آ
-
آموزش برای توسعه پایدار
بررسی میزان توجه به مؤلفههای آموزش برای توسعه پایدار در برنامه درسی علوم اجتماعی دوره ابتدایی [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 28-42]
-
آموزش چند فرهنگی
تحلیل محتوای کتابهای درسی مطالعات علوم اجتماعی دوره دوم ابتدایی بر اساس مؤلفههای آموزش چند فرهنگی [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 136-151]
-
آموزش حقوق
تحلیل محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی دورة ابتدایی از نظر میزان توجه به آموزش حقوق کودک [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 151-165]
-
آموزش دانشگاهی
مطالعة اثربخشی محتوای برنامه درسی دورههای کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاههای کشور بر نیازهای شغلی آنان (مطالعه موردی: محتوای برنامه درسی فیزیک کاربردی) [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 94-108]
-
آموزش عالی
انعکاس جایگاه و اهمیت میانرشتهایها در مصوّبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و برنامههای توسعه کشور [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 1-15]
-
آموزش عالی
روشهای تدریس مبتنی بر توسعة آیندهپژوهی در آموزش عالی ایران: مطالعة کیفی [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 16-29]
-
آموزش عالی
شناسایی مؤلفههای تدریس اثربخش اساتید رشته برنامهریزی درسی از دیدگاه دانشجویان این رشته [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 95-114]
-
آموزش علوم
اثربخشی آموزش درس علوم مبتنی بر نظریه هوشهایچندگانه بر خلاقیت دانشآموزان دختر پنجم ابتدایی [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 61-74]
-
آموزش علوم تجربی
بررسی وضعیت درک دانشجو- معلمان آموزش علوم تجربی از ماهیت علم تجربی: مطالعه موردی مراکز تربیتمعلم تهران [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 79-94]
-
آموزش معکوس انفرادی
تأثیر کلاس درس معکوس بر انگیزش تحصیلی و یادگیری دانشجویان در درس کامپیوتر [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 95-107]
-
آموزش معکوس گروهی
تأثیر کلاس درس معکوس بر انگیزش تحصیلی و یادگیری دانشجویان در درس کامپیوتر [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 95-107]
-
آیندهپژوهی
روشهای تدریس مبتنی بر توسعة آیندهپژوهی در آموزش عالی ایران: مطالعة کیفی [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 16-29]
-
آیندهنگری
رابطة آیندهنگری در برنامه درسی با خلاقیت دانشجویان [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 165-178]
ا
-
اثربخشی تدریس
مقایسة الگوی مدیریت آموزش و الگوی اکتشافی تدریس بر اساس میزان شمولیت و ابعاد مشترک آنها [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 166-181]
-
اثر معنادار
بررسی یادگیری مشارکتی به شیوة ادارة کشور (در کلاس درس) با طرح همیار معلم در دانشآموزان دختر متوسطه دوم [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 67-79]
-
ارزشیابی
مقایسه ارزشیابی کیفیت برنامه درسی از دیدگاه دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی علوم انسانی [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 114-127]
-
ارزشیابی
بررسی مبانی فلسفی معرفتشناختی ارزشیابی در دوره مدرن در تعلیم وتربیت [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 108-122]
-
ارزشیابی
بررسی مبانی فلسفی معرفتشناختی ارزشیابی در دورة پستمدرن در تعلیم وتربیت [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 115-130]
-
ارزشیابی اساتید
بهبود ارزشیابی اساتید با استفاده از منطق فازی [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 94-113]
-
ارزشیابی کیفی-توصیفی
واکاوی دیدگاه معلمان در خصوص مشکلات اجرایی طرح ارزشیابی کیفی توصیفی در کلاسهای چندپایه و ارائه راهکارهایی برای رفع آنها [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 80-93]
-
استادان دانشگاه
مطالعة رابطه بین میزان بهکارگیری معیارهای تدریس اثربخش توسط استادان با روحیة علمی دانشجویان [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 132-147]
-
استنتاج فازی
بهبود ارزشیابی اساتید با استفاده از منطق فازی [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 94-113]
-
اشتیاق یادگیری
رابطة موفقیتخواهی، اشتیاق یادگیری و اهداف پیشرفت با معنی تحصیل دانشآموزان [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 75-93]
-
اعتباریابی الگو
اعتباریابی الگوی مفهومی کیفیتبخشی یادگیری الکترونیکی [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 151-162]
