آ
-
آسیب شناسی
آسیب شناسی برنامه درسی شیمی در دوره متوسطه با استفاده از تکنیک دلفی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 46-55]
-
آموزش
بررسی شیوههای بهینه در مشارکت اثر بخش اولیا و مردم در مدارس [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 137-146]
-
آموزش عالی
واکاوی پیامدها و سازوکارهای جهانی شدن برنامههای درسی آموزش عالی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 37-45]
-
آموزش عالی
مطالعه امکان سنجی اجرای دوره آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان) [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 80-92]
-
آموزش عالی
ارائه الگویی مبتنی بر بازخورد 360 درجه جهت ارزیابی عملکرد تحصیلی دانشجویان پذیرش شده بدون کنکور در مقطع تحصیلات تکمیلی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 118-133]
-
آموزش متوسطه
تأملی بر موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 1-15]
-
آموزش مجازی
مطالعه امکان سنجی اجرای دوره آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان) [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 80-92]
-
آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی
ارزیابی محتوای برنامه درسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 103-115]
-
آنتروپی شانون
تحلیل جایگاه مؤلفههای تربیت شهروندی در محتوای برنامه درسی علوم اجتماعی دوره متوسطه [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 1-19]
ا
-
ابراز هیجان
بررسی رابطه هوش هیجانی دبیران با تفکر خلاق دانشآموزان متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 113-125]
-
ابعاد درگیری تحصیلی
پیش بینی ابعاد درگیری تحصیلی بر اساس سبکهای هویت در دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستانهای دولتی تهران [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 72-85]
-
ابعاد مالی
بررسی شیوههای بهینه در مشارکت اثر بخش اولیا و مردم در مدارس [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 137-146]
-
اثربخشی آموزش
تأثیر کاربست الگوی جاناسن در یادگیری مبتنی بر مسأله بر نگرش، رضایت و یادگیری در برنامههای آموزش ضمن خدمت معلمان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 36-52]
-
اخلاق زیست محیطی
جایگاه اخلاق زیست محیطی در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 51-62]
-
ایدئولوژی برنامه درسی
اولویت بندی و مقایسه مؤلفههای ششگانه ایدئولوژیهای برنامه درسی از منظر اعضای هیأت علمی دانشکدههای علوم تربیتی شهر تهران [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 129-144]
-
ارتباطات کادر اجرایی
بررسی شیوههای بهینه در مشارکت اثر بخش اولیا و مردم در مدارس [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 137-146]
-
ارتباط حمایتگرا
ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه ارتباط کارآمد ادراک شده بین دانش آموز و معلم در مدارس هوشمند [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 16-26]
-
ارتباط دانش آموز ـ معلم
ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه ارتباط کارآمد ادراک شده بین دانش آموز و معلم در مدارس هوشمند [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 16-26]
-
ارتباط عادلانهگرا
ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه ارتباط کارآمد ادراک شده بین دانش آموز و معلم در مدارس هوشمند [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 16-26]
-
ارتباط گشودهگرا
ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه ارتباط کارآمد ادراک شده بین دانش آموز و معلم در مدارس هوشمند [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 16-26]
-
ارتباط مثبتگرا
ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه ارتباط کارآمد ادراک شده بین دانش آموز و معلم در مدارس هوشمند [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 16-26]
-
ارتباط همدلیگرا
ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه ارتباط کارآمد ادراک شده بین دانش آموز و معلم در مدارس هوشمند [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 16-26]
-
ارزشیابی
شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامههای درسی و ارائه رهکارهایی برای رفع آن [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 126-136]
-
ارزشیابی
ارزیابی محتوای برنامه درسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 103-115]
-
ارزشیابی توصیفی
شناسایی موانع و چالشهای اجرای طرح ارزشیابی توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 53-68]
-
ارزشیابی توصیفی وسنتی
