آ

  • آموزش تحلیل جایگاه سازنده گرایی به عنوان رویکرد نوین یادگیری درکتاب‌های درسی دوره ابتدایی [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 6-17]

  • آموزش تأثیر الگوی کاوشگری بر تفکر انتقادی و نگرش دانش‌آموزان نسبت به کتاب درسی علوم تجربی در دوره ابتدایی [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 93-103]

  • آموزش ابتدایی مقایسه انگیزش تحصیلی و کیفیت زندگی دانش‌آموزان پسر مشمول ارزشیابی توصیفی با ارزشیابی سنتی [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 104-114]

  • آموزش ابتدایی تحلیل محتوای کتاب‌های درسی علوم تجربی دوره ابتدایی از لحاظ میزان پرداختن به انواع پرسش‌های درسی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 132-147]

  • آموزش الکترونیکی اثربخشی تکالیف تعاملی الکترونیکی طراحی شده بر یادگیری مهارت‌های زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 37-45]

  • آموزش در خانه تأثیر الگوی کاوشگری بر تفکر انتقادی و نگرش دانش‌آموزان نسبت به کتاب درسی علوم تجربی در دوره ابتدایی [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 93-103]

  • آموزش ریاضی مقایسه تأثیر آموزش راهبردهای تصویر سازی ذهنی، تفکر بلند، بازنمایی کتبی و بازنمایی حرکتی بر عملکرد دانش‌آموزان ابتدایی در حل مسائل کلامی ریاضی [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 12-22]

  • آموزش راهبردهای حل مسأله تأثیرآموزش راهبردهای حل مسأله جورج پولیا بر خودپنداره و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش‌آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 46-57]

  • آموزش رسمی تأثیر الگوی کاوشگری بر تفکر انتقادی و نگرش دانش‌آموزان نسبت به کتاب درسی علوم تجربی در دوره ابتدایی [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 93-103]

  • آموزش صلح تحلیل برنامه درسی قصد شده واجرا شده دوره راهنمایی براساس مؤلفه‌های آموزش صلح یونسکو [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 92-109]

  • آموزش عالی ارزیابی کیفیت برنامه درسی گروه علوم تربیتی دانشگاه کاشان [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 147-162]

  • آموزش علوم اثربخشی بازی‌های آموزشی رایانه‌ای بر پیشرفت تحصیلی و نگرش به یادگیری درس علوم [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 34-44]

  • آموزش کشاورزی دیدگاه دانشجویان رشته کشاورزی نسبت به یادگیری خدماتی مطالعه موردی: دانشجویان ترویج کشاورزی دانشگاه رازی [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 136-146]

ا

  • ای اچ پی شناسایی و اولویت بندی صلاحیت‌های اثربخش مدرسان از دید دانشجویان با استفاده از روش‌های [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 80-92]

  • اجرا آسیب شناسی درس هنر در ابعاد طراحی، اجرا و ارزیابی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 84-94]

  • ارزیابی ارزیابی کیفیت برنامه درسی گروه علوم تربیتی دانشگاه کاشان [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 147-162]

  • ارزیابی آسیب شناسی درس هنر در ابعاد طراحی، اجرا و ارزیابی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 84-94]

  • ارزیابی بازخوردهای معلمان مجری الگوی ارزشیابی توصیفی(کیفی) [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 119-131]

  • ارزشیابی توصیفی مقایسه انگیزش تحصیلی و کیفیت زندگی دانش‌آموزان پسر مشمول ارزشیابی توصیفی با ارزشیابی سنتی [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 104-114]

  • ارزشیابی توصیفی تأثیر ارزشیابی توصیفی بر مهارت‌های خواندن و نوشتن دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 115-128]

  • ارزشیابی سنتی مقایسه انگیزش تحصیلی و کیفیت زندگی دانش‌آموزان پسر مشمول ارزشیابی توصیفی با ارزشیابی سنتی [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 104-114]

  • ارزشیابی کیفی ـ توصیفی بازخوردهای معلمان مجری الگوی ارزشیابی توصیفی(کیفی) [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 119-131]

  • اساتید عوامل فرهنگی مؤثر برتدریس خلاق از دیدگاه اساتید دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 74-87]

  • استدلال تناسب بررسی نقش نوع مدرسه در استدلال تناسبی دانش‌آموزان [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 24-33]

  • استراتژی مدارس تیزهوشان بررسی نقش نوع مدرسه در استدلال تناسبی دانش‌آموزان [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 24-33]

  • اصول و فروع دین میزان توجه به دینورزی و مؤلفه‌های بین فردی آن درکتاب‌های درسی دوره ابتدایی [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 151-163]

  • افلاطون تبیین مؤلفه‌های برنامه درسی مبتنی بر دیدگاه‌های تربیتی افلاطون و فارابی [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 18-33]

  • الگوسازی فناوری آموزش از دور بررسی عوامل مؤثر بر تلفیق و کاربرد فناوری آموزش از دور در کلاس درس و طراحی الگویی برای آن [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 110-118]

