آ
-
آداب و مهارتهای زندگی
تحلیل محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی ششم بر اساس مؤلفههای سند تحول بنیادین (هویت ملی، اخلاق، آداب و مهارتهای زندگی ) [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 79-88]
-
آموزش الکترونیکی
تأثیر محتوای طراحی شده بر مبنای هر یک از هوشهای چندگانه گاردنر در حیطه تعاملی، بر یادگیری دانشآموزان هنرستانی، درآموزش ترکیبی [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 13-22]
-
آموزش بالینی
بررسی تأثیر کاربرد الگوی تدریس مشارکت حرفهای مراقبت محور بر بعد روانی ـ حرکتی صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 61-69]
-
آموزش پرستاری
بررسی تأثیر کاربرد الگوی تدریس مشارکت حرفهای مراقبت محور بر بعد روانی ـ حرکتی صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 61-69]
-
آموزش ترکیبی
تأثیر محتوای طراحی شده بر مبنای هر یک از هوشهای چندگانه گاردنر در حیطه تعاملی، بر یادگیری دانشآموزان هنرستانی، درآموزش ترکیبی [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 13-22]
-
آموزش زیست محیطی
بررسی مقایسه ای نظریات ورویکردهای برنامه درسی زیست محیطی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 14-29]
-
آموزش شهروندی
تحلیل محتوای کتابهای درسی جامعهشناسی دوره دبیرستان به لحاظ توجه به مفاهیم تربیت شهروندی [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 136-147]
-
آموزش صنعتی
تحلیلی بر وضعیت موجود و مطلوب تصمیمگیرندگان در فرایند طراحی و تدوین برنامه درسی در آموزش صنعتی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 30-43]
-
آموزش ضمن خدمت
راهکارهای ارتقاء اثربخشی دوره های آموزش ضمن خدمت فراگیران ناجا در فرماندهی انتظامی استان اصفهان [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 159-175]
-
آموزش عالی
میزان رعایت اصول علمی در تدوین هدفهای برنامه درسی تحصیلات تکمیلی مطالعه موردی: دانشگاه اصفهان [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 56-69]
-
آموزش عالی
بررسی تفکر انتقادی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 184-192]
-
آموزش عالی
بررسی نقش یادگیری های غیر رسمی در پرورش شایستگی های کلیدی در محیط های آموزش عالی وشغلی [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 87-106]
-
آموزش علوم
اعتباریابی مقیاس نگرش نسبت به علم در بین دانشآموزان دوره متوسطه شهر اصفهان [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 70-83]
-
آموزش فلسفه برای کودکان (p4c)
بررسی میزان اعتماد پذیری برنامه آموزش فلسفه برای کودکان (p4c) در فعالیتهای پرورشی بر کنترل برون ریزی و درون ریزی خشم در دانشآموزان پسرمقطع متوسطه مدارس شهر تهران [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 144-158]
-
آموزش های فنی و حرفهای
ارزیابی سازوکارهای تجربهشده برقراری ارتباط بین آموزش فنی و حرفهای رسمی و بازار کار در ایران [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 152-167]
-
آموزش هنر
ارزیابی نظام آموزش هنر دوره ابتدایی ازمنظر قلمروهای اساسی و ساختار محتوایی: مطالعه دیدگاه های معلمان، مدیران و کارشناسان [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 75-86]
ا
-
اثربخشی
راهکارهای ارتقاء اثربخشی دوره های آموزش ضمن خدمت فراگیران ناجا در فرماندهی انتظامی استان اصفهان [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 159-175]
-
اخلاق در نظام اجتماعی
تحلیل محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی ششم بر اساس مؤلفههای سند تحول بنیادین (هویت ملی، اخلاق، آداب و مهارتهای زندگی ) [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 79-88]
-
ادبیات کودک
داستان هایی برای برنامه فلسفه بزای کودکان مبتنی بر تفکر انتقادی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 106-118]
-
ارزیابی عملکرد
مقایسه ارزیابی عملکرد معلمان از طریق ویدئو دیتا با سایر روشهای موجود ارزیابی عملکرد تدریس [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 27-39]
-
ارزشیابی ادراک شده (تبحر محور و عملکرد محور)
ارائه مدلی جهت تعیین رابطه بین برنامه درسی پاسخگو و ارزشیابی کلاسی ادراک شده مبتنی بر میانجیگری درگیری تحصیلی [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 64-78]
-
ارزشها
تحلیل محتوای کتابهای درسی جامعهشناسی دوره دبیرستان به لحاظ توجه به مفاهیم تربیت شهروندی [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 136-147]
-
استراتژیهای خودرهبری
تبیین نقش انگیزه پیشرفت تحصیلی در بهکارگیری استراتژیهای خـودرهبری (مورد: دانشجویان دانشگاه بیرجند) [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 107-117]
-
اعتباریابی
اعتباریابی مقیاس نگرش نسبت به علم در بین دانشآموزان دوره متوسطه شهر اصفهان [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 70-83]
-
اعضای هیأت علمی دانشگاه شاهد
بررسی رویکرد برنامه درسی غالب اعضای هیأت علمی دانشگاه شاهد با عنایت به ماهیت رشتههای تخصصی و سطح تحصیلات آنان [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 70-81]
-
الگوی جور چین
اثر بخشی یادگیری مشارکتی بر عملکرد تحصیلی و نگرش دانشآموزان بر اساس الگوی جورچین [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 113-125]
-
الگوی مشارکت حرفهای مراقبت محور
بررسی تأثیر کاربرد الگوی تدریس مشارکت حرفهای مراقبت محور بر بعد روانی ـ حرکتی صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 61-69]
-
امکان سنجی
بررسی تفکر انتقادی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 184-192]
-
انگیزش
نقش ویژگیهای بازخورد مؤثر بر انگیزش دانشجویان در یادگیری [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 110-123]
-
انگیزه پیشرفت تحصیلی