مقایسه اضطراب مدرسه و مؤلفههای آن در دانشآموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 93-107]
-
ارزشهای شهروندی
بررسی میزان اثر بخشی مؤلفههای ارزشهای شهروندی در برنامه درسی دوره ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 154-165]
-
استادراهنما
استاد راهنمای پنهان: برنامه درسی برآمده از تعامل استاد راهنما و دانشجو در پایان نامههای کارشناسی ارشد [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 38-50]
-
استاد راهنما
واکاوی برنامه درسی پنهان در انتخاب استاد راهنما در دانشکده ریاضی: یک مطالعه کیفی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 1-12]
-
استلزامات تربیتی
واکاوی آراء تربیتی فارابی مؤسس فلسفه اسلامی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 58-74]
-
اسلامی کردن برنامههای درسی
بررسی ابعاد پداگوژیکی اسلامی کردن برنامههای درسی دانشگاهی در حوزه علوم انسانی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 33-45]
-
اضطراب امتحان
مقایسه اضطراب مدرسه و مؤلفههای آن در دانشآموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 93-107]
-
اضطراب مدرسه
مقایسه اضطراب مدرسه و مؤلفههای آن در دانشآموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 93-107]
-
اعتماد به معلم
تأثیر اعتماد یادگیرنده نسبت به اثربخشی معلم و محتوای مورد تدریس برمیزان یادگیری او [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 145-154]
-
الگوی گانیه
بررسی تأثیر مدل طراحی آموزشی گانیه و بریگز بر یادگیری و یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 24-36]
-
الویتبندی
امکان سنجی و اولویت بندی رشتههای بین رشتهای از دیدگاه استادان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد نجف آباد [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 27-37]
-
امکان سنجی
مطالعه امکان سنجی اجرای دوره آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان) [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 80-92]
-
امکانسنج
امکان سنجی و اولویت بندی رشتههای بین رشتهای از دیدگاه استادان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد نجف آباد [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 27-37]
-
انگیزش
بررسی رابطه بین سطح خودکارآمدی معلمان علوم تجربی با انگیزش، نگرش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 122-134]
-
انگیزش
طراحی نرم افزار آموزشی علوم پنجم ابتدایی مبتنی بر فراشناخت و بررسی تأثیر آن بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 24-35]
-
انگیزش پیشرفت
رابطه راهبردهای یادگیری خودتنظیم و انگیزش پیشرفت دانشآموزان دوره متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 99-112]
-
انگیزش پیشرفت تحصیلی
بررسی تأثیر مدل طراحی آموزشی گانیه و بریگز بر یادگیری و یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 24-36]
-
انگیزش تحصیلی
مقایسه اثربخشی آموزش براساس روش تدریس سکوسازی و روش سنتی بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان پسر سال دوم متوسطه در درس زبان انگلیسی در شهر ویسیان [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 79-86]
-
اولیا
بررسی شیوههای بهینه در مشارکت اثر بخش اولیا و مردم در مدارس [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 137-146]
-
اولویت بندی
اولویت بندی و مقایسه مؤلفههای ششگانه ایدئولوژیهای برنامه درسی از منظر اعضای هیأت علمی دانشکدههای علوم تربیتی شهر تهران [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 129-144]
ب
-
بازخورد 360 درجه
ارائه الگویی مبتنی بر بازخورد 360 درجه جهت ارزیابی عملکرد تحصیلی دانشجویان پذیرش شده بدون کنکور در مقطع تحصیلات تکمیلی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 118-133]
-
باورهای معلمان
بررسی رابطه بین باورها و مؤلفههای ساخت و سازگرایی در محیط کلاس درس ریاضی [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 87-98]
-
بحث گروهی
مقایسه اثربخشی روشهای تدریس بحث گروهی و سخنرانی بر میزان یادگیری و رضایت دانشآموزان از تدریس، در درس دین و زندگی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 13-23]
-
برنامه درسی
تأملی بر موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 1-15]
-
برنامه درسی
ارزیابی اثربخشی بیرونی برنامه درسی دوره کارشناسی رشتههای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس بر مبنای مدل چشم شایستگی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 20-32]
-
برنامه درسی
به سوی فرانظریهای دیگر برای شناخت برنامه درسی پنهان [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 75-95]
-
برنامه درسی
