگری
شناسایی مولفه های پرسشگری استراتژیک در راستای توسعه پایدار نظام آموزش عمومی [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 165-180]
-
پرسشگری استراتژیک
شناسایی مولفه های پرسشگری استراتژیک در راستای توسعه پایدار نظام آموزش عمومی [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 165-180]
-
پیش دبستان
تبیین ماهیت برنامه درسی روئیدنی و استنتاج مبانی و اصول آن در دوره پیش دبستان [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 1-25]
-
پیشدبستانی
طراحی و اعتبار یابی الگوی برنامه درسی تلفیقی در دوره پیشدبستان با تمرکز بر حیطه روانی _ حرکتی [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 173-188]
ت
-
تابآوری تحصیلی
اثربخشی آموزش معکوس بر تابآوری تحصیلی دانشآموزان [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 178-189]
-
تجارب زیسته
بدفهمی های ریاضی و عوامل بروز آن در دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی مبتنی بر تجارب زیسته دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان: (مطالعه کیفی) [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 189-209]
-
تجربۀ زیستۀ معلمان
تجربۀ زیستۀ معلمان دورۀ ابتدایی دربارۀ مؤلفههای بازخورد در ارزشیابی توصیفی(کیفی) [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 78-93]
-
تحلیل نوع سؤالهای درس علوم
تحلیل سؤالات کتب علوم دورۀ ابتدایی با استفاده از ابزار ارزیابی سبک سؤالات کتاب درسی لووری و لئونارد [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 186-199]
-
تدریس
مقایسۀ اثربخشی روش تدریس همیاری و روش تدریس کاوشگری بر خلاقیت دانشآموزان دختر پایۀ پنجم ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 190-202]
-
تدریس خلاق
طراحی الگوی تدریس خلاق مبتنی بر مؤلفههای معرفتشناختی ژیل دلوز و فیلیکس گاتاری [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 1-15]
-
تدریس معکوس
اثربخشی آموزش معکوس بر تابآوری تحصیلی دانشآموزان [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 178-189]
-
تربیت بدنی
طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامۀ درسی تربیت بدنی و سلامت دورۀ اول متوسطه با رویکرد فرهنگی _ تربیتی [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 50-77]
-
تربیت دینی
طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامۀ درسی تربیت دینی در دورۀ ابتدایی [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 29-49]
-
تربیت زیبایی شناسانه
...کیفیت سنجی تربیت زیبایی شناسانه دانشجویان معماری در مراکز آموزش عالی (نمونه موردی: مراکز آموزش عالی استان گیلان) [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 93-112]
-
تطبیق منطقی
ناسازواریها و چالشهای برنامه درسی انتقادی هنری ژیرو در مواجهه منطقی با بنیادهای فلسفی تربیت اسلامی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 52-72]
-
تفکر انتقادی
بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر خودکارآمدی و تفکر انتقادی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 153-169]
-
تفکر انتقادی
تأثیر داستانهای مثنوی معنوی بر رشد مهارتهای تفکر انتقادی دانشآموزان دورۀ دوم متوسطه [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 200-213]
-
تفکر انتقادی
تعیین شاخصها و الگوی فرآیندی تفکر انتقادی در آموزش و یادگیری [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 210-226]
-
تفکر انتقادی
طراحی الگوی آموزش تفکر انتقادی واثربخشی آن بر مهارتهای تفکر انتقادی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 113-134]
-
تکلیف غیرمعمول
بررسی درک دانشآموزان دورۀ دوم ابتدایی شهر تهران از زیر ساختار جزء بهکل مفهوم کسر بر اساس نظریۀ APOS و SOLO، با استفاده از یک تکلیف غیرمعمول [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 124-141]
-
توسعه پایدار
شناسایی مولفه های پرسشگری استراتژیک در راستای توسعه پایدار نظام آموزش عمومی [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 165-180]
-
توسعه پایدار نظام آموزش عمومی
شناسایی مولفه های پرسشگری استراتژیک در راستای توسعه پایدار نظام آموزش عمومی [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 165-180]