تبیین نقش انگیزه پیشرفت تحصیلی در بهکارگیری استراتژیهای خـودرهبری (مورد: دانشجویان دانشگاه بیرجند) [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 107-117]
ب
-
باید
دلالت های تربیت اخلاقی معنا شناسی «باید» از منظر کانت و متکلمان عدلیه [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 93-105]
-
بازخورد
نقش ویژگیهای بازخورد مؤثر بر انگیزش دانشجویان در یادگیری [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 110-123]
-
بازخورد شفاهی
اثربخشی بازخورد نوشتاری و شفاهی معلم بر یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 138-151]
-
بازخورد مؤثر
نقش ویژگیهای بازخورد مؤثر بر انگیزش دانشجویان در یادگیری [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 110-123]
-
بازخورد نوشتاری
اثربخشی بازخورد نوشتاری و شفاهی معلم بر یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 138-151]
-
بازده های شناختی
اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش موفق بر بازدههای شناختی یادگیری دانشجومعلمان در درس روانشناسی تربیتی [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 40-52]
-
برنامه درسی
بررسی مقایسه ای نظریات ورویکردهای برنامه درسی زیست محیطی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 14-29]
-
برنامه درسی
میزان رعایت اصول علمی در تدوین هدفهای برنامه درسی تحصیلات تکمیلی مطالعه موردی: دانشگاه اصفهان [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 56-69]
-
برنامه درسی
مقایسه نمرات دانشآموزان مدارس مقطع متوسطه دارای فعالیتهای فوق برنامه و فاقد فعالیتهای فوق برنامه در آزمون رشد مهارتهای اجتماعی ماتسون [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 145-155]
-
برنامه درسی
بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و جهت گیریهای برنامه درسی دبیران مدارس متوسطه شهر زاهدان در سال تحصیلی 92-1391 [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 180-190]
-
برنامه درسی
مهارتهای شهروندی مغفول در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 1-12]
-
برنامه درسی
ویژگیهای برنامههای درسی در عصر جهانی شدن و بینالمللی کردن برنامه درسی [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 1-13]
-
برنامه درسی
ارزیابی نظام آموزش هنر دوره ابتدایی ازمنظر قلمروهای اساسی و ساختار محتوایی: مطالعه دیدگاه های معلمان، مدیران و کارشناسان [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 75-86]
-
برنامه درسی
تأثیر برنامه ی درسی قصه گویی و نمایش خلاق بر خلاقیت وعملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی در دروس انشا و هنر [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 118-129]
-
برنامهی درسی
شایستگی های مهارتی دانشآموختگان دکتری برنامه درسی ایران؛ بررسی دیدگاه صاحب نظران و متخصصان برنامه ی درسی [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 21-37]
-
برنامه درسی پاسخگو
ارائه مدلی جهت تعیین رابطه بین برنامه درسی پاسخگو و ارزشیابی کلاسی ادراک شده مبتنی بر میانجیگری درگیری تحصیلی [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 64-78]
-
برنامه درسی فنی و حرفهای
ارزیابی سازوکارهای تجربهشده برقراری ارتباط بین آموزش فنی و حرفهای رسمی و بازار کار در ایران [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 152-167]
-
برنامه درسی مطالعات اجتماعی
جایگاه شهروند جهانی در برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 82-92]
-
برنامهی فلسفه برای کودکان
داستان هایی برای برنامه فلسفه بزای کودکان مبتنی بر تفکر انتقادی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 106-118]
-
بینالمللی کردن برنامه درسی
ویژگیهای برنامههای درسی در عصر جهانی شدن و بینالمللی کردن برنامه درسی [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 1-13]
پ
-
پداگوژی 2.0
فراسوی یادگیری الکترونیکی 1: مفهوم پردازی وب 2 و دلالت های آن بر معرفی الگوی برنامه درسی آموزش مجازی [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 1-20]
-
پژوهش گروهی
تأثیر اجرای شیوههای مختلف یادگیری مشارکتی بر خود کار آمدی عمومی دانشآموزان [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 99-109]
-
پیشرفت تحصیلی
فراتحلیل مداخلات روان شناختی ـ آموزشی بر پیشرفت اثربخشی تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی (1391-1384) [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 166-179]
-
پیشرفت تحصیلی
مدل یابی معادلات ساختاری رابطه بین یادگیری خودراهبر، سبکهای یادگیری و راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی دانشآموزان پیش دانشگاهی مدارس دولتی شهر اصفهان [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 48-60]
-
پیشرفت تحصیلی
اثربخشی بازخورد نوشتاری و شفاهی معلم بر یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 138-151]
-
پیشرفت تحصیلی
رابطه بین سبک پردازش هویت و پیشرفت تحصیلی با نقش واسطهای سلامت عمومی در بین دانشآموزان دختر و پسردوره پیش دانشگاهی [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 102-112]
ت
-
تجربی بودن دانش علمی
بررسی تجربه دبیران علوم دوره دبیرستان از ماهیت علم: یک مطالعه پدیدارشناسی [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 38-58]
-
تحصیلات تکمیلی
میزان رعایت اصول علمی در تدوین هدفهای برنامه درسی تحصیلات تکمیلی مطالعه موردی: دانشگاه اصفهان [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 56-69]
-
تحلیل آمیخته
بررسی نقش عوامل زمینهای مؤثر در تقلب تحصیلی دانشآموزان: رویکرد تحلیل آمیخته [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 126-135]
-
تحلیل گفتمان
تبیین و تحلیل کتاب فارسی ششم ابتدایی در چارچوب تحلیل انتقادی گفتمان [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 23-35]
-
تحلیل گفتمان انتقادی