بررسی گرایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته برنامه درسی به رویکردهای برنامه درسی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 108-121]
-
برنامه درسی
بررسی میزان اثر بخشی مؤلفههای ارزشهای شهروندی در برنامه درسی دوره ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 154-165]
-
برنامه درسی
واکاوی پیامدها و سازوکارهای جهانی شدن برنامههای درسی آموزش عالی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 37-45]
-
برنامه درسی پنهان
استاد راهنمای پنهان: برنامه درسی برآمده از تعامل استاد راهنما و دانشجو در پایان نامههای کارشناسی ارشد [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 38-50]
-
برنامه درسی پنهان
به سوی فرانظریهای دیگر برای شناخت برنامه درسی پنهان [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 75-95]
-
برنامه درسی پنهان
واکاوی برنامه درسی پنهان در انتخاب استاد راهنما در دانشکده ریاضی: یک مطالعه کیفی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 1-12]
-
برنامه درسی شیمی
آسیب شناسی برنامه درسی شیمی در دوره متوسطه با استفاده از تکنیک دلفی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 46-55]
-
برنامه ریزی درسی
مقایسه ترجیحات فکری دانشآموزان دختر پایههای دوم، سوم و چهارم رشته ریاضی در مقطع متوسطه شهر مشهد [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 108-117]
-
برنامههای درسی
شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامههای درسی و ارائه رهکارهایی برای رفع آن [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 126-136]
-
برنامههای درسی
شناسایی موانع و چالشهای اجرای طرح ارزشیابی توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 53-68]
-
بین رشتهای
امکان سنجی و اولویت بندی رشتههای بین رشتهای از دیدگاه استادان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد نجف آباد [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 27-37]
-
بهداشت روانی
شناسایی موانع و چالشهای اجرای طرح ارزشیابی توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 53-68]
پ
-
پایاننامه کارشناسی ارشد
استاد راهنمای پنهان: برنامه درسی برآمده از تعامل استاد راهنما و دانشجو در پایان نامههای کارشناسی ارشد [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 38-50]
-
پداگوژی
بررسی ابعاد پداگوژیکی اسلامی کردن برنامههای درسی دانشگاهی در حوزه علوم انسانی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 33-45]
-
پذیرش نوآوری
بررسی ارتباط بین ابعاد جو سازمانی و میزان پذیرش نوآوری برنامه درسی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 11-23]
-
پذیرش نوآوری برنامه درسی
بررسی ارتباط بین ابعاد جو سازمانی و میزان پذیرش نوآوری برنامه درسی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 11-23]
-
پرلز
بررسی میزان سواد خواندن دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی شهر شهریار و مقایسه آن با متوسط عملکرد دانشآموزان پایه چهارم کل کشور [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 69-79]
-
پژوهش
خودکارآمدی پژوهشی در میان دانشجویان کارشناسی ارشد روانشناسی و علوم تربیتی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 147-155]
-
پیشرفت تحصیلی
طراحی نرم افزار آموزشی علوم پنجم ابتدایی مبتنی بر فراشناخت و بررسی تأثیر آن بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 24-35]
-
پیشرفت تحصیلی آموزش رسمی
بررسی رابطه بین سطح خودکارآمدی معلمان علوم تجربی با انگیزش، نگرش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 122-134]
ت
-
تجارب دانشجویان
واکاوی برنامه درسی پنهان در انتخاب استاد راهنما در دانشکده ریاضی: یک مطالعه کیفی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 1-12]
-
تجارب دانشجویان
بررسی رابطه ویژگیهای فردی و تجارب دانشجویان با دستاوردهای آنان از تحصیل در مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 56-71]
-
تحصیلات تکمیلی
واکاوی برنامه درسی پنهان در انتخاب استاد راهنما در دانشکده ریاضی: یک مطالعه کیفی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 1-12]
-
تحلیل محتوا
تحلیل جایگاه مؤلفههای تربیت شهروندی در محتوای برنامه درسی علوم اجتماعی دوره متوسطه [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 1-19]
-
تحلیل محتوا
تحلیل محتوای کتاب ریاضی 1 پایه اول متوسطه بر اساس تکنیک ویلیام رومی و حیطه شناختی بلوم [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 166-178]
-
تحلیل محتوا
جایگاه حل مسأله در تمرینهای کتابهای درسی علوم ابتدایی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 1-10]
