آ
-
آموزش
تأثیر روش آموزش علوم مبتنی بر پژوهش بر پیشرفت تحصیلی و مهارت حل مسئله دانشآموزان پایه ششم ابتدایی ناحیه یک شهر یزد [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 147-159]
-
آموزش تلفیقی
طراحی الگوی برنامهدرسی آموزش ترکیبی برای نظام آموزش عالی بر اساس الگوی اَکِر [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 1-16]
-
آموزش ریاضی
کاربست نشانگرهای تدریس اثربخش درس ریاضی در دبیرستانهای شهر اصفهان [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 24-38]
-
آموزش زبان انگلیسی
آموزش زبان انگلیسی از طریق رسانههای نوین با تدوین محتوای ایرانی اسلامی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 109-117]
-
آموزش عالی
طراحی الگوی برنامهدرسی آموزش ترکیبی برای نظام آموزش عالی بر اساس الگوی اَکِر [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 1-16]
-
آموزش عالی
تحلیلی از تجربه به کارگیری «یادگیری مشارکتی» در آموزش عالی [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 50-65]
-
آموزش عالی
تبیین پیامدهای ارتقای فرهنگ برنامهریزی درسی در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی ایران [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 52-66]
-
آموزش متوسطه
تحلیل جایگاه جامعه پذیری در کتب علوم اجتماعی دوره متوسطه بر اساس آراء تربیتی استاد شهید مرتضی مطهری [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 22-34]
-
آموزشهای در سایه
تأثیر آموزشهای در سایه و سبکهای فرزندپروری بر اضطراب ریاضی دانشآموزان دبیرستانی [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 99-109]
-
آموزش هنر دیسیپلین محور
تأثیر برنامه درسی آموزش هنر دیسیپلین محور بر تربیت هنری دانش آموزان دوره ابتدایی [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 98-110]
ا
-
ابعاد برنامه ی درسی پنهان
برنامه درسی پنهان: چالشی پیدا یا فرصتی ناپیدا؟! [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 35-46]
-
ابعاد و مؤلفههای معلم اثربخش
ارائه مدلی برای معلم اثربخش و بررسی تناسب آن با استلزامات اسناد بالادستی نظام آموزشوپرورش ایران [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 1-14]
-
احساس تعلق به مدرسه
مقایسة انگیزه پیشرفت، اعتمادبهنفس، احساس تعلق به مدرسه و عملکرد تحصیلی دانشآموزان مدارس دولتی، نمونهدولتی، هوشمند و تیزهوشان [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 67-74]
-
ادراک زیباشناسانه
تبیین جایگاه ادراک زیباشناسانه در تعالی ذهنی یادگیرندگان و ارائة الگویی مفهومی برای برنامة درسی هنر [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 75-90]
-
ارزشیابی
ارزشیابی تجهیزات و امکانات محیط کارگاهی در برنامه درسی دوره متوسطهی حرفهای دانش-آموزان با نیازهای ویژه [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 84-97]
-
ارزشیابی
تحلیلی بر وضعیت برنامه درسی اجرا شده ریاضیات پایه چهارم ابتدایی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 81-99]
-
ارزشیابی توصیفی
موانع و مشکلات اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس استثنایی کم توان ذهنی [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 63-73]
-
ارزشهای اسلامی
مقایسه تعلیم دانشآموزان ابتدائی مطابق با ارزشهای اسلامی در کشورهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 47-55]
-
اسناد بالادستی
ارائه مدلی برای معلم اثربخش و بررسی تناسب آن با استلزامات اسناد بالادستی نظام آموزشوپرورش ایران [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 1-14]
-
اضطراب ریاضی
تأثیر آموزشهای در سایه و سبکهای فرزندپروری بر اضطراب ریاضی دانشآموزان دبیرستانی [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 99-109]
-
اعتمادبهنفس
مقایسة انگیزه پیشرفت، اعتمادبهنفس، احساس تعلق به مدرسه و عملکرد تحصیلی دانشآموزان مدارس دولتی، نمونهدولتی، هوشمند و تیزهوشان [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 67-74]
-
اقدام پژوهی
تحلیلی از تجربه به کارگیری «یادگیری مشارکتی» در آموزش عالی [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 50-65]
-
الگوی اَکِر
طراحی الگوی برنامهدرسی آموزش ترکیبی برای نظام آموزش عالی بر اساس الگوی اَکِر [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 1-16]
-
امکانات و تجهیزات