تبیین و تحلیل کتاب فارسی ششم ابتدایی در چارچوب تحلیل انتقادی گفتمان [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 23-35]
-
تحلیل محتوا
اعتبار سنجی روشهای سنجش سطح خوانایی کتابهای درسی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 44-55]
-
تحلیل محتوا
بررسی و مقایسه میزان توجه به مفاهیم مهدویت در کتب درسی معارف اسلامی آموزش و پرورش [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 119-133]
-
تحلیل محتوا
جایگاه مؤلفههای هویت فرهنگی در کتابهای ادبیات فارسی (تحلیل محتوا) [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 89-101]
-
تحلیل محتوا
تحلیل محتوای کتابهای درسی جامعهشناسی دوره دبیرستان به لحاظ توجه به مفاهیم تربیت شهروندی [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 136-147]
-
تحلیل وضعیت موجود و مطلوب
تحلیلی بر وضعیت موجود و مطلوب تصمیمگیرندگان در فرایند طراحی و تدوین برنامه درسی در آموزش صنعتی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 30-43]
-
تدریس
بررسی فرصتها و تهدیدها، قوتها و ضعفهای کاربست نوآوریهای هوشمندسازی مطالعه موردی دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 84-98]
-
تدریس
مقایسه ارزیابی عملکرد معلمان از طریق ویدئو دیتا با سایر روشهای موجود ارزیابی عملکرد تدریس [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 27-39]
-
تدوین برنامهدرسی
تحلیلی بر وضعیت موجود و مطلوب تصمیمگیرندگان در فرایند طراحی و تدوین برنامه درسی در آموزش صنعتی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 30-43]
-
تربیت اخلاقی
دلالت های تربیت اخلاقی معنا شناسی «باید» از منظر کانت و متکلمان عدلیه [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 93-105]
-
تصمیم گیرندگان برنامه درسی
تحلیلی بر وضعیت موجود و مطلوب تصمیمگیرندگان در فرایند طراحی و تدوین برنامه درسی در آموزش صنعتی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 30-43]
-
تفکرانتقادی
داستان هایی برای برنامه فلسفه بزای کودکان مبتنی بر تفکر انتقادی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 106-118]
-
تفکر انتقادی
بررسی تفکر انتقادی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 184-192]
-
تفکر انتقادی
رابطه سبکهای یادگیری با روحیه پرسشگری دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه اصفهان [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 53-63]
-
تفکر انتقادی
رابطه تفکر انتقادی و فراشناخت با سبک های یادگیری و موفقیت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 59-66]
-
تقلب تحصیلی
بررسی نقش عوامل زمینهای مؤثر در تقلب تحصیلی دانشآموزان: رویکرد تحلیل آمیخته [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 126-135]
-
تکلیف
دلالت های تربیت اخلاقی معنا شناسی «باید» از منظر کانت و متکلمان عدلیه [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 93-105]
-
توانایی توسعه رشته
شایستگی های مهارتی دانشآموختگان دکتری برنامه درسی ایران؛ بررسی دیدگاه صاحب نظران و متخصصان برنامه ی درسی [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 21-37]
-
توان پژوهشی
رابطه سبکهای یادگیری با روحیه پرسشگری دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه اصفهان [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 53-63]
-
توانمندی های برنامه ریزی درسی
شایستگی های مهارتی دانشآموختگان دکتری برنامه درسی ایران؛ بررسی دیدگاه صاحب نظران و متخصصان برنامه ی درسی [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 21-37]
-
توانمندی های پژوهشی
شایستگی های مهارتی دانشآموختگان دکتری برنامه درسی ایران؛ بررسی دیدگاه صاحب نظران و متخصصان برنامه ی درسی [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 21-37]
ج
-
جدیت تحصیلی
ارائه مدلی جهت تعیین رابطه بین شیفتگی تحصیلی، خلاقیت تحصیلی و موفقیت تحصیلی با خودشکوفایی تحصیلی مبتنی بر میانجیگری جدیت تحصیلی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 134-144]
-
جستجوگری
رابطه سبکهای یادگیری با روحیه پرسشگری دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه اصفهان [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 53-63]
-
جهانی شدن
ویژگیهای برنامههای درسی در عصر جهانی شدن و بینالمللی کردن برنامه درسی [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 1-13]
-
جهت گیری برنامه درسی
بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و جهت گیریهای برنامه درسی دبیران مدارس متوسطه شهر زاهدان در سال تحصیلی 92-1391 [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 180-190]
چ
-
چالش
چالشهای دانشگاه در تدوین محتوای متناسب با شایستگیهای یادگیرنده مادام العمر [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 14-26]
ح
-
حلقه کند و کاو
بررسی میزان اعتماد پذیری برنامه آموزش فلسفه برای کودکان (p4c) در فعالیتهای پرورشی بر کنترل برون ریزی و درون ریزی خشم در دانشآموزان پسرمقطع متوسطه مدارس شهر تهران [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 144-158]
خ
-
خشم
بررسی میزان اعتماد پذیری برنامه آموزش فلسفه برای کودکان (p4c) در فعالیتهای پرورشی بر کنترل برون ریزی و درون ریزی خشم در دانشآموزان پسرمقطع متوسطه مدارس شهر تهران [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 144-158]
-
خلاقیت
تأثیر برنامه ی درسی قصه گویی و نمایش خلاق بر خلاقیت وعملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی در دروس انشا و هنر [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 118-129]
-
خلاقیت تحصیلی
ارائه مدلی جهت تعیین رابطه بین شیفتگی تحصیلی، خلاقیت تحصیلی و موفقیت تحصیلی با خودشکوفایی تحصیلی مبتنی بر میانجیگری جدیت تحصیلی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 134-144]