-
توسعۀ حرفهای مداوم معلمان
بررسی اثربخشی الگوی توسعۀ حرفهای مداوم معلمان ریاضی مبتنی بر رویکرد تربیت مغز بر یادگیری و خودپندارۀ ریاضی دانشآموزان دختر دورۀ متوسطۀ دوم شهر اصفهان [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 135-152]
-
تولیدات علمی
تجزیه و تحلیل تولیدات علمی در حوزه تلفیق فناوری واقعیت افزوده در آموزش [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 76-92]
ح
-
حرفه ای گرایی
سنتز پژوهی مطالعات حرفه ای گرایی در آموزش دانشجویان پزشکی [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 1-20]
-
حرفه ای گرایی پزشکی
سنتز پژوهی مطالعات حرفه ای گرایی در آموزش دانشجویان پزشکی [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 1-20]
-
حیطه روانی – حرکتی
طراحی و اعتبار یابی الگوی برنامه درسی تلفیقی در دوره پیشدبستان با تمرکز بر حیطه روانی _ حرکتی [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 173-188]
-
حمایت از شکلگیری PCK
مرور سیستماتیک مؤلفههای حمایت از شکلگیری PCK در میان نومعلمان [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 26-44]
خ
-
خانواده
تبیین اهداف برنامه درسی آموزش خانواده در مدارس دوره ابتدایی [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 132-146]
-
خلاقیت
مقایسۀ اثربخشی روش تدریس همیاری و روش تدریس کاوشگری بر خلاقیت دانشآموزان دختر پایۀ پنجم ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 190-202]
-
خلاقیت ریاضی
طراحی الگوی عوامل موثر بر فعالیت های خلاقانه دانش آموزان دوره اول متوسطه در درس ریاضی [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 152-172]
-
خودپندارۀ ریاضی
بررسی اثربخشی الگوی توسعۀ حرفهای مداوم معلمان ریاضی مبتنی بر رویکرد تربیت مغز بر یادگیری و خودپندارۀ ریاضی دانشآموزان دختر دورۀ متوسطۀ دوم شهر اصفهان [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 135-152]
-
خودکارآمدی
بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر خودکارآمدی و تفکر انتقادی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 153-169]
د
-
داستان
تأثیر داستانهای مثنوی معنوی بر رشد مهارتهای تفکر انتقادی دانشآموزان دورۀ دوم متوسطه [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 200-213]
-
دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان
بدفهمی های ریاضی و عوامل بروز آن در دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی مبتنی بر تجارب زیسته دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان: (مطالعه کیفی) [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 189-209]
-
دانشآموزان
استخراج ویژگیهای عناصر اساسی برنامه درسی مهارتآموزی دانشآموزان دوره دوم متوسطه [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 73-85]
-
دانشآموزان
تأثیر داستانهای مثنوی معنوی بر رشد مهارتهای تفکر انتقادی دانشآموزان دورۀ دوم متوسطه [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 200-213]
-
دانشآموزان دورۀ دوم ابتدایی
بررسی درک دانشآموزان دورۀ دوم ابتدایی شهر تهران از زیر ساختار جزء بهکل مفهوم کسر بر اساس نظریۀ APOS و SOLO، با استفاده از یک تکلیف غیرمعمول [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 124-141]
-
دانش بومی
نقد و تحلیل سند برنامه درسی ملی بر مبنای انطباق با نیازهای آموزشی دانشآموزان پیشدبستانی و دوره اول ابتدایی عشایر با تاکید بر رویکرد دانش بومی [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 181-196]
-
دانش تربیتی –موضوعی
صلاحیتهای دانشی و پداگوژیک معلمان [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 45-60]
-
دانشجویان پزشکی
طراحی چارچوب شناخت هویت حرفهای دانشجویان پزشکی بر اساس برنامه درسی پنهان: رویکرد فراترکیب [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 21-34]
-
دانشجویان خارجی
طراحی و اعتباریابی الگوی مطلوب جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 32-51]
-
دانشجوی پزشکی
سنتز پژوهی مطالعات حرفه ای گرایی در آموزش دانشجویان پزشکی [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 1-20]