ارزشیابی تجهیزات و امکانات محیط کارگاهی در برنامه درسی دوره متوسطهی حرفهای دانش-آموزان با نیازهای ویژه [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 84-97]
-
انگیزة پیشرفت
مقایسة انگیزه پیشرفت، اعتمادبهنفس، احساس تعلق به مدرسه و عملکرد تحصیلی دانشآموزان مدارس دولتی، نمونهدولتی، هوشمند و تیزهوشان [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 67-74]
-
انگیزش پیشرفت تحصیلی
تدوین مدلی بهمنظور تبیین و پیشبینی پیشرفت تحصیلی بر پایه نیازهای بنیادین روانشناختی و انگیزش پیشرفت تحصیلی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 67-80]
ب
-
بازنگری
بررسی تطبیقی فرایند بازنگری برنامههای درسی دانشگاههای ایران و سایر کشورها [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 35-49]
-
باورهای ضمنی هوش
رابطة باورهای ضمنی هوش و جهتگیری اهداف پیشرفت با تعللورزی تحصیلی دانشجویان دانشگاه تبریز [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 88-98]
-
باورهای نادرست
اصلاح برخی بدفهمیهای دانشی و باوری دانشآموزان پایه سوم ابتدایی بر مبنای چهارچوبهای حل مسئله شونفلد و گانیه [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 17-26]
-
بدفهمیهای ریاضی
اصلاح برخی بدفهمیهای دانشی و باوری دانشآموزان پایه سوم ابتدایی بر مبنای چهارچوبهای حل مسئله شونفلد و گانیه [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 17-26]
-
بررسی تطبیقی
بررسی تطبیقی فرایند بازنگری برنامههای درسی دانشگاههای ایران و سایر کشورها [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 35-49]
-
برنامه درسی
ارزشیابی تجهیزات و امکانات محیط کارگاهی در برنامه درسی دوره متوسطهی حرفهای دانش-آموزان با نیازهای ویژه [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 84-97]
-
برنامه درسی
تأثیر برنامه درسی آموزش هنر دیسیپلین محور بر تربیت هنری دانش آموزان دوره ابتدایی [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 98-110]
-
برنامه درسی
مبانی و عناصر برنامه درسی مدارس والدورف آلمان [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 1-7]
-
برنامه درسی
تبیینی نو از مؤلفههای برنامه درسی پنهان با تأکید بر پدیدارشناسی ون منن [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 8-21]
-
برنامه درسی
بررسی تطبیقی فرایند بازنگری برنامههای درسی دانشگاههای ایران و سایر کشورها [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 35-49]
-
برنامه درسی
تحلیلی بر برنامه درسی پوچ در محتوای آموزشی [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 66-74]
-
برنامه درسی
پیوند نظریه و عمل: نقد اندیشههای تربیتی فلودن1 و بیر2 و ترسیم چشمانداز در برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 110-131]
-
برنامه درسی
تبیین اهداف برنامه درسی پرورش هوش اخلاقی کودکان دوره ابتدایی [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 15-23]
-
برنامه درسی
بررسی انطباق عناصر برنامه درسی مقطع کارشناسی نظام یادگیری الکترونیکی با آموزههای رویکرد سازندهگرایی از دیدگاه استادان و دانشجویان دانشگاه پیام نور [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 100-110]
-
برنامه درسی اجرا شده
تحلیلی بر وضعیت برنامه درسی اجرا شده ریاضیات پایه چهارم ابتدایی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 81-99]
-
برنامه درسی پنهان
تبیینی نو از مؤلفههای برنامه درسی پنهان با تأکید بر پدیدارشناسی ون منن [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 8-21]
-
برنامه درسی پنهان
بررسی نقش مؤلفههای برنامه درسی پنهان در عاطفه نسبت به دانشگاه مطالعه موردی: دانشگاه پیام نور سمنان [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 132-146]
-
برنامه ی درسی پنهان
برنامه درسی پنهان: چالشی پیدا یا فرصتی ناپیدا؟! [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 35-46]
-
برنامه درسی تجربهشده
تبیین سطح مغفول برنامه درسی تجربهشده درس روشها و فنون تدریس [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 39-51]
-
برنامه درسی ریاضی
تحلیلی بر وضعیت برنامه درسی اجرا شده ریاضیات پایه چهارم ابتدایی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 81-99]
-
برنامه ی درسی صریح
برنامه درسی پنهان: چالشی پیدا یا فرصتی ناپیدا؟! [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 35-46]
-
برنامه درسی محیط کار