-
الگوی اکتشافی
مقایسة الگوی مدیریت آموزش و الگوی اکتشافی تدریس بر اساس میزان شمولیت و ابعاد مشترک آنها [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 166-181]
-
الگویبردی
مقایسه تطبیقی بهکارگیری راهبرد مشکلمحوری در برنامه درسی کارشناسی پرستاری کشورهای امریکا، کانادا و استرالیا و ارائه راهکارهای پیشنهادی در برنامه درسی پرستاری ایران [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 57-66]
-
الگوی مدیریت آموزش
مقایسة الگوی مدیریت آموزش و الگوی اکتشافی تدریس بر اساس میزان شمولیت و ابعاد مشترک آنها [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 166-181]
-
الگوهای تدریس
مقایسة الگوی مدیریت آموزش و الگوی اکتشافی تدریس بر اساس میزان شمولیت و ابعاد مشترک آنها [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 166-181]
-
انتقادی (مشارکتی)
بررسی مبانی فلسفی معرفتشناختی ارزشیابی در دورة پستمدرن در تعلیم وتربیت [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 115-130]
-
انضباط
تبیین اثر برنامه درسی پنهان بر انضباط دانشآموزان دورة ابتدایی [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 75-94]
-
انعطافپذیری
بررسی رابطه بین هوش معنوی، ذهنیت فلسفی و باورهای دینی دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 163-173]
-
انگیزش تحصیلی
تأثیر کلاس درس معکوس بر انگیزش تحصیلی و یادگیری دانشجویان در درس کامپیوتر [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 95-107]
-
انگیزه پیشرفت
مطالعة تأثیر دو روش یاددهی - یادگیری ترکیبی (سنتی و تلفن همراه) و (سنتی و وبلاگ و تالار گفتگو) بر انگیزة پیشرفت دانشآموزان پایه نهم [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 39-49]
-
اهداف پیشرفت
رابطة موفقیتخواهی، اشتیاق یادگیری و اهداف پیشرفت با معنی تحصیل دانشآموزان [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 75-93]
ب
-
باورهای دینی
بررسی رابطه بین هوش معنوی، ذهنیت فلسفی و باورهای دینی دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 163-173]
-
بررسی تطبیقی
مطالعة تطبیقی برنامهدرسی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی در ایران و کشورهای منتخب آسیایی- اقیانوسیه [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 18-45]
-
برنامه درسی
روشهای تدریس مبتنی بر توسعة آیندهپژوهی در آموزش عالی ایران: مطالعة کیفی [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 16-29]
-
برنامه درسی
تبیین محتوای برنامه درسی تربیت اخلاقی از منظر تحلیل مقایسهای آرای کانت و ملا احمد نراقی [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 30-48]
-
برنامه درسی
طراحی برنامه درسی پژوهشمحور در علوم تجربی پایه ششم دوره ابتدایی [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 49-60]
-
برنامه درسی
بررسی میزان توجه به مؤلفههای آموزش برای توسعه پایدار در برنامه درسی علوم اجتماعی دوره ابتدایی [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 28-42]
-
برنامه درسی
دلالتهای حاکم بر برنامه درسی در رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی به پدیده جهانیشدن با تأکید بر دیدگاه آیتالله جوادی آملی [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 43-56]
-
برنامه درسی
مقایسه تطبیقی بهکارگیری راهبرد مشکلمحوری در برنامه درسی کارشناسی پرستاری کشورهای امریکا، کانادا و استرالیا و ارائه راهکارهای پیشنهادی در برنامه درسی پرستاری ایران [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 57-66]
-
برنامه درسی
مقایسه ارزشیابی کیفیت برنامه درسی از دیدگاه دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی علوم انسانی [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 114-127]
-
برنامه درسی
رابطة آیندهنگری در برنامه درسی با خلاقیت دانشجویان [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 165-178]
-
برنامه درسی
یادگیری خدماترسانی: کاربست نظریه تربیتی در عمل [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 1-17]
-
برنامه درسی
تأثیر نظریة انتقادی بر نظریهپردازی در حوزة مطالعات برنامهدرسی [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 62-74]
-
برنامه درسی
تحلیل محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی دورة ابتدایی از نظر میزان توجه به آموزش حقوق کودک [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 151-165]
-
برنامه درسی
