آ

  • آسیب شناسی آسیب شناسی برنامه درسی شیمی در دوره متوسطه با استفاده از تکنیک دلفی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 46-55]

  • آموزش بررسی شیوه‌های بهینه در مشارکت اثر بخش اولیا و مردم در مدارس [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 137-146]

  • آموزش عالی واکاوی پیامدها و سازوکارهای جهانی شدن برنامه‌های درسی آموزش عالی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 37-45]

  • آموزش عالی مطالعه امکان سنجی اجرای دوره آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان) [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 80-92]

  • آموزش عالی ارائه الگویی مبتنی بر بازخورد 360 درجه جهت ارزیابی عملکرد تحصیلی دانشجویان پذیرش شده بدون کنکور در مقطع تحصیلات تکمیلی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 118-133]

  • آموزش متوسطه تأملی بر موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 1-15]

  • آموزش مجازی مطالعه امکان سنجی اجرای دوره آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان) [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 80-92]

  • آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی ارزیابی محتوای برنامه درسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 103-115]

  • آنتروپی شانون تحلیل جایگاه مؤلفه‌های تربیت شهروندی در محتوای برنامه درسی علوم اجتماعی دوره متوسطه [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 1-19]

ا

  • ابراز هیجان بررسی رابطه هوش هیجانی دبیران با تفکر خلاق دانش‌آموزان متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 113-125]

  • ابعاد درگیری تحصیلی پیش بینی ابعاد درگیری تحصیلی بر اساس سبکهای هویت در دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستانهای دولتی تهران [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 72-85]

  • ابعاد مالی بررسی شیوه‌های بهینه در مشارکت اثر بخش اولیا و مردم در مدارس [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 137-146]

  • اثربخشی آموزش تأثیر کاربست الگوی جاناسن در یادگیری مبتنی بر مسأله بر نگرش، رضایت و یادگیری در برنامه‌های آموزش ضمن خدمت معلمان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 36-52]

  • اخلاق زیست محیطی جایگاه اخلاق زیست محیطی در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 51-62]

  • ایدئولوژی برنامه درسی اولویت بندی و مقایسه مؤلفه‌های شش‌گانه ایدئولوژی‌های برنامه درسی از منظر اعضای هیأت علمی دانشکده‌های علوم تربیتی شهر تهران [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 129-144]

  • ارتباطات کادر اجرایی بررسی شیوه‌های بهینه در مشارکت اثر بخش اولیا و مردم در مدارس [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 137-146]

  • ارتباط حمایت‌گرا ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه ارتباط کارآمد ادراک شده بین دانش آموز و معلم در مدارس هوشمند [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 16-26]

  • ارتباط دانش آموز ـ معلم ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه ارتباط کارآمد ادراک شده بین دانش آموز و معلم در مدارس هوشمند [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 16-26]

  • ارتباط عادلانه‌گرا ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه ارتباط کارآمد ادراک شده بین دانش آموز و معلم در مدارس هوشمند [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 16-26]

  • ارتباط گشوده‌گرا ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه ارتباط کارآمد ادراک شده بین دانش آموز و معلم در مدارس هوشمند [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 16-26]

  • ارتباط مثبت‌گرا ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه ارتباط کارآمد ادراک شده بین دانش آموز و معلم در مدارس هوشمند [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 16-26]

  • ارتباط همدلی‌گرا ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه ارتباط کارآمد ادراک شده بین دانش آموز و معلم در مدارس هوشمند [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 16-26]

  • ارزشیابی شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامه‌های درسی و ارائه رهکارهایی برای رفع آن [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 126-136]

  • ارزشیابی ارزیابی محتوای برنامه درسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 103-115]

  • ارزشیابی توصیفی شناسایی موانع و چالش‌های اجرای طرح ارزشیابی توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 53-68]

  • ارزشیابی توصیفی وسنتی مقایسه اضطراب مدرسه و مؤلفه‌های آن در دانش‌آموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 93-107]

  • ارزش‌های شهروندی بررسی میزان اثر بخشی مؤلفه‌های ارزش‌های شهروندی در برنامه درسی دوره ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 154-165]

  • استادراهنما استاد راهنمای پنهان: برنامه درسی برآمده از تعامل استاد راهنما و دانشجو در پایان نامه‌های کارشناسی ارشد [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 38-50]

  • استاد راهنما واکاوی برنامه درسی پنهان در انتخاب استاد راهنما در دانشکده ریاضی: یک مطالعه کیفی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 1-12]

  • استلزامات تربیتی واکاوی آراء تربیتی فارابی مؤسس فلسفه اسلامی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 58-74]

  • اسلامی کردن برنامه‌های درسی بررسی ابعاد پداگوژیکی اسلامی کردن برنامه‌های درسی دانشگاهی در حوزه علوم انسانی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 33-45]

  • اضطراب امتحان مقایسه اضطراب مدرسه و مؤلفه‌های آن در دانش‌آموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 93-107]

  • اضطراب مدرسه مقایسه اضطراب مدرسه و مؤلفه‌های آن در دانش‌آموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 93-107]

  • اعتماد به معلم تأثیر اعتماد یادگیرنده نسبت به اثربخشی معلم و محتوای مورد تدریس برمیزان یادگیری او [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 145-154]

  • الگوی گانیه بررسی تأثیر مدل طراحی آموزشی گانیه و بریگز بر یادگیری و یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 24-36]