  • امید رابطه سرمایه روان‌شناختی (امید، خوش‌بینی، تاب‌آوری و خودکارآمدی) با هدف‌های پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشجویان سال اول [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 61-79]

  • امکان سنجی امکان سنجی اجرای برنامه درسی با رویکرد معنوی در دوره متوسطه [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 34-50]

  • انگیزش تحصیلی مقایسه انگیزش تحصیلی و کیفیت زندگی دانش‌آموزان پسر مشمول ارزشیابی توصیفی با ارزشیابی سنتی [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 104-114]

  • انگیزه پیشرفت تأثیر روش‌های آموزشی نقشه مفهومی، یادگیری مشارکتی و سنتی بر انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی درس زیست شناسی [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 63-73]

  • انگیزه پیشرفت تأثیرآموزش از طریق تلفن همراه بر انگیزه پیشرفت، خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان عربی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 1-13]

  • انواع پرسش‌ها تحلیل محتوای کتاب‌های درسی علوم تجربی دوره ابتدایی از لحاظ میزان پرداختن به انواع پرسش‌های درسی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 132-147]

ب

  • بازخورد بازخوردهای معلمان مجری الگوی ارزشیابی توصیفی(کیفی) [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 119-131]

  • بازنمایی حرکتی مقایسه تأثیر آموزش راهبردهای تصویر سازی ذهنی، تفکر بلند، بازنمایی کتبی و بازنمایی حرکتی بر عملکرد دانش‌آموزان ابتدایی در حل مسائل کلامی ریاضی [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 12-22]

  • بازنمایی کتبی مقایسه تأثیر آموزش راهبردهای تصویر سازی ذهنی، تفکر بلند، بازنمایی کتبی و بازنمایی حرکتی بر عملکرد دانش‌آموزان ابتدایی در حل مسائل کلامی ریاضی [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 12-22]

  • بازی‌های آموزشی رایانه‌ای اثربخشی بازی‌های آموزشی رایانه‌ای بر پیشرفت تحصیلی و نگرش به یادگیری درس علوم [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 34-44]

  • بدیعه پردازی تأثیر تدریس به روش بدیعه پردازی بر افزایش خلاقیت و پیشرفت تحصیلی درس تعلیمات اجتماعی دانش‌آموزان پسر سال تحصیلی دوم راهنمایی شهر بویین زهرا [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 68-79]

  • برتراند راسل بررسی مقایسه‌ای سه دیدگاه رایج در تفکر انتقادی و دلالت‌های تربیتی آنها دیدگاه ریچارد پل، رابرت انیس و برتراند راسل [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 12-23]

  • بررسی محتوا ارزیابی دیدگاه دبیران علوم تجربی و تعلیمات اجتماعی مجری طرح آموزش مبتنی بر رویکرد تربیتی پیرامون محتوای کتاب کارمایه معلمان در دروس فوق [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 122-135]

  • برنامه درسی تبیین مؤلفه‌های برنامه درسی مبتنی بر دیدگاه‌های تربیتی افلاطون و فارابی [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 18-33]

  • برنامه درسی شناسایی سبک‌های یادگیری: بازنگری در طراحی برنامه درسی نظام آموزشی فنی و حرفه‌ای [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 1-11]

  • برنامه درسی بررسی رابطه بین مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان و هویت ملی دانش‌آموزان متوسطه [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 110-121]

  • برنامه درسی اجراشده تحلیل برنامه درسی قصد شده واجرا شده دوره راهنمایی براساس مؤلفه‌های آموزش صلح یونسکو [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 92-109]

  • برنامه درسی پنهان بررسی روابط همبستگی و سهم تبیینی مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان با ابعاد نگرش جامع پژوهشگری دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 116-124]

  • برنامه درسی پنهان بررسی رابطه بین مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان و هویت ملی دانش‌آموزان متوسطه [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 110-121]

  • برنامه درسی علوم تربیتی ارزیابی کیفیت برنامه درسی گروه علوم تربیتی دانشگاه کاشان [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 147-162]

  • برنامه درسی قصد شده تحلیل برنامه درسی قصد شده واجرا شده دوره راهنمایی براساس مؤلفه‌های آموزش صلح یونسکو [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 92-109]

  • برنامه درسی معنوی امکان سنجی اجرای برنامه درسی با رویکرد معنوی در دوره متوسطه [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 34-50]

  • برنامه‌های درسی تأثیر الگوی کاوشگری بر تفکر انتقادی و نگرش دانش‌آموزان نسبت به کتاب درسی علوم تجربی در دوره ابتدایی [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 93-103]

  • بعدشناختی بررسی وضع موجود توانایی و صلاحیت‌های معلمان از دیدگاه دانش‌آموزان و مقایسه‌ با وضع مطلوب از دیدگاه صاحب‌نظران در درس فیزیک سال چهارم دبیرستان [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 129-138]