شناسایی و طبقهبندی مسائل اساسی دانشآموزان دورة ابتدایی در ارتباط با جنسیت و مسائل جنسی [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 46-61]
-
برنامهدرسی
مطالعة تطبیقی برنامهدرسی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی در ایران و کشورهای منتخب آسیایی- اقیانوسیه [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 18-45]
-
برنامه درسی پنهان
تأثیر نظریة انتقادی بر نظریهپردازی در حوزة مطالعات برنامهدرسی [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 62-74]
-
برنامه درسی پنهان
تبیین اثر برنامه درسی پنهان بر انضباط دانشآموزان دورة ابتدایی [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 75-94]
-
برنامه درسی تجربه شده
ارزیابی مؤلفههای کارآفرینی در برنامه درسی تجربهشده دانشجویان دانشگاه کابل [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 50-61]
-
برنامه درسی زائد و نظام آموزش عالی
مفهومسازی برنامه درسی زائد در نظام آموزش عالی ایران [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 1-27]
-
برنامه درسی ملی
راهکارهای طراحی طبیعتمحور فضاهای آموزشی دوره ابتدایی برای تحقق اهداف برنامه درسی ملی [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 109-131]
-
برنامهریزی درسی
شناسایی مؤلفههای تدریس اثربخش اساتید رشته برنامهریزی درسی از دیدگاه دانشجویان این رشته [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 95-114]
-
برنامهریزی درسی
بررسی رویکرد غالب برنامه درسی دبیران دورة متوسطه اول منطقه سه آموزشوپرورش شهر اصفهان [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 191-204]
-
برنامههای توسعة کشور
انعکاس جایگاه و اهمیت میانرشتهایها در مصوّبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و برنامههای توسعه کشور [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 1-15]
-
بیکاری
مطالعة اثربخشی محتوای برنامه درسی دورههای کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاههای کشور بر نیازهای شغلی آنان (مطالعه موردی: محتوای برنامه درسی فیزیک کاربردی) [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 94-108]
پ
-
پایه ششم
طراحی برنامه درسی پژوهشمحور در علوم تجربی پایه ششم دوره ابتدایی [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 49-60]
-
پرستاری
مقایسه تطبیقی بهکارگیری راهبرد مشکلمحوری در برنامه درسی کارشناسی پرستاری کشورهای امریکا، کانادا و استرالیا و ارائه راهکارهای پیشنهادی در برنامه درسی پرستاری ایران [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 57-66]
-
پژوهشمحوری
طراحی برنامه درسی پژوهشمحور در علوم تجربی پایه ششم دوره ابتدایی [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 49-60]
-
پستمدرن
بررسی مبانی فلسفی معرفتشناختی ارزشیابی در دورة پستمدرن در تعلیم وتربیت [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 115-130]
-
پوزیتیویسم
بررسی مبانی فلسفی معرفتشناختی ارزشیابی در دوره مدرن در تعلیم وتربیت [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 108-122]
ت
-
تحلیل محتوا
تحلیل محتوای کتابهای علوم اجتماعی دوره ابتدایی بر اساس رویکرد زمینه محور [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 123-135]
-
تدریس
اثربخشی آموزش درس علوم مبتنی بر نظریه هوشهایچندگانه بر خلاقیت دانشآموزان دختر پنجم ابتدایی [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 61-74]
-
تدریس اثربخش
مطالعة رابطه بین میزان بهکارگیری معیارهای تدریس اثربخش توسط استادان با روحیة علمی دانشجویان [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 132-147]
-
تدریس اثربخش
شناسایی مؤلفههای تدریس اثربخش اساتید رشته برنامهریزی درسی از دیدگاه دانشجویان این رشته [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 95-114]
-
تدریس سنتی
مطالعة تأثیر دو روش یاددهی - یادگیری ترکیبی (سنتی و تلفن همراه) و (سنتی و وبلاگ و تالار گفتگو) بر انگیزة پیشرفت دانشآموزان پایه نهم [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 39-49]
-
تربیت اخلاقی
تبیین محتوای برنامه درسی تربیت اخلاقی از منظر تحلیل مقایسهای آرای کانت و ملا احمد نراقی [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 30-48]
-
تربیت جنسی
شناسایی و طبقهبندی مسائل اساسی دانشآموزان دورة ابتدایی در ارتباط با جنسیت و مسائل جنسی [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 46-61]
-
تعددگرایی
بررسی مبانی فلسفی معرفتشناختی ارزشیابی در دورة پستمدرن در تعلیم وتربیت [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 115-130]