-
خودشکوفایی تحصیلی
ارائه مدلی جهت تعیین رابطه بین شیفتگی تحصیلی، خلاقیت تحصیلی و موفقیت تحصیلی با خودشکوفایی تحصیلی مبتنی بر میانجیگری جدیت تحصیلی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 134-144]
-
خود کار آمدی
تأثیر اجرای شیوههای مختلف یادگیری مشارکتی بر خود کار آمدی عمومی دانشآموزان [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 99-109]
-
خودکارآمدی تحصیلی
پیشبینی نظم دهی یادگیری براساس خودکارآمدی تحصیلی و علاقه به مطالعه با واسطه گری راهبردهای پردازش اطلاعات [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 156-165]
-
خودکارآمدی تحصیلی
نقش واسطه ای راهبردهای یادگیری در ارتباط بین خودکارآمدی تحصیلی و سبک های حل مسئله [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 130-143]
د
-
داستان
داستان هایی برای برنامه فلسفه بزای کودکان مبتنی بر تفکر انتقادی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 106-118]
-
دانش
اثربخشی دورههای آموزش درس پژوهی بر دانش و مهارت تدریس معلمان دوره ابتدایی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 191-200]
-
دانش آموختگان دکتری
شایستگی های مهارتی دانشآموختگان دکتری برنامه درسی ایران؛ بررسی دیدگاه صاحب نظران و متخصصان برنامه ی درسی [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 21-37]
-
دانشآموزان
اثربخشی بازخورد نوشتاری و شفاهی معلم بر یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 138-151]
-
دانشآموزان دوره ابتدایی
نقش هوشمندسازی مدارس بر کیفیت یادگیری دانشآموزان دوره ابتدایی شهرستان نکا [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 67-74]
-
دانشآموزان متوسطه
فراتحلیل مداخلات روان شناختی ـ آموزشی بر پیشرفت اثربخشی تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی (1391-1384) [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 166-179]
-
دانشآموزان هنرستان
تأثیر اجرای شیوههای مختلف یادگیری مشارکتی بر خود کار آمدی عمومی دانشآموزان [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 99-109]
-
دانش پیش زمینه بین فرهنگی
بررسی تأثیرآموزش دانش پیش زمینهای بین فرهنگی بر مهارت خواندن زبان آموزان ایرانی [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 124-137]
-
دانشجویان
رابطه تفکر انتقادی و فراشناخت با سبک های یادگیری و موفقیت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 59-66]
-
دانشجویان
تبیین نقش انگیزه پیشرفت تحصیلی در بهکارگیری استراتژیهای خـودرهبری (مورد: دانشجویان دانشگاه بیرجند) [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 107-117]
-
دانشجویان تحصیلات تکمیلی
بررسی تفکر انتقادی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 184-192]
-
دانشگاه
چالشهای دانشگاه در تدوین محتوای متناسب با شایستگیهای یادگیرنده مادام العمر [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 14-26]
-
دبیران
بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و جهت گیریهای برنامه درسی دبیران مدارس متوسطه شهر زاهدان در سال تحصیلی 92-1391 [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 180-190]
-
دبیران
مقایسه میزان مشارکت دبیران در مدیریت با توجه به سبکهای تفکر آنان در مدارس متوسطه شهرستان نقده در سال تحصیلی 92-91 [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 168-183]
-
درسپژوهی
اثربخشی دورههای آموزش درس پژوهی بر دانش و مهارت تدریس معلمان دوره ابتدایی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 191-200]
-
درس دین و زندگی
تأثیر اجرای شیوههای مختلف یادگیری مشارکتی بر خود کار آمدی عمومی دانشآموزان [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 99-109]
-
درگیری تحصیلی
ارائه مدلی جهت تعیین رابطه بین برنامه درسی پاسخگو و ارزشیابی کلاسی ادراک شده مبتنی بر میانجیگری درگیری تحصیلی [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 64-78]
-
دوره ابتدایی
جایگاه شهروند جهانی در برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 82-92]
-
دوره ابتدایی
ارزیابی نظام آموزش هنر دوره ابتدایی ازمنظر قلمروهای اساسی و ساختار محتوایی: مطالعه دیدگاه های معلمان، مدیران و کارشناسان [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 75-86]
-
دوره ی ابتدایی
مهارتهای شهروندی مغفول در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 1-12]
-
دوره متوسطه
اعتباریابی مقیاس نگرش نسبت به علم در بین دانشآموزان دوره متوسطه شهر اصفهان [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 70-83]
ذ
-
ذهن
بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و جهت گیریهای برنامه درسی دبیران مدارس متوسطه شهر زاهدان در سال تحصیلی 92-1391 [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 180-190]
-
ذهنیت فلسفی
بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و جهت گیریهای برنامه درسی دبیران مدارس متوسطه شهر زاهدان در سال تحصیلی 92-1391 [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 180-190]
ر
-
راهبردهای یادگیری
مدل یابی معادلات ساختاری رابطه بین یادگیری خودراهبر، سبکهای یادگیری و راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی دانشآموزان پیش دانشگاهی مدارس دولتی شهر اصفهان [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 48-60]
-
راهبردهای یادگیری
نقش واسطه ای راهبردهای یادگیری در ارتباط بین خودکارآمدی تحصیلی و سبک های حل مسئله [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 130-143]
-
راهبردهای شناختی
اثربخشی آموزشهای شناختی فعال، غیرفعال و چندحسی بر یادآوری و نگهداری راهبردها درکودکان با نیازهای ویژه ذهنی [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 36-47]
-
رفتار اجتماعی