  • بعد مهارتی بررسی وضع موجود توانایی و صلاحیت‌های معلمان از دیدگاه دانش‌آموزان و مقایسه‌ با وضع مطلوب از دیدگاه صاحب‌نظران در درس فیزیک سال چهارم دبیرستان [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 129-138]

  • بعد نگرشی بررسی وضع موجود توانایی و صلاحیت‌های معلمان از دیدگاه دانش‌آموزان و مقایسه‌ با وضع مطلوب از دیدگاه صاحب‌نظران در درس فیزیک سال چهارم دبیرستان [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 129-138]

پ

  • پایه چهارم ابتدایی تأثیر ارزشیابی توصیفی بر مهارت‌های خواندن و نوشتن دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 115-128]

  • پیشرفت تحصیلی تأثیر مصرف صبحانه بر عملکردهای شناختی و تحصیلی دانش‌آموزان پایه چهارم دوره ابتدایی در شهرستان گرمسار سال تحصیلی 1390 ـ 1389 [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 139-150]

  • پیشرفت تحصیلی تأثیر روش‌های آموزشی نقشه مفهومی، یادگیری مشارکتی و سنتی بر انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی درس زیست شناسی [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 63-73]

  • پیشرفت تحصیلی اثربخشی بازی‌های آموزشی رایانه‌ای بر پیشرفت تحصیلی و نگرش به یادگیری درس علوم [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 34-44]

  • پیشرفت تحصیلی مقایسه تأثیر روش تدریس همیاری ( مشارکتی)، اکتشافی و سخنرانی بر پیشرفت تحصیلی و نگرش نسبت به درس فیزیک [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 55-67]

  • پیشرفت تحصیلی تأثیر تدریس به روش بدیعه پردازی بر افزایش خلاقیت و پیشرفت تحصیلی درس تعلیمات اجتماعی دانش‌آموزان پسر سال تحصیلی دوم راهنمایی شهر بویین زهرا [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 68-79]

  • پیشرفت تحصیلی تأثیرآموزش از طریق تلفن همراه بر انگیزه پیشرفت، خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان عربی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 1-13]

  • پیشرفت تحصیلی تأثیر روش تدریس استقرایی بر پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی دانش‌آموزان سال سوم راهنمایی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 24-36]

  • پیشرفت تحصیلی پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی توسط ادراک دانش‌آموزان از سبک‌های ارتباطی معلم [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 58-73]

  • پیشرفت تحصیلی ریاضی تأثیرآموزش راهبردهای حل مسأله جورج پولیا بر خودپنداره و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش‌آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 46-57]

ت

  • تاب‌آوری رابطه سرمایه روان‌شناختی (امید، خوش‌بینی، تاب‌آوری و خودکارآمدی) با هدف‌های پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشجویان سال اول [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 61-79]

  • تاپسیس شناسایی و اولویت بندی صلاحیت‌های اثربخش مدرسان از دید دانشجویان با استفاده از روش‌های [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 80-92]

  • تجربه تحلیلی بر نظریه تجربه زیبایی شناسی جان دیویی [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 51-62]

  • تجربه زیبایی‌شناسی تحلیلی بر نظریه تجربه زیبایی شناسی جان دیویی [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 51-62]

  • تحلیل محتوا تحلیل محتوای کتاب‌های درسی علوم تجربی دوره ابتدایی از لحاظ میزان پرداختن به انواع پرسش‌های درسی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 132-147]

  • تحلیل محتوای کیفی تبیین مؤلفه‌های برنامه درسی مبتنی بر دیدگاه‌های تربیتی افلاطون و فارابی [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 18-33]

  • تحلیل محتوا و دانش‌آموز تحلیل محتوای مقولات مهارت‌های اجتماعی در کتاب درسی تعلیمات اجتماعی سال اول راهنمایی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 74-83]

  • تدریس بررسی میزان گرایش به تفکر انتقادی در معلمان مقطع متوسطه و نقش آن در سبک تدریس آنان [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 34-47]

  • تدریس بررسی وضع موجود توانایی و صلاحیت‌های معلمان از دیدگاه دانش‌آموزان و مقایسه‌ با وضع مطلوب از دیدگاه صاحب‌نظران در درس فیزیک سال چهارم دبیرستان [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 129-138]

  • تدریس خلاق عوامل فرهنگی مؤثر برتدریس خلاق از دیدگاه اساتید دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 74-87]

  • تربیت اسلامی اسلامی سازی مدارس بر اساس «نظریه بازگشت به خود» استاد مطهری [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 1-11]

  • تربیت سنتی بررسی نقش سبک‌های تربیتی خانواده‌های سنتی ومدرن بر عملکرد تحصیلی فرزندان [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 104-115]

  • تربیت مدرن بررسی نقش سبک‌های تربیتی خانواده‌های سنتی ومدرن بر عملکرد تحصیلی فرزندان [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 104-115]