-
دانشجومعلم
میزان برخورداری دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان سنندج از دانش روشها و فنون تدریس و شناسایی عوامل مؤثر بر آن [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 170-185]
-
دانش خانواده و جمعیت
بررسی میزان هماهنگی و انطباق برنامه درسی قصد شده، اجرا شده با کسب شده درس دانش خانواده و جمعیت در جهت تقریب بین این سه برنامه [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 147-164]
-
دانشگاه آزاد اسلامی
طراحی و اعتباریابی الگوی مطلوب جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 32-51]
-
دانشگاه تهران
بررسی میزان هماهنگی و انطباق برنامه درسی قصد شده، اجرا شده با کسب شده درس دانش خانواده و جمعیت در جهت تقریب بین این سه برنامه [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 147-164]
-
دانشگاه فرهنگیان
جایگاه اخلاق مراقبتی در برنامۀ درسی تربیت معلم: دورۀ آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 1-17]
-
دانش موضوعی معلم
صلاحیتهای دانشی و پداگوژیک معلمان [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 45-60]
-
درس ریاضی
تأثیر روشهای آموزش مبتنی بر بارشناختی و فناوری واقعیتافزوده بر یادگیری و یادداری دانشآموزان در درس ریاضی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 163-177]
-
دوره ابتدایی
تجارب زیسته معلمان دوره ابتدایی و متوسطه از چالش های تدریس و ارائه راهکارهایی به منظور توانمندسازی معلمان برای تدریس در فضای مجازی [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 60-75]
-
دوره ابتدایی
تبیین اهداف برنامه درسی آموزش خانواده در مدارس دوره ابتدایی [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 132-146]
-
دوره دوم متوسطه
استخراج ویژگیهای عناصر اساسی برنامه درسی مهارتآموزی دانشآموزان دوره دوم متوسطه [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 73-85]
-
دوره متوسطه
بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر خودکارآمدی و تفکر انتقادی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 153-169]
-
دوره متوسطه
تجارب زیسته معلمان دوره ابتدایی و متوسطه از چالش های تدریس و ارائه راهکارهایی به منظور توانمندسازی معلمان برای تدریس در فضای مجازی [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 60-75]
-
دورۀ ابتدایی
طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامۀ درسی تربیت دینی در دورۀ ابتدایی [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 29-49]
-
دورۀ پیشدبستانی
مطالعۀ الگوها و روشهای توانمندسازی کودکان دورۀ پیشدبستانی، برای مقابله با آسیبهای اجتماعی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 142-162]
-
دورۀ کارشناسی ارشد
بررسی برنامۀ درسی تجربه شدۀ دانشجویان کارشناسی ارشد رشتۀ برنامهریزی درسی در دانشگاه بوعلی سینا [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 113-134]
-
دورۀ متوسطه
طراحی چارچوب نظری برنامۀ درسی آموزش اخلاق جنسی: یک پژوهش کیفی [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 18-28]
-
دورۀ نوجوانی
طراحی چارچوب نظری برنامۀ درسی آموزش اخلاق جنسی: یک پژوهش کیفی [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 18-28]
ر
-
راهبردهای یادگیری خودتنظیمی
بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر خودکارآمدی و تفکر انتقادی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 153-169]
-
راهبردهای فراشناختی
مقایسۀ اثربخشی مداخلۀ فرانظری ویژۀ دانشآموزان دارای فرسودگی تحصیلی با آموزش راهبردهای فراشناختی بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان پسر مقطع دوم متوسطه [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 217-228]
-
راهکارها
مرور نظاممند مطالعات کلاسهای چندپایه [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 101-131]
-
رشتۀ برنامهریزی درسی
بررسی برنامۀ درسی تجربه شدۀ دانشجویان کارشناسی ارشد رشتۀ برنامهریزی درسی در دانشگاه بوعلی سینا [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 113-134]
-
رضایت شغلی