مقایسه نمرات دانشآموزان مدارس مقطع متوسطه دارای فعالیتهای فوق برنامه و فاقد فعالیتهای فوق برنامه در آزمون رشد مهارتهای اجتماعی ماتسون [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 145-155]
-
روحیه پرسشگری
رابطه سبکهای یادگیری با روحیه پرسشگری دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه اصفهان [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 53-63]
-
روش چندحسی فرنالد
اثربخشی آموزشهای شناختی فعال، غیرفعال و چندحسی بر یادآوری و نگهداری راهبردها درکودکان با نیازهای ویژه ذهنی [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 36-47]
-
روش علمی
بررسی تجربه دبیران علوم دوره دبیرستان از ماهیت علم: یک مطالعه پدیدارشناسی [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 38-58]
-
رویکرد برنامه درسی
بررسی رویکرد برنامه درسی غالب اعضای هیأت علمی دانشگاه شاهد با عنایت به ماهیت رشتههای تخصصی و سطح تحصیلات آنان [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 70-81]
-
رویکرد تمایزی
بررسی رویکرد برنامه درسی غالب اعضای هیأت علمی دانشگاه شاهد با عنایت به ماهیت رشتههای تخصصی و سطح تحصیلات آنان [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 70-81]
-
رویکرد تمرکزی
بررسی رویکرد برنامه درسی غالب اعضای هیأت علمی دانشگاه شاهد با عنایت به ماهیت رشتههای تخصصی و سطح تحصیلات آنان [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 70-81]
-
رویکرد مصالحه جویانه
بررسی رویکرد برنامه درسی غالب اعضای هیأت علمی دانشگاه شاهد با عنایت به ماهیت رشتههای تخصصی و سطح تحصیلات آنان [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 70-81]
-
رویکردهای زیست محیطی
بررسی مقایسه ای نظریات ورویکردهای برنامه درسی زیست محیطی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 14-29]
ز
-
زبان آموزان
بررسی تأثیرآموزش دانش پیش زمینهای بین فرهنگی بر مهارت خواندن زبان آموزان ایرانی [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 124-137]
س
-
سبک تفکر
مقایسه میزان مشارکت دبیران در مدیریت با توجه به سبکهای تفکر آنان در مدارس متوسطه شهرستان نقده در سال تحصیلی 92-91 [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 168-183]
-
سبک های یادگیری
رابطه تفکر انتقادی و فراشناخت با سبک های یادگیری و موفقیت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 59-66]
-
سبکهای یادگیری
مدل یابی معادلات ساختاری رابطه بین یادگیری خودراهبر، سبکهای یادگیری و راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی دانشآموزان پیش دانشگاهی مدارس دولتی شهر اصفهان [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 48-60]
-
سبک های یادگیری کلب
رابطه سبکهای یادگیری با روحیه پرسشگری دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه اصفهان [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 53-63]
-
سبک های حل مسئله
نقش واسطه ای راهبردهای یادگیری در ارتباط بین خودکارآمدی تحصیلی و سبک های حل مسئله [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 130-143]
-
سبکهای هویت
رابطه بین سبک پردازش هویت و پیشرفت تحصیلی با نقش واسطهای سلامت عمومی در بین دانشآموزان دختر و پسردوره پیش دانشگاهی [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 102-112]
-
سطح خوانایی
اعتبار سنجی روشهای سنجش سطح خوانایی کتابهای درسی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 44-55]
-
سلامت عمومی
رابطه بین سبک پردازش هویت و پیشرفت تحصیلی با نقش واسطهای سلامت عمومی در بین دانشآموزان دختر و پسردوره پیش دانشگاهی [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 102-112]
-
سند تحول
تحلیل محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی ششم بر اساس مؤلفههای سند تحول بنیادین (هویت ملی، اخلاق، آداب و مهارتهای زندگی ) [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 79-88]
ش
-
شایستگی
چالشهای دانشگاه در تدوین محتوای متناسب با شایستگیهای یادگیرنده مادام العمر [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 14-26]
-
شایستگی مهارتی
شایستگی های مهارتی دانشآموختگان دکتری برنامه درسی ایران؛ بررسی دیدگاه صاحب نظران و متخصصان برنامه ی درسی [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 21-37]
-
شایستگیهای کلیدی
بررسی نقش یادگیری های غیر رسمی در پرورش شایستگی های کلیدی در محیط های آموزش عالی وشغلی [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 87-106]
-
ششم ابتدایی
تبیین و تحلیل کتاب فارسی ششم ابتدایی در چارچوب تحلیل انتقادی گفتمان [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 23-35]
-
شیفتگی تحصیلی
ارائه مدلی جهت تعیین رابطه بین شیفتگی تحصیلی، خلاقیت تحصیلی و موفقیت تحصیلی با خودشکوفایی تحصیلی مبتنی بر میانجیگری جدیت تحصیلی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 134-144]
-
شهروند جهانی
جایگاه شهروند جهانی در برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 82-92]
ص
-
صلاحیت بالینی
بررسی تأثیر کاربرد الگوی تدریس مشارکت حرفهای مراقبت محور بر بعد روانی ـ حرکتی صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 61-69]
ض
-
ضعفها
بررسی فرصتها و تهدیدها، قوتها و ضعفهای کاربست نوآوریهای هوشمندسازی مطالعه موردی دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 84-98]
ط
-
طراحی برنامهدرسی
تحلیلی بر وضعیت موجود و مطلوب تصمیمگیرندگان در فرایند طراحی و تدوین برنامه درسی در آموزش صنعتی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 30-43]
-
طرحواره ذهنی
بررسی تأثیرآموزش دانش پیش زمینهای بین فرهنگی بر مهارت خواندن زبان آموزان ایرانی [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 124-137]
ع
-
علاقه به مطالعه