  • تصویر سازی ذهنی مقایسه تأثیر آموزش راهبردهای تصویر سازی ذهنی، تفکر بلند، بازنمایی کتبی و بازنمایی حرکتی بر عملکرد دانش‌آموزان ابتدایی در حل مسائل کلامی ریاضی [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 12-22]

  • تعلیمات اجتماعی تأثیر تدریس به روش بدیعه پردازی بر افزایش خلاقیت و پیشرفت تحصیلی درس تعلیمات اجتماعی دانش‌آموزان پسر سال تحصیلی دوم راهنمایی شهر بویین زهرا [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 68-79]

  • تعلیمات اجتماعی تحلیل محتوای مقولات مهارت‌های اجتماعی در کتاب درسی تعلیمات اجتماعی سال اول راهنمایی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 74-83]

  • تفکر استقرایی تأثیر آموزش زیست شناسی به روش تفکر استقرایی بر افزایش خلاقیت دانش‌آموزان [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 14-23]

  • تفکر انتقادی بررسی میزان گرایش به تفکر انتقادی در معلمان مقطع متوسطه و نقش آن در سبک تدریس آنان [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 34-47]

  • تفکر انتقادی بررسی مقایسه‌ای سه دیدگاه رایج در تفکر انتقادی و دلالت‌های تربیتی آنها دیدگاه ریچارد پل، رابرت انیس و برتراند راسل [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 12-23]

  • تفکربلند مقایسه تأثیر آموزش راهبردهای تصویر سازی ذهنی، تفکر بلند، بازنمایی کتبی و بازنمایی حرکتی بر عملکرد دانش‌آموزان ابتدایی در حل مسائل کلامی ریاضی [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 12-22]

  • تکلیف شمول قواعد فقه اسلامی در حقوق معلم و متعلم [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 45-54]

  • تکلیف تعاملی اثربخشی تکالیف تعاملی الکترونیکی طراحی شده بر یادگیری مهارت‌های زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 37-45]

  • تلفیق وکاربرد فناوری بررسی عوامل مؤثر بر تلفیق و کاربرد فناوری آموزش از دور در کلاس درس و طراحی الگویی برای آن [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 110-118]

  • تلفن همراه تأثیر استفاده از تلفن همراه (پیام کوتاه) بر یادگیری واژگان زبان انگلیسی و نگرش دانشجویان [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 48-60]

  • توسعه حرفه‌ای ارزیابی ابعاد برنامه توسعه حرفه‌ای دبیران در زمینه نانو فناوری از دیدگاه دبیران شهر اصفهان [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 23-33]

  • توسعه کشاورزی دیدگاه دانشجویان رشته کشاورزی نسبت به یادگیری خدماتی مطالعه موردی: دانشجویان ترویج کشاورزی دانشگاه رازی [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 136-146]

ح

  • حق شمول قواعد فقه اسلامی در حقوق معلم و متعلم [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 45-54]

  • حل مسأله بررسی نقش نوع مدرسه در استدلال تناسبی دانش‌آموزان [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 24-33]

خ

  • خانواده‌های سنتی بررسی نقش سبک‌های تربیتی خانواده‌های سنتی ومدرن بر عملکرد تحصیلی فرزندان [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 104-115]

  • خانواده‌های مدرن بررسی نقش سبک‌های تربیتی خانواده‌های سنتی ومدرن بر عملکرد تحصیلی فرزندان [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 104-115]

  • خلاقیت تأثیر تدریس به روش بدیعه پردازی بر افزایش خلاقیت و پیشرفت تحصیلی درس تعلیمات اجتماعی دانش‌آموزان پسر سال تحصیلی دوم راهنمایی شهر بویین زهرا [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 68-79]

  • خلاقیت تأثیر آموزش زیست شناسی به روش تفکر استقرایی بر افزایش خلاقیت دانش‌آموزان [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 14-23]

  • خودپنداره تأثیرآموزش از طریق تلفن همراه بر انگیزه پیشرفت، خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان عربی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 1-13]

  • خودپنداره تأثیرآموزش راهبردهای حل مسأله جورج پولیا بر خودپنداره و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش‌آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 46-57]

  • خودپنداره خواندن رابطه بین وضعیت اقتصادی ـ اجتماعی خانواده، فعالیت‌های خواندن در خانه، خودپنداره و نگرش دانش‌آموزان به خواندن با عملکرد سواد خواندن دانش‌آموزان (بر اساس مطالعات پرلز 2006) [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 88-103]

  • خودکارآمدی رابطه سرمایه روان‌شناختی (امید، خوش‌بینی، تاب‌آوری و خودکارآمدی) با هدف‌های پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشجویان سال اول [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 61-79]

  • خوش‌بینی رابطه سرمایه روان‌شناختی (امید، خوش‌بینی، تاب‌آوری و خودکارآمدی) با هدف‌های پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشجویان سال اول [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 61-79]