مفهوم پردازی گفتمان برنامه درسی محیط کار؛ گفتمان نو ظهور یا مغفول [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 28-34]
-
برنامه درسی مورد انتظار
تبیین سطح مغفول برنامه درسی تجربهشده درس روشها و فنون تدریس [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 39-51]
-
برنامهریزی درسی
بررسی مشارکت علمی و بینالمللی پژوهشگران ایرانی حوزه برنامهریزی درسی در تولید علم جهانی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 42-46]
-
برنامه ریزی درسی- جهت گیری های برنامه درسی- اعضای هیات علمی
سنجش جهت گیری برنامه ی درسی اساتید: مطالعه موردی اساتید دانشگاه کردستان [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 12-27]
-
برنامۀ درسی چندفرهنگی
آسیبشناسی آموزش به زبان فارسی از دیدگاه دبیران و دانشآموزان دبیرستانی کردزبان شهرستان سُنقُر و کُلیایی و ارائه راهکارها [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 118-136]
پ
-
پارادایم انتقادی
فراتحلیلی کیفی بر پژوهشهای انجام شده در زمینه موک (دورههای فراگیر گسترده آن لاین و باز) [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 27-41]
-
پارادایم پیوندگرایانه
فراتحلیلی کیفی بر پژوهشهای انجام شده در زمینه موک (دورههای فراگیر گسترده آن لاین و باز) [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 27-41]
-
پارادایم ساختارگرایانه
فراتحلیلی کیفی بر پژوهشهای انجام شده در زمینه موک (دورههای فراگیر گسترده آن لاین و باز) [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 27-41]
-
پایگاه اطلاعاتی آی.اس.آی (ISI)
بررسی مشارکت علمی و بینالمللی پژوهشگران ایرانی حوزه برنامهریزی درسی در تولید علم جهانی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 42-46]
-
پیامدها
تبیین پیامدهای ارتقای فرهنگ برنامهریزی درسی در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی ایران [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 52-66]
-
پایه پنجم
مقایسه تأثیر آموزش مسائل زیست محیطی به شیوه نگاره مفهوم مشارکتی و روش رایج، بر یادگیری، یادداری و طبیعت گرایی دانش آموزان پایه پنجم [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 130-140]
-
پایه هفتم
تحلیل محتوای تمرینهای کتاب علوم تجربی پایه هفتم دوره اوّل متوسطه بر مبنای الگوی کاوشگری ساچمن [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 75-87]
-
پدیدارشناسی ون منن
تبیینی نو از مؤلفههای برنامه درسی پنهان با تأکید بر پدیدارشناسی ون منن [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 8-21]
-
پردیس های مجازی
بررسی انواع تعامل در محیط های یادگیری الکترونیکی با کیفیت یادگیری در پردیس های مجازی [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 47-62]
-
پیشرفت تحصیلی
تدوین مدلی بهمنظور تبیین و پیشبینی پیشرفت تحصیلی بر پایه نیازهای بنیادین روانشناختی و انگیزش پیشرفت تحصیلی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 67-80]
-
پیشرفت تحصیلی
تأثیر روش آموزش علوم مبتنی بر پژوهش بر پیشرفت تحصیلی و مهارت حل مسئله دانشآموزان پایه ششم ابتدایی ناحیه یک شهر یزد [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 147-159]
-
پوچ
تحلیلی بر برنامه درسی پوچ در محتوای آموزشی [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 66-74]
ت
-
تحلیل محتوا
تحلیل جایگاه جامعه پذیری در کتب علوم اجتماعی دوره متوسطه بر اساس آراء تربیتی استاد شهید مرتضی مطهری [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 22-34]
-
تحلیل محتوا
تحلیل محتوای تمرینهای کتاب علوم تجربی پایه هفتم دوره اوّل متوسطه بر مبنای الگوی کاوشگری ساچمن [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 75-87]
-
تحلیل محتوا
تحلیل محتوای کتاب کار و فناوری، مطالعات اجتماعی، فارسی و قرآن پایه ششم ابتدایی از نظر میزان درگیری فعال فراگیران بر اساس تکنیک ویلیام رومی [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 124-146]
-
تخته هوشمند
مطالعه تجربه دانشآموزان سال اول متوسطه درباره تختههای هوشمند [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 56-66]
-
تدریس
تحلیلی بر وضعیت برنامه درسی اجرا شده ریاضیات پایه چهارم ابتدایی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 81-99]
-
تدریس اثربخش
کاربست نشانگرهای تدریس اثربخش درس ریاضی در دبیرستانهای شهر اصفهان [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 24-38]
-
تربیت