پیشبینی نظم دهی یادگیری براساس خودکارآمدی تحصیلی و علاقه به مطالعه با واسطه گری راهبردهای پردازش اطلاعات [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 156-165]
-
علوم
مقایسه ارزیابی عملکرد معلمان از طریق ویدئو دیتا با سایر روشهای موجود ارزیابی عملکرد تدریس [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 27-39]
-
علوم اعصاب تربیتی
بینشهای اساسی برآمده از یافتههای علوم مغز و اعصاب برای تعلیم و تربیت: مرور سیستماتیک مستندات بینالمللی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 1-13]
-
علوم فنی
مقایسه مهارتهای اینترنتی و مهارتهای حرفهای دبیران مدارس علوم فنی و علوم نظری دوره متوسطه دوم [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 193-204]
-
علوم نظری
مقایسه مهارتهای اینترنتی و مهارتهای حرفهای دبیران مدارس علوم فنی و علوم نظری دوره متوسطه دوم [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 193-204]
-
عملکرد تحصیلی
اثر بخشی یادگیری مشارکتی بر عملکرد تحصیلی و نگرش دانشآموزان بر اساس الگوی جورچین [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 113-125]
-
عملکرد تحصیلی
تأثیر برنامه ی درسی قصه گویی و نمایش خلاق بر خلاقیت وعملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی در دروس انشا و هنر [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 118-129]
-
عوامل زمینهای
بررسی نقش عوامل زمینهای مؤثر در تقلب تحصیلی دانشآموزان: رویکرد تحلیل آمیخته [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 126-135]
ف
-
فارسی
تبیین و تحلیل کتاب فارسی ششم ابتدایی در چارچوب تحلیل انتقادی گفتمان [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 23-35]
-
فراتحلیل
فراتحلیل مداخلات روان شناختی ـ آموزشی بر پیشرفت اثربخشی تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی (1391-1384) [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 166-179]
-
فراشناخت
رابطه تفکر انتقادی و فراشناخت با سبک های یادگیری و موفقیت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 59-66]
-
فراگیران ناجا
راهکارهای ارتقاء اثربخشی دوره های آموزش ضمن خدمت فراگیران ناجا در فرماندهی انتظامی استان اصفهان [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 159-175]
-
فرصتها و تهدیدها
بررسی فرصتها و تهدیدها، قوتها و ضعفهای کاربست نوآوریهای هوشمندسازی مطالعه موردی دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 84-98]
-
فرق بین قانون و نظریه علمی
بررسی تجربه دبیران علوم دوره دبیرستان از ماهیت علم: یک مطالعه پدیدارشناسی [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 38-58]
-
فرق بین مشاهده و استنتاج در علم
بررسی تجربه دبیران علوم دوره دبیرستان از ماهیت علم: یک مطالعه پدیدارشناسی [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 38-58]
-
فرهنگ
بررسی تأثیرآموزش دانش پیش زمینهای بین فرهنگی بر مهارت خواندن زبان آموزان ایرانی [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 124-137]
-
فعالیتهای پرورشی
بررسی میزان اعتماد پذیری برنامه آموزش فلسفه برای کودکان (p4c) در فعالیتهای پرورشی بر کنترل برون ریزی و درون ریزی خشم در دانشآموزان پسرمقطع متوسطه مدارس شهر تهران [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 144-158]
-
فعالیت های فوق برنامه
مقایسه نمرات دانشآموزان مدارس مقطع متوسطه دارای فعالیتهای فوق برنامه و فاقد فعالیتهای فوق برنامه در آزمون رشد مهارتهای اجتماعی ماتسون [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 145-155]
ق
-
قصه گویی
تأثیر برنامه ی درسی قصه گویی و نمایش خلاق بر خلاقیت وعملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی در دروس انشا و هنر [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 118-129]
-
قوتها
بررسی فرصتها و تهدیدها، قوتها و ضعفهای کاربست نوآوریهای هوشمندسازی مطالعه موردی دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 84-98]
ک
-
کانت
دلالت های تربیت اخلاقی معنا شناسی «باید» از منظر کانت و متکلمان عدلیه [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 93-105]
-
کتاب درسی
اعتبار سنجی روشهای سنجش سطح خوانایی کتابهای درسی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 44-55]
-
کتابهای ادبیات فارسی
جایگاه مؤلفههای هویت فرهنگی در کتابهای ادبیات فارسی (تحلیل محتوا) [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 89-101]
-
کتب درسی معارف اسلامی
بررسی و مقایسه میزان توجه به مفاهیم مهدویت در کتب درسی معارف اسلامی آموزش و پرورش [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 119-133]
-
کیفیت یادگیری
نقش هوشمندسازی مدارس بر کیفیت یادگیری دانشآموزان دوره ابتدایی شهرستان نکا [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 67-74]
-
کلمات کلیدی: یادگیری خودنظم داده شده
پیشبینی نظم دهی یادگیری براساس خودکارآمدی تحصیلی و علاقه به مطالعه با واسطه گری راهبردهای پردازش اطلاعات [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 156-165]
-
کنترل خشم
بررسی میزان اعتماد پذیری برنامه آموزش فلسفه برای کودکان (p4c) در فعالیتهای پرورشی بر کنترل برون ریزی و درون ریزی خشم در دانشآموزان پسرمقطع متوسطه مدارس شهر تهران [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 144-158]
گ
-
گروه جیک ساو
تأثیر اجرای شیوههای مختلف یادگیری مشارکتی بر خود کار آمدی عمومی دانشآموزان [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 99-109]
-
گفتمان
تبیین و تحلیل کتاب فارسی ششم ابتدایی در چارچوب تحلیل انتقادی گفتمان [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 23-35]
م
-
ماهیت علم
بررسی تجربه دبیران علوم دوره دبیرستان از ماهیت علم: یک مطالعه پدیدارشناسی [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 38-58]