د

  • دانش اسلامی اسلامی سازی مدارس بر اساس «نظریه بازگشت به خود» استاد مطهری [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 1-11]

  • دانش‌آموز اسلامی اسلامی سازی مدارس بر اساس «نظریه بازگشت به خود» استاد مطهری [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 1-11]

  • دانشجویان بررسی رابطه بین سبک‌های تفکر و راهبردهای یادگیری با عملکرد تحصیلی در دانشجویان [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 135-146]

  • دانشجویان زبان عربی تأثیرآموزش از طریق تلفن همراه بر انگیزه پیشرفت، خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان عربی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 1-13]

  • دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عوامل فرهنگی مؤثر برتدریس خلاق از دیدگاه اساتید دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 74-87]

  • دانشگاه پیام نور بررسی عوامل مؤثر بر تلفیق و کاربرد فناوری آموزش از دور در کلاس درس و طراحی الگویی برای آن [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 110-118]

  • دانشگاه‌های دولتی شهر تهران بررسی روابط همبستگی و سهم تبیینی مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان با ابعاد نگرش جامع پژوهشگری دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 116-124]

  • درس تعلیمات اجتماعی ارزیابی دیدگاه دبیران علوم تجربی و تعلیمات اجتماعی مجری طرح آموزش مبتنی بر رویکرد تربیتی پیرامون محتوای کتاب کارمایه معلمان در دروس فوق [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 122-135]

  • درس علوم تجربی ارزیابی دیدگاه دبیران علوم تجربی و تعلیمات اجتماعی مجری طرح آموزش مبتنی بر رویکرد تربیتی پیرامون محتوای کتاب کارمایه معلمان در دروس فوق [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 122-135]

  • درس هنر آسیب شناسی درس هنر در ابعاد طراحی، اجرا و ارزیابی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 84-94]

  • درک مطلب و دستور زبان انگلیسی تأثیر روش تدریس استقرایی بر پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی دانش‌آموزان سال سوم راهنمایی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 24-36]

  • دوره ابتدایی تحلیل جایگاه سازنده گرایی به عنوان رویکرد نوین یادگیری درکتاب‌های درسی دوره ابتدایی [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 6-17]

  • دوره راهنمایی تحصیلی تأثیر روش تدریس استقرایی بر پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی دانش‌آموزان سال سوم راهنمایی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 24-36]

  • دوره متوسطه امکان سنجی اجرای برنامه درسی با رویکرد معنوی در دوره متوسطه [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 34-50]

ر

  • رابرت انیس بررسی مقایسه‌ای سه دیدگاه رایج در تفکر انتقادی و دلالت‌های تربیتی آنها دیدگاه ریچارد پل، رابرت انیس و برتراند راسل [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 12-23]

  • راهبردهای یادگیری بررسی رابطه بین سبک‌های تفکر و راهبردهای یادگیری با عملکرد تحصیلی در دانشجویان [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 135-146]

  • ریچارد پل بررسی مقایسه‌ای سه دیدگاه رایج در تفکر انتقادی و دلالت‌های تربیتی آنها دیدگاه ریچارد پل، رابرت انیس و برتراند راسل [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 12-23]

  • رفتار انطباقی تحلیل جایگاه هوش معنوی در میان مجریان و دریافت کنندگان کتاب درسی دین و زندگی دوره متوسطه [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 95-109]

  • روش تدریس تأثیر تدریس به روش بدیعه پردازی بر افزایش خلاقیت و پیشرفت تحصیلی درس تعلیمات اجتماعی دانش‌آموزان پسر سال تحصیلی دوم راهنمایی شهر بویین زهرا [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 68-79]

  • روش تدریس استقرای تأثیر روش تدریس استقرایی بر پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی دانش‌آموزان سال سوم راهنمایی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 24-36]

  • روش تدریس اکتشافی مقایسه تأثیر روش تدریس همیاری ( مشارکتی)، اکتشافی و سخنرانی بر پیشرفت تحصیلی و نگرش نسبت به درس فیزیک [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 55-67]

  • روش تدریس سخنرانی مقایسه تأثیر روش تدریس همیاری ( مشارکتی)، اکتشافی و سخنرانی بر پیشرفت تحصیلی و نگرش نسبت به درس فیزیک [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 55-67]

  • روش تدریس قیاس تأثیر روش تدریس استقرایی بر پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی دانش‌آموزان سال سوم راهنمایی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 24-36]

  • روش تدریس همیاری مقایسه تأثیر روش تدریس همیاری ( مشارکتی)، اکتشافی و سخنرانی بر پیشرفت تحصیلی و نگرش نسبت به درس فیزیک [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 55-67]

ز

  • زیبایی‌شناسی تحلیلی بر نظریه تجربه زیبایی شناسی جان دیویی [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 51-62]