-
تعلیم و تربیت اسلامی
دلالتهای حاکم بر برنامه درسی در رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی به پدیده جهانیشدن با تأکید بر دیدگاه آیتالله جوادی آملی [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 43-56]
-
تعمق
بررسی رابطه بین هوش معنوی، ذهنیت فلسفی و باورهای دینی دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 163-173]
-
تفکر انتقادی
رابطة شیوة تدریس معلّمان و پرورش نگرشعلمی دانشآموزان مدارس ابتدایی دخترانه شهر تهران [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 162-173]
ج
-
جامعیت
بررسی رابطه بین هوش معنوی، ذهنیت فلسفی و باورهای دینی دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 163-173]
-
جستار نظرورزانه
یادگیری خدماترسانی: کاربست نظریه تربیتی در عمل [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 1-17]
-
جنسیت
شناسایی و طبقهبندی مسائل اساسی دانشآموزان دورة ابتدایی در ارتباط با جنسیت و مسائل جنسی [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 46-61]
-
جهانیشدن
دلالتهای حاکم بر برنامه درسی در رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی به پدیده جهانیشدن با تأکید بر دیدگاه آیتالله جوادی آملی [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 43-56]
-
جوادی آملی
دلالتهای حاکم بر برنامه درسی در رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی به پدیده جهانیشدن با تأکید بر دیدگاه آیتالله جوادی آملی [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 43-56]
ح
-
حقوق کودک
تحلیل محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی دورة ابتدایی از نظر میزان توجه به آموزش حقوق کودک [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 151-165]
خ
-
خلاقیت
اثربخشی آموزش درس علوم مبتنی بر نظریه هوشهایچندگانه بر خلاقیت دانشآموزان دختر پنجم ابتدایی [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 61-74]
-
خلاقیت
رابطة شیوة تدریس معلّمان و پرورش نگرشعلمی دانشآموزان مدارس ابتدایی دخترانه شهر تهران [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 162-173]
-
خلاقیت
طراحی مدل برنامه درسی مبتنی بر خلاقیت در دانشگاه سازمانی [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 62-78]
-
خلاقیت
رابطة آیندهنگری در برنامه درسی با خلاقیت دانشجویان [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 165-178]
-
خودکارآمدی
رابطة بین یادگیری خود راهبر، خودکارآمدی و سواد اطلاعاتی با رفتار تسهیمدانش [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 148-161]
د
-
داربستسازی
بررسی کیفی اصول حاکم بر طراحی آموزشی مبتنی بر نظریة انعطافپذیری شناختی در ترکیب با راهبردهای داربستسازی [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 131-150]
-
دانشآموختگان رشته فیزیک
مطالعة اثربخشی محتوای برنامه درسی دورههای کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاههای کشور بر نیازهای شغلی آنان (مطالعه موردی: محتوای برنامه درسی فیزیک کاربردی) [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 94-108]
-
دانشآموزان ابتدایی
تبیین اثر برنامه درسی پنهان بر انضباط دانشآموزان دورة ابتدایی [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 75-94]
-
دانشآموزان دورة متوسطه
رابطة سبکهای یادگیری با روشهای تدریس ترجیحی دانشآموزان دوره متوسطه شهرستان میبد [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 174-185]
-
دانشجویان
مطالعة رابطه بین میزان بهکارگیری معیارهای تدریس اثربخش توسط استادان با روحیة علمی دانشجویان [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 132-147]
-
دانشگاه سازمانی
طراحی مدل برنامه درسی مبتنی بر خلاقیت در دانشگاه سازمانی [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 62-78]
-
درس کامپیوتر
تأثیر کلاس درس معکوس بر انگیزش تحصیلی و یادگیری دانشجویان در درس کامپیوتر [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 95-107]
-
دستاوردهای علم تجربی
بررسی وضعیت درک دانشجو- معلمان آموزش علوم تجربی از ماهیت علم تجربی: مطالعه موردی مراکز تربیتمعلم تهران [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 79-94]
-
دورة ابتدایی
تحلیل محتوای کتابهای علوم اجتماعی دوره ابتدایی بر اساس رویکرد زمینه محور [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 123-135]
-
دورة ابتدایی
تحلیل محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی دورة ابتدایی از نظر میزان توجه به آموزش حقوق کودک [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 151-165]