-
متکلمان عدلیه
دلالت های تربیت اخلاقی معنا شناسی «باید» از منظر کانت و متکلمان عدلیه [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 93-105]
-
محتوا
ارزیابی نظام آموزش هنر دوره ابتدایی ازمنظر قلمروهای اساسی و ساختار محتوایی: مطالعه دیدگاه های معلمان، مدیران و کارشناسان [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 75-86]
-
محتوای الکترونیکی
تأثیر محتوای طراحی شده بر مبنای هر یک از هوشهای چندگانه گاردنر در حیطه تعاملی، بر یادگیری دانشآموزان هنرستانی، درآموزش ترکیبی [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 13-22]
-
محتوای برنامه درسی
چالشهای دانشگاه در تدوین محتوای متناسب با شایستگیهای یادگیرنده مادام العمر [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 14-26]
-
محیط شغلی
بررسی نقش یادگیری های غیر رسمی در پرورش شایستگی های کلیدی در محیط های آموزش عالی وشغلی [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 87-106]
-
مداخلات روانشناختی
فراتحلیل مداخلات روان شناختی ـ آموزشی بر پیشرفت اثربخشی تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی (1391-1384) [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 166-179]
-
مدارس متوسطه
مقایسه میزان مشارکت دبیران در مدیریت با توجه به سبکهای تفکر آنان در مدارس متوسطه شهرستان نقده در سال تحصیلی 92-91 [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 168-183]
-
مدل معادلات ساختاری
مدل یابی معادلات ساختاری رابطه بین یادگیری خودراهبر، سبکهای یادگیری و راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی دانشآموزان پیش دانشگاهی مدارس دولتی شهر اصفهان [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 48-60]
-
مشارکت درمدیریت
مقایسه میزان مشارکت دبیران در مدیریت با توجه به سبکهای تفکر آنان در مدارس متوسطه شهرستان نقده در سال تحصیلی 92-91 [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 168-183]
-
مطالعات اجتماعی
تحلیل محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی ششم بر اساس مؤلفههای سند تحول بنیادین (هویت ملی، اخلاق، آداب و مهارتهای زندگی ) [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 79-88]
-
معرفت شناسی دانش ارتباطی
فراسوی یادگیری الکترونیکی 1: مفهوم پردازی وب 2 و دلالت های آن بر معرفی الگوی برنامه درسی آموزش مجازی [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 1-20]
-
معلم
اثربخشی دورههای آموزش درس پژوهی بر دانش و مهارت تدریس معلمان دوره ابتدایی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 191-200]
-
معلمان
مقایسه ارزیابی عملکرد معلمان از طریق ویدئو دیتا با سایر روشهای موجود ارزیابی عملکرد تدریس [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 27-39]
-
مغفول
مهارتهای شهروندی مغفول در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 1-12]
-
مفاهیم مهدویت
بررسی و مقایسه میزان توجه به مفاهیم مهدویت در کتب درسی معارف اسلامی آموزش و پرورش [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 119-133]
-
مقیاس
اعتباریابی مقیاس نگرش نسبت به علم در بین دانشآموزان دوره متوسطه شهر اصفهان [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 70-83]
-
مقطع دوره اول متوسطه
بررسی نقش عوامل زمینهای مؤثر در تقلب تحصیلی دانشآموزان: رویکرد تحلیل آمیخته [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 126-135]
-
مهارت
اثربخشی دورههای آموزش درس پژوهی بر دانش و مهارت تدریس معلمان دوره ابتدایی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 191-200]
-
مهارت خواندن
بررسی تأثیرآموزش دانش پیش زمینهای بین فرهنگی بر مهارت خواندن زبان آموزان ایرانی [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 124-137]
-
مهارت های اجتماعی
مقایسه نمرات دانشآموزان مدارس مقطع متوسطه دارای فعالیتهای فوق برنامه و فاقد فعالیتهای فوق برنامه در آزمون رشد مهارتهای اجتماعی ماتسون [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 145-155]
-
مهارتهای اینترنتی
مقایسه مهارتهای اینترنتی و مهارتهای حرفهای دبیران مدارس علوم فنی و علوم نظری دوره متوسطه دوم [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 193-204]
-
مهارتهای حرفهای
مقایسه مهارتهای اینترنتی و مهارتهای حرفهای دبیران مدارس علوم فنی و علوم نظری دوره متوسطه دوم [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 193-204]
-
مهارت های شهروندی
مهارتهای شهروندی مغفول در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 1-12]
-
موفقیت تحصیلی
ارائه مدلی جهت تعیین رابطه بین شیفتگی تحصیلی، خلاقیت تحصیلی و موفقیت تحصیلی با خودشکوفایی تحصیلی مبتنی بر میانجیگری جدیت تحصیلی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 134-144]
-
موفقیت تحصیلی
رابطه تفکر انتقادی و فراشناخت با سبک های یادگیری و موفقیت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 59-66]
-
موقتی بودن دانش علمی
بررسی تجربه دبیران علوم دوره دبیرستان از ماهیت علم: یک مطالعه پدیدارشناسی [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 38-58]
-
مؤلفه های هوش موفق
اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش موفق بر بازدههای شناختی یادگیری دانشجومعلمان در درس روانشناسی تربیتی [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 40-52]
ن
-
نیاز بازارکار
ارزیابی سازوکارهای تجربهشده برقراری ارتباط بین آموزش فنی و حرفهای رسمی و بازار کار در ایران [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 152-167]
-
نیاز سنجی آموزشی
ارزیابی سازوکارهای تجربهشده برقراری ارتباط بین آموزش فنی و حرفهای رسمی و بازار کار در ایران [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 152-167]
-
نظام آموزشی