بررسی و تبیین نقش عقلانیت در تربیت از منظر قرآن کریم [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 147-159]
-
تربیت هنری
تأثیر برنامه درسی آموزش هنر دیسیپلین محور بر تربیت هنری دانش آموزان دوره ابتدایی [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 98-110]
-
تربیت هنری
تبیین جایگاه ادراک زیباشناسانه در تعالی ذهنی یادگیرندگان و ارائة الگویی مفهومی برای برنامة درسی هنر [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 75-90]
-
تسلط ربع های مغزی
بررسی رابطه سبکهای یادگیری با تسلط ربعهای مغزی دانشآموزان دختر و پسر [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 137-145]
-
تعامل
بررسی انواع تعامل در محیط های یادگیری الکترونیکی با کیفیت یادگیری در پردیس های مجازی [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 47-62]
-
تعقل
بررسی و تبیین نقش عقلانیت در تربیت از منظر قرآن کریم [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 147-159]
-
تعلیم و تربیت –حیات طیبه – سند چشم انداز تحول – دید انتقادی –مبانی فلسقی سند
بررسی مبانی تربیتی حیات طیبه در سند چشم انداز تحول (سند ملی برنامه درسی ) با دید انتقادی [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 1-11]
-
تفکر
بررسی و تبیین نقش عقلانیت در تربیت از منظر قرآن کریم [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 147-159]
-
توانشی
آسیبشناسی آموزش به زبان فارسی از دیدگاه دبیران و دانشآموزان دبیرستانی کردزبان شهرستان سُنقُر و کُلیایی و ارائه راهکارها [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 118-136]
-
تولیدات علمی
بررسی مشارکت علمی و بینالمللی پژوهشگران ایرانی حوزه برنامهریزی درسی در تولید علم جهانی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 42-46]
ج
-
جامعیت
تبیین جایگاه ادراک زیباشناسانه در تعالی ذهنی یادگیرندگان و ارائة الگویی مفهومی برای برنامة درسی هنر [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 75-90]
-
جامعهپذیری
تحلیل جایگاه جامعه پذیری در کتب علوم اجتماعی دوره متوسطه بر اساس آراء تربیتی استاد شهید مرتضی مطهری [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 22-34]
-
جهتگیری اهداف پیشرفت و تعللورزی تحصیلی
رابطة باورهای ضمنی هوش و جهتگیری اهداف پیشرفت با تعللورزی تحصیلی دانشجویان دانشگاه تبریز [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 88-98]
ح
-
حل مسأله
میزان موفقیت برنامه درسی آداب ومهارتهای زندگی اسلامی ( طرح کرامت ) برکسب مهارت حل مسأله دانش آموزان [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 141-153]
-
حل مسئله
اصلاح برخی بدفهمیهای دانشی و باوری دانشآموزان پایه سوم ابتدایی بر مبنای چهارچوبهای حل مسئله شونفلد و گانیه [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 17-26]
د
-
دانشی
آسیبشناسی آموزش به زبان فارسی از دیدگاه دبیران و دانشآموزان دبیرستانی کردزبان شهرستان سُنقُر و کُلیایی و ارائه راهکارها [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 118-136]
-
دانش آموزان
موانع و مشکلات اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس استثنایی کم توان ذهنی [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 63-73]
-
دانش آموزان
بررسی رابطه سبکهای یادگیری با تسلط ربعهای مغزی دانشآموزان دختر و پسر [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 137-145]
-
دانشآموزان
مقایسه تعلیم دانشآموزان ابتدائی مطابق با ارزشهای اسلامی در کشورهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 47-55]
-
دانشگاه
بررسی تطبیقی فرایند بازنگری برنامههای درسی دانشگاههای ایران و سایر کشورها [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 35-49]
-
دانشگاه پیام نور
بررسی انطباق عناصر برنامه درسی مقطع کارشناسی نظام یادگیری الکترونیکی با آموزههای رویکرد سازندهگرایی از دیدگاه استادان و دانشجویان دانشگاه پیام نور [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 100-110]
-
دانشگاه پیامنور
بررسی نقش مؤلفههای برنامه درسی پنهان در عاطفه نسبت به دانشگاه مطالعه موردی: دانشگاه پیام نور سمنان [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 132-146]
-
دانشگاه فرهنگیان
پیوند نظریه و عمل: نقد اندیشههای تربیتی فلودن1 و بیر2 و ترسیم چشمانداز در برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 110-131]