-
دوره ابتدایی
راهکارهای طراحی طبیعتمحور فضاهای آموزشی دوره ابتدایی برای تحقق اهداف برنامه درسی ملی [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 109-131]
-
دوره ابتدایی
بررسی میزان توجه به مؤلفههای آموزش برای توسعه پایدار در برنامه درسی علوم اجتماعی دوره ابتدایی [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 28-42]
-
دوره دوم ابتدایی
تحلیل محتوای کتابهای درسی مطالعات علوم اجتماعی دوره دوم ابتدایی بر اساس مؤلفههای آموزش چند فرهنگی [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 136-151]
ذ
-
ذهنیت فلسفی
بررسی رابطه بین هوش معنوی، ذهنیت فلسفی و باورهای دینی دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 163-173]
ر
-
راهبرد مشکلمحوری
مقایسه تطبیقی بهکارگیری راهبرد مشکلمحوری در برنامه درسی کارشناسی پرستاری کشورهای امریکا، کانادا و استرالیا و ارائه راهکارهای پیشنهادی در برنامه درسی پرستاری ایران [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 57-66]
-
رشته آموزش ابتدایی
مطالعة تطبیقی برنامهدرسی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی در ایران و کشورهای منتخب آسیایی- اقیانوسیه [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 18-45]
-
رفتار تسهیمدانش
رابطة بین یادگیری خود راهبر، خودکارآمدی و سواد اطلاعاتی با رفتار تسهیمدانش [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 148-161]
-
روحیه علمی
مطالعة رابطه بین میزان بهکارگیری معیارهای تدریس اثربخش توسط استادان با روحیة علمی دانشجویان [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 132-147]
-
روش تدریس
روشهای تدریس مبتنی بر توسعة آیندهپژوهی در آموزش عالی ایران: مطالعة کیفی [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 16-29]
-
روش تدریس شبکة مفهومی
تأثیر روشهای تدریس مبتنی بر نقشه مفهومی بر میزان یادگیری دانشآموزان پایه هفتم در درس کار و فنآوری [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 138-150]
-
روش علمی
بررسی وضعیت درک دانشجو- معلمان آموزش علوم تجربی از ماهیت علم تجربی: مطالعه موردی مراکز تربیتمعلم تهران [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 79-94]
-
روشهای تدریس
رابطة سبکهای یادگیری با روشهای تدریس ترجیحی دانشآموزان دوره متوسطه شهرستان میبد [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 174-185]
-
روشهای سنتی
تأثیر روشهای تدریس مبتنی بر نقشه مفهومی بر میزان یادگیری دانشآموزان پایه هفتم در درس کار و فنآوری [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 138-150]
-
رویکرد یادگیرنده محوری
بررسی رویکرد غالب برنامه درسی دبیران دورة متوسطه اول منطقه سه آموزشوپرورش شهر اصفهان [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 191-204]
-
رویکرد بازسازی اجتماعی
بررسی رویکرد غالب برنامه درسی دبیران دورة متوسطه اول منطقه سه آموزشوپرورش شهر اصفهان [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 191-204]
-
رویکرد زمینه محور
تحلیل محتوای کتابهای علوم اجتماعی دوره ابتدایی بر اساس رویکرد زمینه محور [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 123-135]
-
رویکرد سازنده گرایی
بررسی کیفی اصول حاکم بر طراحی آموزشی مبتنی بر نظریة انعطافپذیری شناختی در ترکیب با راهبردهای داربستسازی [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 131-150]
-
رویکرد علمی دانشگاهی
بررسی رویکرد غالب برنامه درسی دبیران دورة متوسطه اول منطقه سه آموزشوپرورش شهر اصفهان [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 191-204]
-
رویکرد کارایی اجتماعی
بررسی رویکرد غالب برنامه درسی دبیران دورة متوسطه اول منطقه سه آموزشوپرورش شهر اصفهان [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 191-204]
س
-
ساختنگرایی
بررسی مبانی فلسفی معرفتشناختی ارزشیابی در دورة پستمدرن در تعلیم وتربیت [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 115-130]
-
سبکهای یادگیری
رابطة سبکهای یادگیری با روشهای تدریس ترجیحی دانشآموزان دوره متوسطه شهرستان میبد [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 174-185]
-
سطوح یادگیری
تأثیر روشهای تدریس مبتنی بر نقشه مفهومی بر میزان یادگیری دانشآموزان پایه هفتم در درس کار و فنآوری [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 138-150]
-
سمفونی تدریس و یادگیری
"شما باید بدانید". چالشهای تدریس خوب در متوسطه چیست؟ [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 128-137]