  • زبان انگلیسی تأثیر استفاده از تلفن همراه (پیام کوتاه) بر یادگیری واژگان زبان انگلیسی و نگرش دانشجویان [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 48-60]

  • زیست شناسی تأثیر آموزش زیست شناسی به روش تفکر استقرایی بر افزایش خلاقیت دانش‌آموزان [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 14-23]

س

  • سازنده گرایی تحلیل جایگاه سازنده گرایی به عنوان رویکرد نوین یادگیری درکتاب‌های درسی دوره ابتدایی [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 6-17]

  • سبک یادگیری شناسایی سبک‌های یادگیری: بازنگری در طراحی برنامه درسی نظام آموزشی فنی و حرفه‌ای [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 1-11]

  • سبک ارتباطی مثبت معلمان پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی توسط ادراک دانش‌آموزان از سبک‌های ارتباطی معلم [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 58-73]

  • سبک ارتباطی منفی معلمان پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی توسط ادراک دانش‌آموزان از سبک‌های ارتباطی معلم [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 58-73]

  • سبک تدریس بررسی میزان گرایش به تفکر انتقادی در معلمان مقطع متوسطه و نقش آن در سبک تدریس آنان [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 34-47]

  • سبک‌های تفکر بررسی رابطه بین سبک‌های تفکر و راهبردهای یادگیری با عملکرد تحصیلی در دانشجویان [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 135-146]

  • سرمایه روان‌شناختی رابطه سرمایه روان‌شناختی (امید، خوش‌بینی، تاب‌آوری و خودکارآمدی) با هدف‌های پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشجویان سال اول [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 61-79]

  • سنتی تأثیر روش‌های آموزشی نقشه مفهومی، یادگیری مشارکتی و سنتی بر انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی درس زیست شناسی [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 63-73]

ص

  • صبحانه تأثیر مصرف صبحانه بر عملکردهای شناختی و تحصیلی دانش‌آموزان پایه چهارم دوره ابتدایی در شهرستان گرمسار سال تحصیلی 1390 ـ 1389 [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 139-150]

  • صلاحیت اثربخش شناسایی و اولویت بندی صلاحیت‌های اثربخش مدرسان از دید دانشجویان با استفاده از روش‌های [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 80-92]

  • صلاحیت‌های معلمان بررسی وضع موجود توانایی و صلاحیت‌های معلمان از دیدگاه دانش‌آموزان و مقایسه‌ با وضع مطلوب از دیدگاه صاحب‌نظران در درس فیزیک سال چهارم دبیرستان [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 129-138]

ط

  • طراحی آسیب شناسی درس هنر در ابعاد طراحی، اجرا و ارزیابی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 84-94]

  • طرح آموزش مبتنی بر رویکرد تربیتی ارزیابی دیدگاه دبیران علوم تجربی و تعلیمات اجتماعی مجری طرح آموزش مبتنی بر رویکرد تربیتی پیرامون محتوای کتاب کارمایه معلمان در دروس فوق [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 122-135]

  • طرح درس بررسی عوامل مؤثر بر تمایل به تنظیم طرح درس در فرایند تدریس [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 80-91]

ع

  • علوم تجربی تحلیل محتوای کتاب‌های درسی علوم تجربی دوره ابتدایی از لحاظ میزان پرداختن به انواع پرسش‌های درسی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 132-147]

  • عملکرد تحصیلی بررسی نقش سبک‌های تربیتی خانواده‌های سنتی ومدرن بر عملکرد تحصیلی فرزندان [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 104-115]

  • عملکرد تحصیلی بررسی رابطه بین سبک‌های تفکر و راهبردهای یادگیری با عملکرد تحصیلی در دانشجویان [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 135-146]

  • عملکرد سواد خواندن رابطه بین وضعیت اقتصادی ـ اجتماعی خانواده، فعالیت‌های خواندن در خانه، خودپنداره و نگرش دانش‌آموزان به خواندن با عملکرد سواد خواندن دانش‌آموزان (بر اساس مطالعات پرلز 2006) [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 88-103]

  • عملکرد شناختی تأثیر مصرف صبحانه بر عملکردهای شناختی و تحصیلی دانش‌آموزان پایه چهارم دوره ابتدایی در شهرستان گرمسار سال تحصیلی 1390 ـ 1389 [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 139-150]

  • عناصر برنامه درسی شناسایی سبک‌های یادگیری: بازنگری در طراحی برنامه درسی نظام آموزشی فنی و حرفه‌ای [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 1-11]

  • عوامل (شناختی بررسی عوامل مؤثر بر تمایل به تنظیم طرح درس در فرایند تدریس [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 80-91]

  • عوامل فرهنگی عوامل فرهنگی مؤثر برتدریس خلاق از دیدگاه اساتید دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 74-87]

  • عوامل واسطه‌ای بررسی عوامل مؤثر بر تلفیق و کاربرد فناوری آموزش از دور در کلاس درس و طراحی الگویی برای آن [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 110-118]