واکاوی تجارب نیکبودی دانشگاهی اعضای هیئتعلمی دانشگاه پیام نور فارس: یک مطالعۀ پدیدارشناسانه [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 16-31]
-
روش اسنادی
شناسایی صلاحیتهای حرفهای معلمان ابتدایی در مناطق دوزبانه [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 35-59]
-
روش کاوشگری
مقایسۀ اثربخشی روش تدریس همیاری و روش تدریس کاوشگری بر خلاقیت دانشآموزان دختر پایۀ پنجم ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 190-202]
-
روشها و فنون تدریس
میزان برخورداری دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان سنندج از دانش روشها و فنون تدریس و شناسایی عوامل مؤثر بر آن [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 170-185]
-
روش همیاری
مقایسۀ اثربخشی روش تدریس همیاری و روش تدریس کاوشگری بر خلاقیت دانشآموزان دختر پایۀ پنجم ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 190-202]
-
رویکرد ترکیبی
تبیین ابعاد و شاخص های فرهنگ یادگیری مشارکتی در برنامه درسی دوره متوسطه [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 135-151]
-
رویکرد فرهنگی تربیتی
طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامۀ درسی تربیت بدنی و سلامت دورۀ اول متوسطه با رویکرد فرهنگی _ تربیتی [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 50-77]
-
رویکرد کیفی
طراحی چارچوب نظری برنامۀ درسی آموزش اخلاق جنسی: یک پژوهش کیفی [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 18-28]
-
رویکرد مبتنی بر تربیت مغز
بررسی اثربخشی الگوی توسعۀ حرفهای مداوم معلمان ریاضی مبتنی بر رویکرد تربیت مغز بر یادگیری و خودپندارۀ ریاضی دانشآموزان دختر دورۀ متوسطۀ دوم شهر اصفهان [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 135-152]
ز
-
زیبایی شناسی
...کیفیت سنجی تربیت زیبایی شناسانه دانشجویان معماری در مراکز آموزش عالی (نمونه موردی: مراکز آموزش عالی استان گیلان) [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 93-112]
-
زیر ساختار جزء به کل
بررسی درک دانشآموزان دورۀ دوم ابتدایی شهر تهران از زیر ساختار جزء بهکل مفهوم کسر بر اساس نظریۀ APOS و SOLO، با استفاده از یک تکلیف غیرمعمول [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 124-141]
-
زمینه- محور
طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی زمینه- محور با تاکید بر ارتباطگرایی برای آموزش علوم تجربی [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 197-216]
س
-
سبک سؤالهای کتاب درسی
تحلیل سؤالات کتب علوم دورۀ ابتدایی با استفاده از ابزار ارزیابی سبک سؤالات کتاب درسی لووری و لئونارد [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 186-199]
ص
-
صلاحیت حرفهای اساتید
طراحى چارچوب «کارگاه آموزشى» بهمنظور ارتقاء صلاحیت حرفهای اعضاى هیئتعلمی مبتنى بر استانداردهاى سازمان ملى کارآفرینی و اعتبار یابی آن از منظر متخصصان ذیربط [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 79-100]
-
صلاحیتهای حرفهای
شناسایی صلاحیتهای حرفهای معلمان ابتدایی در مناطق دوزبانه [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 35-59]
-
صلاحیتهای حرفهای معلم
صلاحیتهای دانشی و پداگوژیک معلمان [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 45-60]
ط
-
طراحی الگو
طراحی الگوی عوامل موثر بر فعالیت های خلاقانه دانش آموزان دوره اول متوسطه در درس ریاضی [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 152-172]
-
طراحی الگو
طراحی و اعتباربخشی الگوی بهینۀ برنامۀ درسی سواد مالی برای دانشآموزان دورۀ متوسطۀ اول [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 61-78]
ع
-
عدم قطعیت
ارائۀ الگوی پیشنهادی ارتباط عدم قطعیتها در حوزههای مرتبط با برنامه درسی آموزش عالی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 86-102]
-
علمسنجی
تجزیه و تحلیل تولیدات علمی در حوزه تلفیق فناوری واقعیت افزوده در آموزش [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 76-92]
-
علوم تجربی
مقایسۀ اثربخشی روش تدریس همیاری و روش تدریس کاوشگری بر خلاقیت دانشآموزان دختر پایۀ پنجم ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 190-202]
-
علوم تجربی