-
سواد اطلاعاتی
رابطة بین یادگیری خود راهبر، خودکارآمدی و سواد اطلاعاتی با رفتار تسهیمدانش [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 148-161]
-
سؤالات برنامهدرسی
پرسشهای اساسی برنامه درسی با تأکید بر دیدگاه شوآب [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 1-17]
ش
-
شایستگی
مدیریت «چرخه شایستگی» و برنامه ریزی آموزشی در دوره کارشناسی فناوری اطلاعات [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 18-38]
-
شیوة ادارة کشور
بررسی یادگیری مشارکتی به شیوة ادارة کشور (در کلاس درس) با طرح همیار معلم در دانشآموزان دختر متوسطه دوم [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 67-79]
-
شیوة تدریس
رابطة شیوة تدریس معلّمان و پرورش نگرشعلمی دانشآموزان مدارس ابتدایی دخترانه شهر تهران [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 162-173]
-
شورای عالی انقلاب فرهنگی
انعکاس جایگاه و اهمیت میانرشتهایها در مصوّبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و برنامههای توسعه کشور [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 1-15]
ط
-
طبیعت
راهکارهای طراحی طبیعتمحور فضاهای آموزشی دوره ابتدایی برای تحقق اهداف برنامه درسی ملی [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 109-131]
-
طراحی برنامهدرسی
طراحی برنامه درسی پژوهشمحور در علوم تجربی پایه ششم دوره ابتدایی [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 49-60]
-
طراحی مدرسه
راهکارهای طراحی طبیعتمحور فضاهای آموزشی دوره ابتدایی برای تحقق اهداف برنامه درسی ملی [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 109-131]
ع
-
علوم اجتماعی
بررسی میزان توجه به مؤلفههای آموزش برای توسعه پایدار در برنامه درسی علوم اجتماعی دوره ابتدایی [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 28-42]
-
علوم اجتماعی
تحلیل محتوای کتابهای علوم اجتماعی دوره ابتدایی بر اساس رویکرد زمینه محور [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 123-135]
-
علوم انسانی
مقایسه ارزشیابی کیفیت برنامه درسی از دیدگاه دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی علوم انسانی [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 114-127]
-
علومتجربی
طراحی برنامه درسی پژوهشمحور در علوم تجربی پایه ششم دوره ابتدایی [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 49-60]
-
عمل برنامهدرسی
پرسشهای اساسی برنامه درسی با تأکید بر دیدگاه شوآب [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 1-17]
-
عناصر برنامهدرسی
پرسشهای اساسی برنامه درسی با تأکید بر دیدگاه شوآب [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 1-17]
ف
-
فرآیند آموزش و یادگیری
مدلسازی و تحلیل رابطه بین ویژگیهای شناختی معلمین دوره ابتدایی و کاربرد فنآوریهای اطلاعات و ارتباطات در فرآیند آموزش و یادگیری [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 152-164]
-
فناوری اطلاعات
مدیریت «چرخه شایستگی» و برنامه ریزی آموزشی در دوره کارشناسی فناوری اطلاعات [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 18-38]
-
فناوری اطلاعات و ارتباطات
مدلسازی و تحلیل رابطه بین ویژگیهای شناختی معلمین دوره ابتدایی و کاربرد فنآوریهای اطلاعات و ارتباطات در فرآیند آموزش و یادگیری [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 152-164]
ک
-
کارآفرینی
ارزیابی مؤلفههای کارآفرینی در برنامه درسی تجربهشده دانشجویان دانشگاه کابل [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 50-61]
-
کارشناسی
مطالعة تطبیقی برنامهدرسی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی در ایران و کشورهای منتخب آسیایی- اقیانوسیه [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 18-45]
-
کانت
تبیین محتوای برنامه درسی تربیت اخلاقی از منظر تحلیل مقایسهای آرای کانت و ملا احمد نراقی [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 30-48]
-
کتاب درسی علوم اجتماعی
تحلیل محتوای کتابهای درسی مطالعات علوم اجتماعی دوره دوم ابتدایی بر اساس مؤلفههای آموزش چند فرهنگی [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 136-151]
-
کیفیتبخشی
اعتباریابی الگوی مفهومی کیفیتبخشی یادگیری الکترونیکی [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 151-162]
-
کیفیت برنامه درسی
مقایسه ارزشیابی کیفیت برنامه درسی از دیدگاه دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی علوم انسانی [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 114-127]