-
تحلیل محتوای کیفی
واکاوی آراء تربیتی فارابی مؤسس فلسفه اسلامی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 58-74]
-
تدریس
مقایسه اثربخشی روشهای تدریس بحث گروهی و سخنرانی بر میزان یادگیری و رضایت دانشآموزان از تدریس، در درس دین و زندگی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 13-23]
-
تدریس اثربخش
تأثیر اعتماد یادگیرنده نسبت به اثربخشی معلم و محتوای مورد تدریس برمیزان یادگیری او [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 145-154]
-
تدریس اثربخش
ارزیابی مؤلفههای تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 134-146]
-
تربیت شهروندی
تحلیل جایگاه مؤلفههای تربیت شهروندی در محتوای برنامه درسی علوم اجتماعی دوره متوسطه [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 1-19]
-
ترجیح فکری
مقایسه ترجیحات فکری دانشآموزان دختر پایههای دوم، سوم و چهارم رشته ریاضی در مقطع متوسطه شهر مشهد [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 108-117]
-
ترس از ابراز وجود
مقایسه اضطراب مدرسه و مؤلفههای آن در دانشآموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 93-107]
-
تعلیم و تربیت
واکاوی آراء تربیتی فارابی مؤسس فلسفه اسلامی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 58-74]
-
تفکر انتقادی
تأملی بر موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 1-15]
-
تفکر خلاق
بررسی رابطه هوش هیجانی دبیران با تفکر خلاق دانشآموزان متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 113-125]
-
تکنیک دلفی
آسیب شناسی برنامه درسی شیمی در دوره متوسطه با استفاده از تکنیک دلفی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 46-55]
-
تکنیک ویلیام رومی
تحلیل محتوای کتاب ریاضی 1 پایه اول متوسطه بر اساس تکنیک ویلیام رومی و حیطه شناختی بلوم [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 166-178]
ج
-
جهانی شدن
واکاوی پیامدها و سازوکارهای جهانی شدن برنامههای درسی آموزش عالی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 37-45]
-
جو سازمانی
بررسی ارتباط بین ابعاد جو سازمانی و میزان پذیرش نوآوری برنامه درسی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 11-23]
ح
-
حیطه شناختی بلوم
تحلیل محتوای کتاب ریاضی 1 پایه اول متوسطه بر اساس تکنیک ویلیام رومی و حیطه شناختی بلوم [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 166-178]
-
حل مسأله
جایگاه حل مسأله در تمرینهای کتابهای درسی علوم ابتدایی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 1-10]
خ
-
خود تنظیمی
رابطه راهبردهای یادگیری خودتنظیم و انگیزش پیشرفت دانشآموزان دوره متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 99-112]
-
خودکارآمدی
بررسی رابطه بین سطح خودکارآمدی معلمان علوم تجربی با انگیزش، نگرش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 122-134]
-
خودکارآمدی
خودکارآمدی پژوهشی در میان دانشجویان کارشناسی ارشد روانشناسی و علوم تربیتی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 147-155]
-
خودکارآمدی پژوهشی
خودکارآمدی پژوهشی در میان دانشجویان کارشناسی ارشد روانشناسی و علوم تربیتی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 147-155]
-
خودکارآمدی معلم
بررسی رابطه بین سطح خودکارآمدی معلمان علوم تجربی با انگیزش، نگرش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 122-134]
د
-
دانشآموزان سال سوم متوسطه
مقایسه اثربخشی روشهای تدریس بحث گروهی و سخنرانی بر میزان یادگیری و رضایت دانشآموزان از تدریس، در درس دین و زندگی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 13-23]
-
دانشجویان سهمیهای
ارائه الگویی مبتنی بر بازخورد 360 درجه جهت ارزیابی عملکرد تحصیلی دانشجویان پذیرش شده بدون کنکور در مقطع تحصیلات تکمیلی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 118-133]
-
دانشگاه آزاد اسلامی
ارزیابی اثربخشی بیرونی برنامه درسی دوره کارشناسی رشتههای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس بر مبنای مدل چشم شایستگی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 20-32]
-
دانشگاه آزاد اسلامی
مطالعه امکان سنجی اجرای دوره آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان) [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 80-92]
-
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
ارزیابی مؤلفههای تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 134-146]
-
دانشگاه اصفهان
بررسی ارتباط بین ابعاد جو سازمانی و میزان پذیرش نوآوری برنامه درسی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 11-23]
-