ف

  • فارابی تبیین مؤلفه‌های برنامه درسی مبتنی بر دیدگاه‌های تربیتی افلاطون و فارابی [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 18-33]

  • فرایند تدریس بررسی عوامل مؤثر بر تمایل به تنظیم طرح درس در فرایند تدریس [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 80-91]

  • فعالیت‌های خواندن در خانه رابطه بین وضعیت اقتصادی ـ اجتماعی خانواده، فعالیت‌های خواندن در خانه، خودپنداره و نگرش دانش‌آموزان به خواندن با عملکرد سواد خواندن دانش‌آموزان (بر اساس مطالعات پرلز 2006) [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 88-103]

  • فناوری نانو ارزیابی ابعاد برنامه توسعه حرفه‌ای دبیران در زمینه نانو فناوری از دیدگاه دبیران شهر اصفهان [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 23-33]

ق

  • قواعد فقه شمول قواعد فقه اسلامی در حقوق معلم و متعلم [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 45-54]

ک

  • کتاب درسی تحلیل محتوای مقولات مهارت‌های اجتماعی در کتاب درسی تعلیمات اجتماعی سال اول راهنمایی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 74-83]

  • کتاب کارمایه معلمان ارزیابی دیدگاه دبیران علوم تجربی و تعلیمات اجتماعی مجری طرح آموزش مبتنی بر رویکرد تربیتی پیرامون محتوای کتاب کارمایه معلمان در دروس فوق [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 122-135]

  • کتاب‌های درسی تحلیل جایگاه سازنده گرایی به عنوان رویکرد نوین یادگیری درکتاب‌های درسی دوره ابتدایی [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 6-17]

  • کیفیت ارزیابی کیفیت برنامه درسی گروه علوم تربیتی دانشگاه کاشان [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 147-162]

  • کیفیت زندگی در مدرسه مقایسه انگیزش تحصیلی و کیفیت زندگی دانش‌آموزان پسر مشمول ارزشیابی توصیفی با ارزشیابی سنتی [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 104-114]

گ

  • گرایش به تفکر انتقادی بررسی میزان گرایش به تفکر انتقادی در معلمان مقطع متوسطه و نقش آن در سبک تدریس آنان [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 34-47]

م

  • متعلم شمول قواعد فقه اسلامی در حقوق معلم و متعلم [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 45-54]

  • مدارس ابتدایی بازخوردهای معلمان مجری الگوی ارزشیابی توصیفی(کیفی) [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 119-131]

  • مدارس روستایی تأثیر ارزشیابی توصیفی بر مهارت‌های خواندن و نوشتن دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 115-128]

  • مدارس غیرانتفاعی بررسی نقش نوع مدرسه در استدلال تناسبی دانش‌آموزان [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 24-33]

  • مدیریتی و انگیزشی) بررسی عوامل مؤثر بر تمایل به تنظیم طرح درس در فرایند تدریس [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 80-91]

  • مدرس شناسایی و اولویت بندی صلاحیت‌های اثربخش مدرسان از دید دانشجویان با استفاده از روش‌های [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 80-92]

  • مدرسه تأثیر الگوی کاوشگری بر تفکر انتقادی و نگرش دانش‌آموزان نسبت به کتاب درسی علوم تجربی در دوره ابتدایی [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 93-103]

  • مدرسه اسلامی اسلامی سازی مدارس بر اساس «نظریه بازگشت به خود» استاد مطهری [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 1-11]

  • مسائل کلامی ریاضی مقایسه تأثیر آموزش راهبردهای تصویر سازی ذهنی، تفکر بلند، بازنمایی کتبی و بازنمایی حرکتی بر عملکرد دانش‌آموزان ابتدایی در حل مسائل کلامی ریاضی [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 12-22]

  • معلم شمول قواعد فقه اسلامی در حقوق معلم و متعلم [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 45-54]

  • معلمان هنر آسیب شناسی درس هنر در ابعاد طراحی، اجرا و ارزیابی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 84-94]

  • معنویت تحلیل جایگاه هوش معنوی در میان مجریان و دریافت کنندگان کتاب درسی دین و زندگی دوره متوسطه [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 95-109]

  • مقطع راهنمایی تحلیل برنامه درسی قصد شده واجرا شده دوره راهنمایی براساس مؤلفه‌های آموزش صلح یونسکو [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 92-109]

  • منطقه خدا تحلیل جایگاه هوش معنوی در میان مجریان و دریافت کنندگان کتاب درسی دین و زندگی دوره متوسطه [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 95-109]

  • مهارت خواندن تأثیر ارزشیابی توصیفی بر مهارت‌های خواندن و نوشتن دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 115-128]

  • مهارت نوشتن تأثیر ارزشیابی توصیفی بر مهارت‌های خواندن و نوشتن دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 115-128]