-
کلاسهای چندپایه
واکاوی دیدگاه معلمان در خصوص مشکلات اجرایی طرح ارزشیابی کیفی توصیفی در کلاسهای چندپایه و ارائه راهکارهایی برای رفع آنها [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 80-93]
-
کنجکاوی
رابطة شیوة تدریس معلّمان و پرورش نگرشعلمی دانشآموزان مدارس ابتدایی دخترانه شهر تهران [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 162-173]
م
-
میانرشتهای
انعکاس جایگاه و اهمیت میانرشتهایها در مصوّبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و برنامههای توسعه کشور [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 1-15]
-
ماهیت برنامهدرسی
پرسشهای اساسی برنامه درسی با تأکید بر دیدگاه شوآب [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 1-17]
-
ماهیت علم تجربی
بررسی وضعیت درک دانشجو- معلمان آموزش علوم تجربی از ماهیت علم تجربی: مطالعه موردی مراکز تربیتمعلم تهران [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 79-94]
-
مبانی فلسفی علم تجربی
بررسی وضعیت درک دانشجو- معلمان آموزش علوم تجربی از ماهیت علم تجربی: مطالعه موردی مراکز تربیتمعلم تهران [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 79-94]
-
محتوای برنامه درسی
مطالعة اثربخشی محتوای برنامه درسی دورههای کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاههای کشور بر نیازهای شغلی آنان (مطالعه موردی: محتوای برنامه درسی فیزیک کاربردی) [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 94-108]
-
مدیریت
مدیریت «چرخه شایستگی» و برنامه ریزی آموزشی در دوره کارشناسی فناوری اطلاعات [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 18-38]
-
مدل برنامه درسی
طراحی مدل برنامه درسی مبتنی بر خلاقیت در دانشگاه سازمانی [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 62-78]
-
مسائل پیچیده
بررسی کیفی اصول حاکم بر طراحی آموزشی مبتنی بر نظریة انعطافپذیری شناختی در ترکیب با راهبردهای داربستسازی [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 131-150]
-
مسائل جنسی
شناسایی و طبقهبندی مسائل اساسی دانشآموزان دورة ابتدایی در ارتباط با جنسیت و مسائل جنسی [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 46-61]
-
مشکلات برنامهدرسی
پرسشهای اساسی برنامه درسی با تأکید بر دیدگاه شوآب [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 1-17]
-
مطالعات اجتماعی
تحلیل محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی دورة ابتدایی از نظر میزان توجه به آموزش حقوق کودک [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 151-165]
-
معرفتشناختی
بررسی مبانی فلسفی معرفتشناختی ارزشیابی در دوره مدرن در تعلیم وتربیت [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 108-122]
-
معرفتشناختی
بررسی مبانی فلسفی معرفتشناختی ارزشیابی در دورة پستمدرن در تعلیم وتربیت [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 115-130]
-
معلمین دوره ابتدایی
مدلسازی و تحلیل رابطه بین ویژگیهای شناختی معلمین دوره ابتدایی و کاربرد فنآوریهای اطلاعات و ارتباطات در فرآیند آموزش و یادگیری [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 152-164]
-
معنی تحصیلی
رابطة موفقیتخواهی، اشتیاق یادگیری و اهداف پیشرفت با معنی تحصیل دانشآموزان [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 75-93]
-
مفهومسازی
مفهومسازی برنامه درسی زائد در نظام آموزش عالی ایران [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 1-27]
-
ملا احمد نراقی
تبیین محتوای برنامه درسی تربیت اخلاقی از منظر تحلیل مقایسهای آرای کانت و ملا احمد نراقی [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 30-48]
-
منطق فازی
بهبود ارزشیابی اساتید با استفاده از منطق فازی [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 94-113]
-
مهندسی
مدیریت «چرخه شایستگی» و برنامه ریزی آموزشی در دوره کارشناسی فناوری اطلاعات [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 18-38]
-
موفقیتخواهی
رابطة موفقیتخواهی، اشتیاق یادگیری و اهداف پیشرفت با معنی تحصیل دانشآموزان [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 75-93]
-
مؤلفه های کارآفرینی
ارزیابی مؤلفههای کارآفرینی در برنامه درسی تجربهشده دانشجویان دانشگاه کابل [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 50-61]
ن
-
نظریه انتقادی
تأثیر نظریة انتقادی بر نظریهپردازی در حوزة مطالعات برنامهدرسی [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 62-74]