دانشگاه نجفآباد
امکان سنجی و اولویت بندی رشتههای بین رشتهای از دیدگاه استادان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد نجف آباد [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 27-37]
-
درک مطلب
بررسی میزان سواد خواندن دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی شهر شهریار و مقایسه آن با متوسط عملکرد دانشآموزان پایه چهارم کل کشور [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 69-79]
-
دستاوردهای دانشگاهی
بررسی رابطه ویژگیهای فردی و تجارب دانشجویان با دستاوردهای آنان از تحصیل در مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 56-71]
-
دین
میزان پاسخگویی محتوای برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه به نیازهای اجتماعی و عاطفی دانشآموزان [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 135-153]
-
دوره ابتدایی
جایگاه اخلاق زیست محیطی در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 51-62]
-
دوره ابتدایی
جایگاه حل مسأله در تمرینهای کتابهای درسی علوم ابتدایی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 1-10]
ر
-
ریاضیات
مقایسه ترجیحات فکری دانشآموزان دختر پایههای دوم، سوم و چهارم رشته ریاضی در مقطع متوسطه شهر مشهد [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 108-117]
-
راهبردهای یادگیری خود تنظیم
رابطه راهبردهای یادگیری خودتنظیم و انگیزش پیشرفت دانشآموزان دوره متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 99-112]
-
ربع مغزی
مقایسه ترجیحات فکری دانشآموزان دختر پایههای دوم، سوم و چهارم رشته ریاضی در مقطع متوسطه شهر مشهد [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 108-117]
-
رضایت
مقایسه اثربخشی روشهای تدریس بحث گروهی و سخنرانی بر میزان یادگیری و رضایت دانشآموزان از تدریس، در درس دین و زندگی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 13-23]
-
روش تدریس
مقایسه تأثیر روش تدریس حل مسأله با روش تدریس کاوشگری بر مهارتهای حل مسأله اجتماعی دانشآموزان دختر در درس علوم اجتماعی پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 63-78]
-
روش تدریس
بررسی رابطه بین باورها و مؤلفههای ساخت و سازگرایی در محیط کلاس درس ریاضی [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 87-98]
-
روش تدریس
ارزیابی محتوای برنامه درسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 103-115]
-
روش تدریس سکوسازی
مقایسه اثربخشی آموزش براساس روش تدریس سکوسازی و روش سنتی بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان پسر سال دوم متوسطه در درس زبان انگلیسی در شهر ویسیان [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 79-86]
-
روش تدریس سنتی
مقایسه اثربخشی آموزش براساس روش تدریس سکوسازی و روش سنتی بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان پسر سال دوم متوسطه در درس زبان انگلیسی در شهر ویسیان [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 79-86]
-
روش حل مسأله
مقایسه تأثیر روش تدریس حل مسأله با روش تدریس کاوشگری بر مهارتهای حل مسأله اجتماعی دانشآموزان دختر در درس علوم اجتماعی پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 63-78]
-
روش کاوشگری
مقایسه تأثیر روش تدریس حل مسأله با روش تدریس کاوشگری بر مهارتهای حل مسأله اجتماعی دانشآموزان دختر در درس علوم اجتماعی پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 63-78]
-
رویکرد برنامه درسی
نظریه تربیتی و رویکرد برنامه درسی از منظر عملگرایی نوین [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 46-57]
-
رویکرد برنامه درسی
بررسی گرایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته برنامه درسی به رویکردهای برنامه درسی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 108-121]
-
رویکرد غیر فنی
بررسی گرایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته برنامه درسی به رویکردهای برنامه درسی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 108-121]
-
رویکرد فنی
بررسی گرایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته برنامه درسی به رویکردهای برنامه درسی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 108-121]
س
-
ساخت و سازگرایی
بررسی رابطه بین باورها و مؤلفههای ساخت و سازگرایی در محیط کلاس درس ریاضی [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 87-98]
-
سبک هویت اطلاعاتی
پیش بینی ابعاد درگیری تحصیلی بر اساس سبکهای هویت در دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستانهای دولتی تهران [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 72-85]
-
سبک هویت سردرگم/ اجتنابی