-
درس روشها و فنون تدریس
تبیین سطح مغفول برنامه درسی تجربهشده درس روشها و فنون تدریس [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 39-51]
-
درک مفاهیم
اثربخشی آموزش مبتنی بر نقشة مفهومی بر یادداری و درک مفاهیم برنامه درسی علوم تجربی و مطالعات اجتماعی پایة ششم ابتدایی [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 91-99]
-
دوره ابتدایی
میزان موفقیت برنامه درسی آداب ومهارتهای زندگی اسلامی ( طرح کرامت ) برکسب مهارت حل مسأله دانش آموزان [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 141-153]
-
دوره ابتدایی
تبیین اهداف برنامه درسی پرورش هوش اخلاقی کودکان دوره ابتدایی [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 15-23]
-
دوره متوسطه
مطالعه تجربه دانشآموزان سال اول متوسطه درباره تختههای هوشمند [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 56-66]
-
دوره متوسطه حرفه ای
ارزشیابی تجهیزات و امکانات محیط کارگاهی در برنامه درسی دوره متوسطهی حرفهای دانش-آموزان با نیازهای ویژه [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 84-97]
-
دوزبانه
آسیبشناسی آموزش به زبان فارسی از دیدگاه دبیران و دانشآموزان دبیرستانی کردزبان شهرستان سُنقُر و کُلیایی و ارائه راهکارها [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 118-136]
ذ
-
ذهنیت فلسفی
تبیین جایگاه ادراک زیباشناسانه در تعالی ذهنی یادگیرندگان و ارائة الگویی مفهومی برای برنامة درسی هنر [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 75-90]
ر
-
رادولف اشتاینر
مبانی و عناصر برنامه درسی مدارس والدورف آلمان [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 1-7]
-
رسانههای نوین
آموزش زبان انگلیسی از طریق رسانههای نوین با تدوین محتوای ایرانی اسلامی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 109-117]
-
روش تدریس اعضای تیم
مقایسة تأثیر آموزش به شیوههای تدریس اعضای تیم و بازگویی بر میزان یادگیری-یاددهی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ایلام [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 111-123]
-
روش تدریس بازگویی
مقایسة تأثیر آموزش به شیوههای تدریس اعضای تیم و بازگویی بر میزان یادگیری-یاددهی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ایلام [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 111-123]
-
روش تدریس مبتنی بر پژوهش
تأثیر روش آموزش علوم مبتنی بر پژوهش بر پیشرفت تحصیلی و مهارت حل مسئله دانشآموزان پایه ششم ابتدایی ناحیه یک شهر یزد [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 147-159]
-
روش رایج
مقایسه تأثیر آموزش مسائل زیست محیطی به شیوه نگاره مفهوم مشارکتی و روش رایج، بر یادگیری، یادداری و طبیعت گرایی دانش آموزان پایه پنجم [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 130-140]
-
روش فعّال
تحلیل محتوای کتاب کار و فناوری، مطالعات اجتماعی، فارسی و قرآن پایه ششم ابتدایی از نظر میزان درگیری فعال فراگیران بر اساس تکنیک ویلیام رومی [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 124-146]
-
رویکرد اسلامی ایرانی تهیه محتوای آموزش
آموزش زبان انگلیسی از طریق رسانههای نوین با تدوین محتوای ایرانی اسلامی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 109-117]
ز
-
زبان مادری
آسیبشناسی آموزش به زبان فارسی از دیدگاه دبیران و دانشآموزان دبیرستانی کردزبان شهرستان سُنقُر و کُلیایی و ارائه راهکارها [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 118-136]
س
-
سازندهگرایی
بررسی انطباق عناصر برنامه درسی مقطع کارشناسی نظام یادگیری الکترونیکی با آموزههای رویکرد سازندهگرایی از دیدگاه استادان و دانشجویان دانشگاه پیام نور [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 100-110]
-
سازندهگرایی اجتماعی
طراحی الگوی برنامهدرسی آموزش ترکیبی برای نظام آموزش عالی بر اساس الگوی اَکِر [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 1-16]
-
سبک های یادگیری
بررسی رابطه سبکهای یادگیری با تسلط ربعهای مغزی دانشآموزان دختر و پسر [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 137-145]
-
سبکهای فرزندپروری
تأثیر آموزشهای در سایه و سبکهای فرزندپروری بر اضطراب ریاضی دانشآموزان دبیرستانی [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 99-109]
-
سیستم تعاملی فلندرز