-
نظریه انعطافپذیری شناختی
بررسی کیفی اصول حاکم بر طراحی آموزشی مبتنی بر نظریة انعطافپذیری شناختی در ترکیب با راهبردهای داربستسازی [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 131-150]
-
نظریه بازتولید
تأثیر نظریة انتقادی بر نظریهپردازی در حوزة مطالعات برنامهدرسی [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 62-74]
-
نظریه تربیتی
یادگیری خدماترسانی: کاربست نظریه تربیتی در عمل [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 1-17]
-
نظریه داده بنیاد
مفهومسازی برنامه درسی زائد در نظام آموزش عالی ایران [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 1-27]
-
نظریه مقاومت
تأثیر نظریة انتقادی بر نظریهپردازی در حوزة مطالعات برنامهدرسی [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 62-74]
-
نظریه هوشهای چندگانه
اثربخشی آموزش درس علوم مبتنی بر نظریه هوشهایچندگانه بر خلاقیت دانشآموزان دختر پنجم ابتدایی [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 61-74]
-
نقشة مفهومی
تأثیر آموزش به کمک نقشة مفهومی بر پیشرفت تحصیلی درس زیستشناسی دانشآموزان سال سوم متوسطه استان کهگیلویه و بویراحمد [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 182-190]
-
نگرشعلمی
رابطة شیوة تدریس معلّمان و پرورش نگرشعلمی دانشآموزان مدارس ابتدایی دخترانه شهر تهران [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 162-173]
و
-
ویژگیهای شناختی
مدلسازی و تحلیل رابطه بین ویژگیهای شناختی معلمین دوره ابتدایی و کاربرد فنآوریهای اطلاعات و ارتباطات در فرآیند آموزش و یادگیری [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 152-164]
ه
-
هرمنوتیک
بررسی مبانی فلسفی معرفتشناختی ارزشیابی در دورة پستمدرن در تعلیم وتربیت [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 115-130]
-
همیار معلم
بررسی یادگیری مشارکتی به شیوة ادارة کشور (در کلاس درس) با طرح همیار معلم در دانشآموزان دختر متوسطه دوم [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 67-79]
-
هوش
بررسی رابطه بین هوش معنوی، ذهنیت فلسفی و باورهای دینی دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 163-173]
-
هوش معنوی
بررسی رابطه بین هوش معنوی، ذهنیت فلسفی و باورهای دینی دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 163-173]
ی
-
یاددهی-یادگیری ترکیبی
مطالعة تأثیر دو روش یاددهی - یادگیری ترکیبی (سنتی و تلفن همراه) و (سنتی و وبلاگ و تالار گفتگو) بر انگیزة پیشرفت دانشآموزان پایه نهم [دوره 15، شماره 58، 1397، صفحه 39-49]
-
یاددهنده
"شما باید بدانید". چالشهای تدریس خوب در متوسطه چیست؟ [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 128-137]
-
یادگیری
شناسایی مؤلفههای تدریس اثربخش اساتید رشته برنامهریزی درسی از دیدگاه دانشجویان این رشته [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 95-114]
-
یادگیری الکترونیکی
اعتباریابی الگوی مفهومی کیفیتبخشی یادگیری الکترونیکی [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 151-162]
-
یادگیری خدماترسانی
یادگیری خدماترسانی: کاربست نظریه تربیتی در عمل [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 1-17]
-
یادگیری خودراهبر
رابطة بین یادگیری خود راهبر، خودکارآمدی و سواد اطلاعاتی با رفتار تسهیمدانش [دوره 15، شماره 56، 1397، صفحه 148-161]
-
یادگیری زیستشناسی
تأثیر آموزش به کمک نقشة مفهومی بر پیشرفت تحصیلی درس زیستشناسی دانشآموزان سال سوم متوسطه استان کهگیلویه و بویراحمد [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 182-190]
-
یادگیری کار و فنآوری
تأثیر روشهای تدریس مبتنی بر نقشه مفهومی بر میزان یادگیری دانشآموزان پایه هفتم در درس کار و فنآوری [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 138-150]
-
یادگیری مبتنی بر مورد
بررسی کیفی اصول حاکم بر طراحی آموزشی مبتنی بر نظریة انعطافپذیری شناختی در ترکیب با راهبردهای داربستسازی [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 131-150]
-
یادگیری مشارکتی
بررسی یادگیری مشارکتی به شیوة ادارة کشور (در کلاس درس) با طرح همیار معلم در دانشآموزان دختر متوسطه دوم [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 67-79]
-
یادگیری معنیدار
تأثیر آموزش به کمک نقشة مفهومی بر پیشرفت تحصیلی درس زیستشناسی دانشآموزان سال سوم متوسطه استان کهگیلویه و بویراحمد [دوره 15، شماره 59، 1397، صفحه 182-190]
-
یادگیرنده
"شما باید بدانید". چالشهای تدریس خوب در متوسطه چیست؟ [دوره 15، شماره 57، 1397، صفحه 128-137]