پیش بینی ابعاد درگیری تحصیلی بر اساس سبکهای هویت در دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستانهای دولتی تهران [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 72-85]
-
سبک هویت هنجاری
پیش بینی ابعاد درگیری تحصیلی بر اساس سبکهای هویت در دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستانهای دولتی تهران [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 72-85]
-
سخنرانی
مقایسه اثربخشی روشهای تدریس بحث گروهی و سخنرانی بر میزان یادگیری و رضایت دانشآموزان از تدریس، در درس دین و زندگی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 13-23]
-
سواد خواندن
بررسی میزان سواد خواندن دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی شهر شهریار و مقایسه آن با متوسط عملکرد دانشآموزان پایه چهارم کل کشور [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 69-79]
ش
-
شایستگی محوری
ارزیابی اثربخشی بیرونی برنامه درسی دوره کارشناسی رشتههای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس بر مبنای مدل چشم شایستگی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 20-32]
-
شهروندی
بررسی میزان اثر بخشی مؤلفههای ارزشهای شهروندی در برنامه درسی دوره ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 154-165]
-
شیوه مرسوم
بررسی تأثیر مدل طراحی آموزشی گانیه و بریگز بر یادگیری و یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 24-36]
-
شیوههای بهینه در مشارکت
بررسی شیوههای بهینه در مشارکت اثر بخش اولیا و مردم در مدارس [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 137-146]
ط
-
طراحی آموزشی
بررسی تأثیر مدل طراحی آموزشی گانیه و بریگز بر یادگیری و یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 24-36]
-
طراحی آموزشی
تأثیر کاربست الگوی جاناسن در یادگیری مبتنی بر مسأله بر نگرش، رضایت و یادگیری در برنامههای آموزش ضمن خدمت معلمان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 36-52]
ع
-
علوم انسانی
بررسی ابعاد پداگوژیکی اسلامی کردن برنامههای درسی دانشگاهی در حوزه علوم انسانی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 33-45]
-
علوم تجربی
جایگاه حل مسأله در تمرینهای کتابهای درسی علوم ابتدایی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 1-10]
-
عملکرد تحصیلی
رابطه فرسودگی تحصیلی و یادگیری خود تنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 116-128]
-
عملکرد تحصیلی
ارائه الگویی مبتنی بر بازخورد 360 درجه جهت ارزیابی عملکرد تحصیلی دانشجویان پذیرش شده بدون کنکور در مقطع تحصیلات تکمیلی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 118-133]
-
عملگرایی نوین
نظریه تربیتی و رویکرد برنامه درسی از منظر عملگرایی نوین [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 46-57]
ف
-
فارابی
واکاوی آراء تربیتی فارابی مؤسس فلسفه اسلامی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 58-74]
-
فارسی
نظریه تربیتی و رویکرد برنامه درسی از منظر عملگرایی نوین [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 46-57]
-
فراشناخت
طراحی نرم افزار آموزشی علوم پنجم ابتدایی مبتنی بر فراشناخت و بررسی تأثیر آن بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 24-35]
-
فرآیند یاددهی و یادگیری
شناسایی موانع و چالشهای اجرای طرح ارزشیابی توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 53-68]
-
فرسودگی تحصیلی
رابطه فرسودگی تحصیلی و یادگیری خود تنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 116-128]
-
فرهنگ ایثار و شهادت
بررسی محتوای کتب درسی دوره ی راهنمایی تحصیلی در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 99-107]
-
فقدان اعتماد به نفس
مقایسه اضطراب مدرسه و مؤلفههای آن در دانشآموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 93-107]
-
فناوری اطلاعات
بررسی شیوههای بهینه در مشارکت اثر بخش اولیا و مردم در مدارس [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 137-146]
-
فناوری اطلاعات
مطالعه امکان سنجی اجرای دوره آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان) [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 80-92]
ک
-
کارشناسان
شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامههای درسی و ارائه رهکارهایی برای رفع آن [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 126-136]
-
کتاب درسی
جایگاه حل مسأله در تمرینهای کتابهای درسی علوم ابتدایی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 1-10]
-
کتاب ریاضی اول متوسطه