تحلیلی بر وضعیت برنامه درسی اجرا شده ریاضیات پایه چهارم ابتدایی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 81-99]
-
سطح مغفول
تبیین سطح مغفول برنامه درسی تجربهشده درس روشها و فنون تدریس [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 39-51]
ش
-
شهید مطهری
تحلیل جایگاه جامعه پذیری در کتب علوم اجتماعی دوره متوسطه بر اساس آراء تربیتی استاد شهید مرتضی مطهری [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 22-34]
-
شونفلد
اصلاح برخی بدفهمیهای دانشی و باوری دانشآموزان پایه سوم ابتدایی بر مبنای چهارچوبهای حل مسئله شونفلد و گانیه [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 17-26]
ض
-
ضریب درگیری
تحلیل محتوای کتاب کار و فناوری، مطالعات اجتماعی، فارسی و قرآن پایه ششم ابتدایی از نظر میزان درگیری فعال فراگیران بر اساس تکنیک ویلیام رومی [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 124-146]
ط
-
طبیعت گرایی
مقایسه تأثیر آموزش مسائل زیست محیطی به شیوه نگاره مفهوم مشارکتی و روش رایج، بر یادگیری، یادداری و طبیعت گرایی دانش آموزان پایه پنجم [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 130-140]
-
طراحی برنامه درسی
طراحی الگوی برنامهدرسی آموزش ترکیبی برای نظام آموزش عالی بر اساس الگوی اَکِر [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 1-16]
-
طرح کرامت
میزان موفقیت برنامه درسی آداب ومهارتهای زندگی اسلامی ( طرح کرامت ) برکسب مهارت حل مسأله دانش آموزان [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 141-153]
ع
-
عاطفه نسبت به دانشگاه
بررسی نقش مؤلفههای برنامه درسی پنهان در عاطفه نسبت به دانشگاه مطالعه موردی: دانشگاه پیام نور سمنان [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 132-146]
-
عقیم
تحلیلی بر برنامه درسی پوچ در محتوای آموزشی [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 66-74]
-
عملکرد تحصیلی
مقایسة انگیزه پیشرفت، اعتمادبهنفس، احساس تعلق به مدرسه و عملکرد تحصیلی دانشآموزان مدارس دولتی، نمونهدولتی، هوشمند و تیزهوشان [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 67-74]
-
عناصر برنامه
مبانی و عناصر برنامه درسی مدارس والدورف آلمان [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 1-7]
ف
-
فارسی
تحلیل محتوای کتاب کار و فناوری، مطالعات اجتماعی، فارسی و قرآن پایه ششم ابتدایی از نظر میزان درگیری فعال فراگیران بر اساس تکنیک ویلیام رومی [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 124-146]
-
فراتحلیل کیفی
فراتحلیلی کیفی بر پژوهشهای انجام شده در زمینه موک (دورههای فراگیر گسترده آن لاین و باز) [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 27-41]
-
فرایند
بررسی تطبیقی فرایند بازنگری برنامههای درسی دانشگاههای ایران و سایر کشورها [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 35-49]
-
فرهنگ برنامهریزی درسی
تبیین پیامدهای ارتقای فرهنگ برنامهریزی درسی در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی ایران [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 52-66]
-
فلسفه تربیتمعلم
پیوند نظریه و عمل: نقد اندیشههای تربیتی فلودن1 و بیر2 و ترسیم چشمانداز در برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 110-131]
-
فنّاوری آموزشی
مطالعه تجربه دانشآموزان سال اول متوسطه درباره تختههای هوشمند [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 56-66]
ک
-
کار و فناوری
تحلیل محتوای کتاب کار و فناوری، مطالعات اجتماعی، فارسی و قرآن پایه ششم ابتدایی از نظر میزان درگیری فعال فراگیران بر اساس تکنیک ویلیام رومی [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 124-146]
-
کاوشگری
تحلیل محتوای تمرینهای کتاب علوم تجربی پایه هفتم دوره اوّل متوسطه بر مبنای الگوی کاوشگری ساچمن [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 75-87]
-
کتاب علوم تجربی
تحلیل محتوای تمرینهای کتاب علوم تجربی پایه هفتم دوره اوّل متوسطه بر مبنای الگوی کاوشگری ساچمن [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 75-87]
-
کتب درسی علوم اجتماعی
تحلیل جایگاه جامعه پذیری در کتب علوم اجتماعی دوره متوسطه بر اساس آراء تربیتی استاد شهید مرتضی مطهری [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 22-34]
-
کیفیت یادگیری
بررسی انواع تعامل در محیط های یادگیری الکترونیکی با کیفیت یادگیری در پردیس های مجازی [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 47-62]