  • مهارت‌های اجتماعی تحلیل محتوای مقولات مهارت‌های اجتماعی در کتاب درسی تعلیمات اجتماعی سال اول راهنمایی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 74-83]

  • مهارت‌های زبان انگلیسی اثربخشی تکالیف تعاملی الکترونیکی طراحی شده بر یادگیری مهارت‌های زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 37-45]

  • موبایل تأثیر استفاده از تلفن همراه (پیام کوتاه) بر یادگیری واژگان زبان انگلیسی و نگرش دانشجویان [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 48-60]

  • مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان بررسی رابطه بین مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان و هویت ملی دانش‌آموزان متوسطه [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 110-121]

  • مؤلفه‌های هفت‌گانه یونسکو تحلیل برنامه درسی قصد شده واجرا شده دوره راهنمایی براساس مؤلفه‌های آموزش صلح یونسکو [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 92-109]

ن

  • نانو ارزیابی ابعاد برنامه توسعه حرفه‌ای دبیران در زمینه نانو فناوری از دیدگاه دبیران شهر اصفهان [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 23-33]

  • نظام فنی و حرفه‌ای شناسایی سبک‌های یادگیری: بازنگری در طراحی برنامه درسی نظام آموزشی فنی و حرفه‌ای [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 1-11]

  • نقشه مفهومی تأثیر روش‌های آموزشی نقشه مفهومی، یادگیری مشارکتی و سنتی بر انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی درس زیست شناسی [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 63-73]

  • نگرش تأثیر استفاده از تلفن همراه (پیام کوتاه) بر یادگیری واژگان زبان انگلیسی و نگرش دانشجویان [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 48-60]

  • نگرش مقایسه تأثیر روش تدریس همیاری ( مشارکتی)، اکتشافی و سخنرانی بر پیشرفت تحصیلی و نگرش نسبت به درس فیزیک [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 55-67]

  • نگرش به یادگیری درس علوم اثربخشی بازی‌های آموزشی رایانه‌ای بر پیشرفت تحصیلی و نگرش به یادگیری درس علوم [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 34-44]

  • نگرش به خواندن رابطه بین وضعیت اقتصادی ـ اجتماعی خانواده، فعالیت‌های خواندن در خانه، خودپنداره و نگرش دانش‌آموزان به خواندن با عملکرد سواد خواندن دانش‌آموزان (بر اساس مطالعات پرلز 2006) [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 88-103]

  • نگرش جامع پژوهشگری بررسی روابط همبستگی و سهم تبیینی مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان با ابعاد نگرش جامع پژوهشگری دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 116-124]

و

  • وضعیت اقتصادی ـ اجتماعی خانواده رابطه بین وضعیت اقتصادی ـ اجتماعی خانواده، فعالیت‌های خواندن در خانه، خودپنداره و نگرش دانش‌آموزان به خواندن با عملکرد سواد خواندن دانش‌آموزان (بر اساس مطالعات پرلز 2006) [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 88-103]

ه

  • هدف‌های پیشرفت و عملکرد تحصیلی رابطه سرمایه روان‌شناختی (امید، خوش‌بینی، تاب‌آوری و خودکارآمدی) با هدف‌های پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشجویان سال اول [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 61-79]

  • هویت ملی بررسی رابطه بین مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان و هویت ملی دانش‌آموزان متوسطه [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 110-121]

  • هوش تحلیل جایگاه هوش معنوی در میان مجریان و دریافت کنندگان کتاب درسی دین و زندگی دوره متوسطه [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 95-109]

  • هوش معنوی تحلیل جایگاه هوش معنوی در میان مجریان و دریافت کنندگان کتاب درسی دین و زندگی دوره متوسطه [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 95-109]

ی

  • یادگیری تحلیل جایگاه سازنده گرایی به عنوان رویکرد نوین یادگیری درکتاب‌های درسی دوره ابتدایی [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 6-17]

  • یادگیری تأثیر استفاده از تلفن همراه (پیام کوتاه) بر یادگیری واژگان زبان انگلیسی و نگرش دانشجویان [دوره 11، شماره 40، 1393، صفحه 48-60]

  • یادگیری اثربخشی تکالیف تعاملی الکترونیکی طراحی شده بر یادگیری مهارت‌های زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 37-45]

  • یادگیری‏ خدماتی دیدگاه دانشجویان رشته کشاورزی نسبت به یادگیری خدماتی مطالعه موردی: دانشجویان ترویج کشاورزی دانشگاه رازی [دوره 11، شماره 42، 1393، صفحه 136-146]

  • یادگیری سیار تأثیرآموزش از طریق تلفن همراه بر انگیزه پیشرفت، خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان عربی [دوره 11، شماره 43، 1393، صفحه 1-13]

  • یادگیری مشارکتی تأثیر روش‌های آموزشی نقشه مفهومی، یادگیری مشارکتی و سنتی بر انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی درس زیست شناسی [دوره 11، شماره 41، 1393، صفحه 63-73]