تحلیل محتوای کتاب ریاضی 1 پایه اول متوسطه بر اساس تکنیک ویلیام رومی و حیطه شناختی بلوم [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 166-178]
-
کتابهای درسی
جایگاه اخلاق زیست محیطی در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 51-62]
-
کتابهای دین و زندگی
میزان پاسخگویی محتوای برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه به نیازهای اجتماعی و عاطفی دانشآموزان [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 135-153]
گ
-
گروههای برنامه ریزی درسی
شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامههای درسی و ارائه رهکارهایی برای رفع آن [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 126-136]
م
-
محتوای برنامه درسی
جایگاه اخلاق زیست محیطی در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 51-62]
-
محتوای برنامه درسی
ارزیابی محتوای برنامه درسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 103-115]
-
محتوای تدریس
تأثیر اعتماد یادگیرنده نسبت به اثربخشی معلم و محتوای مورد تدریس برمیزان یادگیری او [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 145-154]
-
محتوای کتب درسی دوره راهنمایی
بررسی محتوای کتب درسی دوره ی راهنمایی تحصیلی در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 99-107]
-
محیط کلاس درس
بررسی رابطه بین باورها و مؤلفههای ساخت و سازگرایی در محیط کلاس درس ریاضی [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 87-98]
-
مدارس ابتدایی
بررسی شیوههای بهینه در مشارکت اثر بخش اولیا و مردم در مدارس [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 137-146]
-
مدارس متوسطه
رابطه فرسودگی تحصیلی و یادگیری خود تنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 116-128]
-
مدیران
شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامههای درسی و ارائه رهکارهایی برای رفع آن [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 126-136]
-
مدیریت هیجان
بررسی رابطه هوش هیجانی دبیران با تفکر خلاق دانشآموزان متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 113-125]
-
مدرسه
بررسی رابطه بین سطح خودکارآمدی معلمان علوم تجربی با انگیزش، نگرش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 122-134]
-
مدرسه هوشمند
ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه ارتباط کارآمد ادراک شده بین دانش آموز و معلم در مدارس هوشمند [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 16-26]
-
مدل چشم شایستگی
ارزیابی اثربخشی بیرونی برنامه درسی دوره کارشناسی رشتههای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس بر مبنای مدل چشم شایستگی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 20-32]
-
مسأله محوری
تأثیر کاربست الگوی جاناسن در یادگیری مبتنی بر مسأله بر نگرش، رضایت و یادگیری در برنامههای آموزش ضمن خدمت معلمان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 36-52]
-
مسؤولیت پذیری
بررسی میزان اثر بخشی مؤلفههای ارزشهای شهروندی در برنامه درسی دوره ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 154-165]
-
مشارکت اثر بخش
بررسی شیوههای بهینه در مشارکت اثر بخش اولیا و مردم در مدارس [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 137-146]
-
مشارکت با فرهنگ
بررسی شیوههای بهینه در مشارکت اثر بخش اولیا و مردم در مدارس [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 137-146]
-
مطالعه کیفی
واکاوی برنامه درسی پنهان در انتخاب استاد راهنما در دانشکده ریاضی: یک مطالعه کیفی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 1-12]
-
معلمان ریاضی متوسطه
بررسی رابطه بین باورها و مؤلفههای ساخت و سازگرایی در محیط کلاس درس ریاضی [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 87-98]
-
مقایسه
اولویت بندی و مقایسه مؤلفههای ششگانه ایدئولوژیهای برنامه درسی از منظر اعضای هیأت علمی دانشکدههای علوم تربیتی شهر تهران [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 129-144]
-
مقطع متوسطه
آسیب شناسی برنامه درسی شیمی در دوره متوسطه با استفاده از تکنیک دلفی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 46-55]
-
منابع کالبدی و آموزشی
شناسایی موانع و چالشهای اجرای طرح ارزشیابی توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 53-68]
-
مهارتهای تدریس
شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی معیاری مهارتهای تدریس اعضای هیأت علمی بر مبنای الگوی شغل و شاغل ـ مطالعه موردی: دانشگاه شیراز [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 86-102]
-
مهارتهای حل مسأله اجتماعی