-
کیفیت فعالیت های آموزشی
تأثیر استفاده از فناوری های نوین آموزشی برکیفیت فعالیت های آموزشی دبیران [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 74-83]
-
کلیدواژه ها: آسیب شناسی
آسیبشناسی آموزش به زبان فارسی از دیدگاه دبیران و دانشآموزان دبیرستانی کردزبان شهرستان سُنقُر و کُلیایی و ارائه راهکارها [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 118-136]
-
کم توان ذهنی
موانع و مشکلات اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس استثنایی کم توان ذهنی [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 63-73]
م
-
مبانی برنامه
مبانی و عناصر برنامه درسی مدارس والدورف آلمان [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 1-7]
-
محتوای درسی
مقایسه تعلیم دانشآموزان ابتدائی مطابق با ارزشهای اسلامی در کشورهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 47-55]
-
محیط کارگاهی
ارزشیابی تجهیزات و امکانات محیط کارگاهی در برنامه درسی دوره متوسطهی حرفهای دانش-آموزان با نیازهای ویژه [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 84-97]
-
مدارس استثنایی
موانع و مشکلات اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس استثنایی کم توان ذهنی [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 63-73]
-
مدارس دولتی
کاربست نشانگرهای تدریس اثربخش درس ریاضی در دبیرستانهای شهر اصفهان [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 24-38]
-
مدارس غیرانتفاعی
کاربست نشانگرهای تدریس اثربخش درس ریاضی در دبیرستانهای شهر اصفهان [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 24-38]
-
مدارس متوسطه
تأثیر استفاده از فناوری های نوین آموزشی برکیفیت فعالیت های آموزشی دبیران [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 74-83]
-
مدرسة والدورف
مبانی و عناصر برنامه درسی مدارس والدورف آلمان [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 1-7]
-
مدل معلم اثربخش
ارائه مدلی برای معلم اثربخش و بررسی تناسب آن با استلزامات اسناد بالادستی نظام آموزشوپرورش ایران [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 1-14]
-
میزان یادگیری - یاددهی
مقایسة تأثیر آموزش به شیوههای تدریس اعضای تیم و بازگویی بر میزان یادگیری-یاددهی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ایلام [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 111-123]
-
مستقل از زمینه
تأثیر آموزش حل مسئله بر تغییرپذیری سبکشناختی وابسته به زمینه به مستقل از زمینه دانشآموزان متوسطه منطقه هلیلان (کهره) [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 100-108]
-
مشارکت بینالمللی
بررسی مشارکت علمی و بینالمللی پژوهشگران ایرانی حوزه برنامهریزی درسی در تولید علم جهانی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 42-46]
-
مشارکت گروهی
بررسی مشارکت علمی و بینالمللی پژوهشگران ایرانی حوزه برنامهریزی درسی در تولید علم جهانی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 42-46]
-
مطالعات اجتماعی
تحلیل محتوای کتاب کار و فناوری، مطالعات اجتماعی، فارسی و قرآن پایه ششم ابتدایی از نظر میزان درگیری فعال فراگیران بر اساس تکنیک ویلیام رومی [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 124-146]
-
معلم اثربخش
ارائه مدلی برای معلم اثربخش و بررسی تناسب آن با استلزامات اسناد بالادستی نظام آموزشوپرورش ایران [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 1-14]
-
معلمان
مقایسه تعلیم دانشآموزان ابتدائی مطابق با ارزشهای اسلامی در کشورهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 47-55]
-
مهارت حل مسئله
تأثیر روش آموزش علوم مبتنی بر پژوهش بر پیشرفت تحصیلی و مهارت حل مسئله دانشآموزان پایه ششم ابتدایی ناحیه یک شهر یزد [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 147-159]
-
مهارت های زندگی
میزان موفقیت برنامه درسی آداب ومهارتهای زندگی اسلامی ( طرح کرامت ) برکسب مهارت حل مسأله دانش آموزان [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 141-153]
-
موانع و مشکلات
موانع و مشکلات اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس استثنایی کم توان ذهنی [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 63-73]
-
موک
فراتحلیلی کیفی بر پژوهشهای انجام شده در زمینه موک (دورههای فراگیر گسترده آن لاین و باز) [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 27-41]