فراتحلیل اثربخشی آموزشهای مبتنی بر رویکرد سازندهگرایی بر عملکرد تحصیلی در درس علوم تجربی [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 94-112]
-
علوم تجربی
طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی زمینه- محور با تاکید بر ارتباطگرایی برای آموزش علوم تجربی [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 197-216]
-
عملکرد تحصیلی
فراتحلیل اثربخشی آموزشهای مبتنی بر رویکرد سازندهگرایی بر عملکرد تحصیلی در درس علوم تجربی [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 94-112]
-
عوامل مؤثر
میزان برخورداری دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان سنندج از دانش روشها و فنون تدریس و شناسایی عوامل مؤثر بر آن [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 170-185]
ف
-
فراتحلیل
فراتحلیل اثربخشی آموزشهای مبتنی بر رویکرد سازندهگرایی بر عملکرد تحصیلی در درس علوم تجربی [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 94-112]
-
فرانظری
مقایسۀ اثربخشی مداخلۀ فرانظری ویژۀ دانشآموزان دارای فرسودگی تحصیلی با آموزش راهبردهای فراشناختی بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان پسر مقطع دوم متوسطه [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 217-228]
-
فرسودگی تحصیلی
مقایسۀ اثربخشی مداخلۀ فرانظری ویژۀ دانشآموزان دارای فرسودگی تحصیلی با آموزش راهبردهای فراشناختی بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان پسر مقطع دوم متوسطه [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 217-228]
-
فرهنگ یادگیری
تبیین ابعاد و شاخص های فرهنگ یادگیری مشارکتی در برنامه درسی دوره متوسطه [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 135-151]
-
فرهنگ یادگیری مشارکتی
تبیین ابعاد و شاخص های فرهنگ یادگیری مشارکتی در برنامه درسی دوره متوسطه [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 135-151]
-
فعالیتهای خلاقانه
طراحی الگوی عوامل موثر بر فعالیت های خلاقانه دانش آموزان دوره اول متوسطه در درس ریاضی [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 152-172]
-
فناوری واقعیت افزوده
تأثیر روشهای آموزش مبتنی بر بارشناختی و فناوری واقعیتافزوده بر یادگیری و یادداری دانشآموزان در درس ریاضی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 163-177]
ک
-
کارآفرینی
طراحى چارچوب «کارگاه آموزشى» بهمنظور ارتقاء صلاحیت حرفهای اعضاى هیئتعلمی مبتنى بر استانداردهاى سازمان ملى کارآفرینی و اعتبار یابی آن از منظر متخصصان ذیربط [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 79-100]
-
کارگاه آموزشی
طراحى چارچوب «کارگاه آموزشى» بهمنظور ارتقاء صلاحیت حرفهای اعضاى هیئتعلمی مبتنى بر استانداردهاى سازمان ملى کارآفرینی و اعتبار یابی آن از منظر متخصصان ذیربط [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 79-100]
-
کلاس معکوس
اثربخشی آموزش معکوس بر تابآوری تحصیلی دانشآموزان [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 178-189]
-
کلاسهای چندپایه
مرور نظاممند مطالعات کلاسهای چندپایه [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 101-131]
-
کلید واژه ها: تدریس مجازی
تجارب زیسته معلمان دوره ابتدایی و متوسطه از چالش های تدریس و ارائه راهکارهایی به منظور توانمندسازی معلمان برای تدریس در فضای مجازی [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 60-75]
م
-
مبانی و اصول
تبیین ماهیت برنامه درسی روئیدنی و استنتاج مبانی و اصول آن در دوره پیش دبستان [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 1-25]
-
متوسطۀ اول
طراحی و اعتباربخشی الگوی بهینۀ برنامۀ درسی سواد مالی برای دانشآموزان دورۀ متوسطۀ اول [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 61-78]
-
مثنوی معنوی
تأثیر داستانهای مثنوی معنوی بر رشد مهارتهای تفکر انتقادی دانشآموزان دورۀ دوم متوسطه [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 200-213]
-
مرور سیستماتیک
مرور سیستماتیک مؤلفههای حمایت از شکلگیری PCK در میان نومعلمان [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 26-44]
-
مرور نظاممند
مرور نظاممند مطالعات کلاسهای چندپایه [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 101-131]