مقایسه تأثیر روش تدریس حل مسأله با روش تدریس کاوشگری بر مهارتهای حل مسأله اجتماعی دانشآموزان دختر در درس علوم اجتماعی پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 63-78]
-
میهن دوستی
بررسی میزان اثر بخشی مؤلفههای ارزشهای شهروندی در برنامه درسی دوره ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 154-165]
-
مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی
بررسی رابطه ویژگیهای فردی و تجارب دانشجویان با دستاوردهای آنان از تحصیل در مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 56-71]
-
مؤلفه
اولویت بندی و مقایسه مؤلفههای ششگانه ایدئولوژیهای برنامه درسی از منظر اعضای هیأت علمی دانشکدههای علوم تربیتی شهر تهران [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 129-144]
-
مؤلفههای شهروندی
تحلیل جایگاه مؤلفههای تربیت شهروندی در محتوای برنامه درسی علوم اجتماعی دوره متوسطه [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 1-19]
ن
-
نیاز آموزشی
شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی معیاری مهارتهای تدریس اعضای هیأت علمی بر مبنای الگوی شغل و شاغل ـ مطالعه موردی: دانشگاه شیراز [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 86-102]
-
نیازهای اجتماعی
میزان پاسخگویی محتوای برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه به نیازهای اجتماعی و عاطفی دانشآموزان [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 135-153]
-
نیازهای عاطفی
میزان پاسخگویی محتوای برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه به نیازهای اجتماعی و عاطفی دانشآموزان [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 135-153]
-
نیازهای معیاری
شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی معیاری مهارتهای تدریس اعضای هیأت علمی بر مبنای الگوی شغل و شاغل ـ مطالعه موردی: دانشگاه شیراز [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 86-102]
-
نیازهای هنجاری
شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی معیاری مهارتهای تدریس اعضای هیأت علمی بر مبنای الگوی شغل و شاغل ـ مطالعه موردی: دانشگاه شیراز [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 86-102]
-
نرمافزارآموزشی
طراحی نرم افزار آموزشی علوم پنجم ابتدایی مبتنی بر فراشناخت و بررسی تأثیر آن بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 24-35]
-
نظریه تربیتی
نظریه تربیتی و رویکرد برنامه درسی از منظر عملگرایی نوین [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 46-57]
-
نظریههای برنامه درسی پنهان
به سوی فرانظریهای دیگر برای شناخت برنامه درسی پنهان [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 75-95]
-
نظم شخصیشخصی
بررسی میزان اثر بخشی مؤلفههای ارزشهای شهروندی در برنامه درسی دوره ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 154-165]
-
نگرش
بررسی رابطه بین سطح خودکارآمدی معلمان علوم تجربی با انگیزش، نگرش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 122-134]
-
نگرش
تأثیر اعتماد یادگیرنده نسبت به اثربخشی معلم و محتوای مورد تدریس برمیزان یادگیری او [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 145-154]
و
-
واکنشهای فیزیولوژیک
مقایسه اضطراب مدرسه و مؤلفههای آن در دانشآموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 93-107]
-
ویژگیهای فردی
بررسی رابطه ویژگیهای فردی و تجارب دانشجویان با دستاوردهای آنان از تحصیل در مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 56-71]
ه
-
هیأت علمی.
اولویت بندی و مقایسه مؤلفههای ششگانه ایدئولوژیهای برنامه درسی از منظر اعضای هیأت علمی دانشکدههای علوم تربیتی شهر تهران [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 129-144]
-
هوش هیجانی
بررسی رابطه هوش هیجانی دبیران با تفکر خلاق دانشآموزان متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 113-125]
ی
-
یادداری
بررسی تأثیر مدل طراحی آموزشی گانیه و بریگز بر یادگیری و یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 24-36]
-
یادگیری
مقایسه اثربخشی روشهای تدریس بحث گروهی و سخنرانی بر میزان یادگیری و رضایت دانشآموزان از تدریس، در درس دین و زندگی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 13-23]
-
یادگیری
بررسی تأثیر مدل طراحی آموزشی گانیه و بریگز بر یادگیری و یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 24-36]
-
یادگیری
تأثیر اعتماد یادگیرنده نسبت به اثربخشی معلم و محتوای مورد تدریس برمیزان یادگیری او [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 145-154]
-
یادگیری خودنظم داده
رابطه فرسودگی تحصیلی و یادگیری خود تنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 116-128]