-
مؤلفهها
تبیینی نو از مؤلفههای برنامه درسی پنهان با تأکید بر پدیدارشناسی ون منن [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 8-21]
ن
-
نیازهای بنیادین روانشناختی
تدوین مدلی بهمنظور تبیین و پیشبینی پیشرفت تحصیلی بر پایه نیازهای بنیادین روانشناختی و انگیزش پیشرفت تحصیلی [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 67-80]
-
نرم افزارهای کاربردی
تأثیر استفاده از فناوری های نوین آموزشی برکیفیت فعالیت های آموزشی دبیران [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 74-83]
-
نظریه و عمل
پیوند نظریه و عمل: نقد اندیشههای تربیتی فلودن1 و بیر2 و ترسیم چشمانداز در برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 110-131]
-
نقشه مفهومی
اثربخشی آموزش مبتنی بر نقشة مفهومی بر یادداری و درک مفاهیم برنامه درسی علوم تجربی و مطالعات اجتماعی پایة ششم ابتدایی [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 91-99]
-
نگاره مفهوم
مقایسه تأثیر آموزش مسائل زیست محیطی به شیوه نگاره مفهوم مشارکتی و روش رایج، بر یادگیری، یادداری و طبیعت گرایی دانش آموزان پایه پنجم [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 130-140]
-
نگرش
مطالعه تجربه دانشآموزان سال اول متوسطه درباره تختههای هوشمند [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 56-66]
-
نگرشی
آسیبشناسی آموزش به زبان فارسی از دیدگاه دبیران و دانشآموزان دبیرستانی کردزبان شهرستان سُنقُر و کُلیایی و ارائه راهکارها [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 118-136]
و
-
وابسته به زمینه
تأثیر آموزش حل مسئله بر تغییرپذیری سبکشناختی وابسته به زمینه به مستقل از زمینه دانشآموزان متوسطه منطقه هلیلان (کهره) [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 100-108]
-
واژگان کلیدی: برنامه درسی تجربه شده- دانشجویان- رشد شایستگی رهبری- ویژگی های فردی
ارائه مدل توضیحی ویژگی های فردی، ادراک از برنامه درسی و رشد شایستگی های رهبری دانشجویان دانشگاه شیراز [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 111-129]
-
واژگان کلیدی : تربیت
بررسی مبانی تربیتی حیات طیبه در سند چشم انداز تحول (سند ملی برنامه درسی ) با دید انتقادی [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 1-11]
-
واژههای کلیدی: حل مسئله
تأثیر آموزش حل مسئله بر تغییرپذیری سبکشناختی وابسته به زمینه به مستقل از زمینه دانشآموزان متوسطه منطقه هلیلان (کهره) [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 100-108]
-
ویلیام رومی
تحلیل محتوای کتاب کار و فناوری، مطالعات اجتماعی، فارسی و قرآن پایه ششم ابتدایی از نظر میزان درگیری فعال فراگیران بر اساس تکنیک ویلیام رومی [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 124-146]
ه
-
هدف
تبیین اهداف برنامه درسی پرورش هوش اخلاقی کودکان دوره ابتدایی [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 15-23]
-
هوش اخلاقی
تبیین اهداف برنامه درسی پرورش هوش اخلاقی کودکان دوره ابتدایی [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 15-23]
ی
-
یادداری
اثربخشی آموزش مبتنی بر نقشة مفهومی بر یادداری و درک مفاهیم برنامه درسی علوم تجربی و مطالعات اجتماعی پایة ششم ابتدایی [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 91-99]
-
یادگیری
مقایسه تأثیر آموزش مسائل زیست محیطی به شیوه نگاره مفهوم مشارکتی و روش رایج، بر یادگیری، یادداری و طبیعت گرایی دانش آموزان پایه پنجم [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 130-140]
-
یادگیری
مطالعه تجربه دانشآموزان سال اول متوسطه درباره تختههای هوشمند [دوره 14، شماره 53، 1396، صفحه 56-66]
-
یادگیری الکترونیکی
بررسی انطباق عناصر برنامه درسی مقطع کارشناسی نظام یادگیری الکترونیکی با آموزههای رویکرد سازندهگرایی از دیدگاه استادان و دانشجویان دانشگاه پیام نور [دوره 14، شماره 55، 1396، صفحه 100-110]
-
یادگیری محیط کار
مفهوم پردازی گفتمان برنامه درسی محیط کار؛ گفتمان نو ظهور یا مغفول [دوره 14، شماره 52، 1396، صفحه 28-34]
-
یادگیری مشارکتی
تحلیلی از تجربه به کارگیری «یادگیری مشارکتی» در آموزش عالی [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 50-65]
-
یادگیری همیارانه
تحلیلی از تجربه به کارگیری «یادگیری مشارکتی» در آموزش عالی [دوره 14، شماره 54، 1396، صفحه 50-65]