-
مصورسازی داده ها
تجزیه و تحلیل تولیدات علمی در حوزه تلفیق فناوری واقعیت افزوده در آموزش [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 76-92]
-
مطالعات اجتماعی
طراحی الگوی آموزش تفکر انتقادی واثربخشی آن بر مهارتهای تفکر انتقادی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 113-134]
-
معرفتشناسی
طراحی الگوی تدریس خلاق مبتنی بر مؤلفههای معرفتشناختی ژیل دلوز و فیلیکس گاتاری [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 1-15]
-
معلمان ابتدایی
شناسایی صلاحیتهای حرفهای معلمان ابتدایی در مناطق دوزبانه [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 35-59]
-
مفهوم کسر
بررسی درک دانشآموزان دورۀ دوم ابتدایی شهر تهران از زیر ساختار جزء بهکل مفهوم کسر بر اساس نظریۀ APOS و SOLO، با استفاده از یک تکلیف غیرمعمول [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 124-141]
-
مناطق دوزبانه
شناسایی صلاحیتهای حرفهای معلمان ابتدایی در مناطق دوزبانه [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 35-59]
-
مهارت
تجارب زیسته معلمان دوره ابتدایی و متوسطه از چالش های تدریس و ارائه راهکارهایی به منظور توانمندسازی معلمان برای تدریس در فضای مجازی [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 60-75]
-
مهارتآموزی
استخراج ویژگیهای عناصر اساسی برنامه درسی مهارتآموزی دانشآموزان دوره دوم متوسطه [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 73-85]
-
مهارتهای انتقادی
طراحی الگوی آموزش تفکر انتقادی واثربخشی آن بر مهارتهای تفکر انتقادی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 113-134]
-
مؤلفههای حمایت از PCK
مرور سیستماتیک مؤلفههای حمایت از شکلگیری PCK در میان نومعلمان [دوره 18، شماره 71، 1400، صفحه 26-44]
ن
-
نیروی انسانی
واکاوی تجارب نیکبودی دانشگاهی اعضای هیئتعلمی دانشگاه پیام نور فارس: یک مطالعۀ پدیدارشناسانه [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 16-31]
-
نظریه پردازی داده بنیاد
تعیین شاخصها و الگوی فرآیندی تفکر انتقادی در آموزش و یادگیری [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 210-226]
-
نظریۀ APOS و SOLO
بررسی درک دانشآموزان دورۀ دوم ابتدایی شهر تهران از زیر ساختار جزء بهکل مفهوم کسر بر اساس نظریۀ APOS و SOLO، با استفاده از یک تکلیف غیرمعمول [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 124-141]
-
نیکبودی
واکاوی تجارب نیکبودی دانشگاهی اعضای هیئتعلمی دانشگاه پیام نور فارس: یک مطالعۀ پدیدارشناسانه [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 16-31]
و
-
واقعیت افزوده
تجزیه و تحلیل تولیدات علمی در حوزه تلفیق فناوری واقعیت افزوده در آموزش [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 76-92]
ه
-
هنری ژیرو
ناسازواریها و چالشهای برنامه درسی انتقادی هنری ژیرو در مواجهه منطقی با بنیادهای فلسفی تربیت اسلامی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 52-72]
-
هویت حرفهای
طراحی چارچوب شناخت هویت حرفهای دانشجویان پزشکی بر اساس برنامه درسی پنهان: رویکرد فراترکیب [دوره 18، شماره 70، 1400، صفحه 21-34]
ی
-
یادداری
تأثیر روشهای آموزش مبتنی بر بارشناختی و فناوری واقعیتافزوده بر یادگیری و یادداری دانشآموزان در درس ریاضی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 163-177]
-
یادگیری
تأثیر روشهای آموزش مبتنی بر بارشناختی و فناوری واقعیتافزوده بر یادگیری و یادداری دانشآموزان در درس ریاضی [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 163-177]
-
یادگیری خودراهبر سرزندگی تحصیلی
تدوین و اعتباریابی بستۀ آموزش یادگیری خودراهبر و تعیین اثربخشی آن بر اشتیاق تحصیلی و سرزندگی تحصیلی در دانشجویان [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 103-123]
-
یادگیری ریاضی
بررسی اثربخشی الگوی توسعۀ حرفهای مداوم معلمان ریاضی مبتنی بر رویکرد تربیت مغز بر یادگیری و خودپندارۀ ریاضی دانشآموزان دختر دورۀ متوسطۀ دوم شهر اصفهان [دوره 18، شماره 69، 1400، صفحه 135-152]
-
یادگیری معکوس
اثربخشی آموزش معکوس بر تابآوری تحصیلی دانشآموزان [دوره 18، شماره 68، 1400، صفحه 178-189]