ارزیابی نظام آموزش هنر دوره ابتدایی ازمنظر قلمروهای اساسی و ساختار محتوایی: مطالعه دیدگاه های معلمان، مدیران و کارشناسان [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 75-86]
-
نظریات آموزش زیست محیطی
بررسی مقایسه ای نظریات ورویکردهای برنامه درسی زیست محیطی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 14-29]
-
نظریه ارتباط گرایی
فراسوی یادگیری الکترونیکی 1: مفهوم پردازی وب 2 و دلالت های آن بر معرفی الگوی برنامه درسی آموزش مجازی [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 1-20]
-
نظم دهی بیرونی
پیشبینی نظم دهی یادگیری براساس خودکارآمدی تحصیلی و علاقه به مطالعه با واسطه گری راهبردهای پردازش اطلاعات [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 156-165]
-
نگرش
اثر بخشی یادگیری مشارکتی بر عملکرد تحصیلی و نگرش دانشآموزان بر اساس الگوی جورچین [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 113-125]
-
نگرش نسبت به علم
اعتباریابی مقیاس نگرش نسبت به علم در بین دانشآموزان دوره متوسطه شهر اصفهان [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 70-83]
-
نمایش خلاق
تأثیر برنامه ی درسی قصه گویی و نمایش خلاق بر خلاقیت وعملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی در دروس انشا و هنر [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 118-129]
-
نوآوریهای هوشمندسازی
بررسی فرصتها و تهدیدها، قوتها و ضعفهای کاربست نوآوریهای هوشمندسازی مطالعه موردی دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 84-98]
و
-
واژگان کلیدی: آموزش
راهکارهای ارتقاء اثربخشی دوره های آموزش ضمن خدمت فراگیران ناجا در فرماندهی انتظامی استان اصفهان [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 159-175]
-
وب 2.0
فراسوی یادگیری الکترونیکی 1: مفهوم پردازی وب 2 و دلالت های آن بر معرفی الگوی برنامه درسی آموزش مجازی [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 1-20]
-
ویدئو دیتا
مقایسه ارزیابی عملکرد معلمان از طریق ویدئو دیتا با سایر روشهای موجود ارزیابی عملکرد تدریس [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 27-39]
-
و راهبردهای پردازش اطلاعات
پیشبینی نظم دهی یادگیری براساس خودکارآمدی تحصیلی و علاقه به مطالعه با واسطه گری راهبردهای پردازش اطلاعات [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 156-165]
ه
-
هدف
میزان رعایت اصول علمی در تدوین هدفهای برنامه درسی تحصیلات تکمیلی مطالعه موردی: دانشگاه اصفهان [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 56-69]
-
هویت
جایگاه مؤلفههای هویت فرهنگی در کتابهای ادبیات فارسی (تحلیل محتوا) [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 89-101]
-
هویت فرهنگی
جایگاه مؤلفههای هویت فرهنگی در کتابهای ادبیات فارسی (تحلیل محتوا) [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 89-101]
-
هویت ملی
تحلیل محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی ششم بر اساس مؤلفههای سند تحول بنیادین (هویت ملی، اخلاق، آداب و مهارتهای زندگی ) [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 79-88]
-
هوشمندسازی
نقش هوشمندسازی مدارس بر کیفیت یادگیری دانشآموزان دوره ابتدایی شهرستان نکا [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 67-74]
-
هوش موفق
اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش موفق بر بازدههای شناختی یادگیری دانشجومعلمان در درس روانشناسی تربیتی [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 40-52]
-
هوشهای چندگانه
تأثیر محتوای طراحی شده بر مبنای هر یک از هوشهای چندگانه گاردنر در حیطه تعاملی، بر یادگیری دانشآموزان هنرستانی، درآموزش ترکیبی [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 13-22]
ی
-
یادآوری
اثربخشی آموزشهای شناختی فعال، غیرفعال و چندحسی بر یادآوری و نگهداری راهبردها درکودکان با نیازهای ویژه ذهنی [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 36-47]
-
یادگیری
نقش ویژگیهای بازخورد مؤثر بر انگیزش دانشجویان در یادگیری [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 110-123]
-
یادگیری
رابطه سبکهای یادگیری با روحیه پرسشگری دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه اصفهان [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 53-63]
-
یادگیری الکترونیکی 2.0
فراسوی یادگیری الکترونیکی 1: مفهوم پردازی وب 2 و دلالت های آن بر معرفی الگوی برنامه درسی آموزش مجازی [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 1-20]
-
یادگیری خودتنظیمی
اثربخشی بازخورد نوشتاری و شفاهی معلم بر یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 138-151]
-
یادگیری خودراهبر
مدل یابی معادلات ساختاری رابطه بین یادگیری خودراهبر، سبکهای یادگیری و راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی دانشآموزان پیش دانشگاهی مدارس دولتی شهر اصفهان [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 48-60]
-
یادگیری غیررسمی
بررسی نقش یادگیری های غیر رسمی در پرورش شایستگی های کلیدی در محیط های آموزش عالی وشغلی [دوره 13، شماره 51، 1395، صفحه 87-106]
-
یادگیری مبتنی بر مغز
بینشهای اساسی برآمده از یافتههای علوم مغز و اعصاب برای تعلیم و تربیت: مرور سیستماتیک مستندات بینالمللی [دوره 13، شماره 48، 1395، صفحه 1-13]
-
یادگیری مشارکتی
تأثیر اجرای شیوههای مختلف یادگیری مشارکتی بر خود کار آمدی عمومی دانشآموزان [دوره 13، شماره 49، 1395، صفحه 99-109]
-
یادگیری مشارکتی
اثر بخشی یادگیری مشارکتی بر عملکرد تحصیلی و نگرش دانشآموزان بر اساس الگوی جورچین [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 113-125]
-
یادگیرنده مادام العمر
چالشهای دانشگاه در تدوین محتوای متناسب با شایستگیهای یادگیرنده مادام العمر [دوره 13، شماره 50، 1395، صفحه 14-26]