  • الویت‌بندی امکان سنجی و اولویت بندی رشته‌های بین رشته‌ای از دیدگاه استادان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد نجف آباد [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 27-37]

  • امکان سنجی مطالعه امکان سنجی اجرای دوره آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان) [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 80-92]

  • امکان‌سنج امکان سنجی و اولویت بندی رشته‌های بین رشته‌ای از دیدگاه استادان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد نجف آباد [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 27-37]

  • انگیزش بررسی رابطه بین سطح خودکارآمدی معلمان علوم تجربی با انگیزش، نگرش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 122-134]

  • انگیزش طراحی نرم افزار آموزشی علوم پنجم ابتدایی مبتنی بر فراشناخت و بررسی تأثیر آن بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 24-35]

  • انگیزش پیشرفت رابطه راهبردهای یادگیری خودتنظیم و انگیزش پیشرفت دانش‌آموزان دوره متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 99-112]

  • انگیزش پیشرفت تحصیلی بررسی تأثیر مدل طراحی آموزشی گانیه و بریگز بر یادگیری و یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 24-36]

  • انگیزش تحصیلی مقایسه اثربخشی آموزش براساس روش تدریس سکوسازی و روش سنتی بر انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان پسر سال دوم متوسطه در درس زبان انگلیسی در شهر ویسیان [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 79-86]

  • اولیا بررسی شیوه‌های بهینه در مشارکت اثر بخش اولیا و مردم در مدارس [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 137-146]

  • اولویت بندی اولویت بندی و مقایسه مؤلفه‌های شش‌گانه ایدئولوژی‌های برنامه درسی از منظر اعضای هیأت علمی دانشکده‌های علوم تربیتی شهر تهران [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 129-144]

ب

  • بازخورد 360 درجه ارائه الگویی مبتنی بر بازخورد 360 درجه جهت ارزیابی عملکرد تحصیلی دانشجویان پذیرش شده بدون کنکور در مقطع تحصیلات تکمیلی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 118-133]

  • باورهای معلمان بررسی رابطه بین باورها و مؤلفه‌های ساخت و سازگرایی در محیط کلاس درس ریاضی [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 87-98]

  • بحث گروهی مقایسه اثربخشی روش‌های تدریس بحث گروهی و سخنرانی بر میزان یادگیری و رضایت دانش‌آموزان از تدریس، در درس دین و زندگی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 13-23]

  • برنامه درسی تأملی بر موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 1-15]

  • برنامه درسی ارزیابی اثربخشی بیرونی برنامه درسی دوره کارشناسی رشته‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس بر مبنای مدل چشم شایستگی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 20-32]

  • برنامه درسی به سوی فرانظریه‌ای دیگر برای شناخت برنامه درسی پنهان [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 75-95]

  • برنامه درسی بررسی گرایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته برنامه درسی به رویکردهای برنامه درسی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 108-121]

  • برنامه درسی بررسی میزان اثر بخشی مؤلفه‌های ارزش‌های شهروندی در برنامه درسی دوره ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 154-165]

  • برنامه درسی واکاوی پیامدها و سازوکارهای جهانی شدن برنامه‌های درسی آموزش عالی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 37-45]

  • برنامه درسی پنهان استاد راهنمای پنهان: برنامه درسی برآمده از تعامل استاد راهنما و دانشجو در پایان نامه‌های کارشناسی ارشد [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 38-50]

  • برنامه درسی پنهان به سوی فرانظریه‌ای دیگر برای شناخت برنامه درسی پنهان [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 75-95]

  • برنامه درسی پنهان واکاوی برنامه درسی پنهان در انتخاب استاد راهنما در دانشکده ریاضی: یک مطالعه کیفی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 1-12]

  • برنامه درسی شیمی آسیب شناسی برنامه درسی شیمی در دوره متوسطه با استفاده از تکنیک دلفی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 46-55]

  • برنامه ریزی درسی مقایسه ترجیحات فکری دانش‌آموزان دختر پایه‌های دوم، سوم و چهارم رشته ریاضی در مقطع متوسطه شهر مشهد [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 108-117]

  • برنامه‌های درسی شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامه‌های درسی و ارائه رهکارهایی برای رفع آن [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 126-136]

  • برنامه‌های درسی شناسایی موانع و چالش‌های اجرای طرح ارزشیابی توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 53-68]

  • بین رشته‌ای امکان سنجی و اولویت بندی رشته‌های بین رشته‌ای از دیدگاه استادان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد نجف آباد [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 27-37]

  • بهداشت روانی شناسایی موانع و چالش‌های اجرای طرح ارزشیابی توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 53-68]

پ

  • پایان‌نامه کارشناسی ارشد استاد راهنمای پنهان: برنامه درسی برآمده از تعامل استاد راهنما و دانشجو در پایان نامه‌های کارشناسی ارشد [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 38-50]

  • پداگوژی بررسی ابعاد پداگوژیکی اسلامی کردن برنامه‌های درسی دانشگاهی در حوزه علوم انسانی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 33-45]

  • پذیرش ‌نوآوری بررسی ارتباط بین ابعاد جو سازمانی و میزان پذیرش نوآوری برنامه ‌درسی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 11-23]

  • پذیرش ‌نوآوری ‌برنامه‌ درسی بررسی ارتباط بین ابعاد جو سازمانی و میزان پذیرش نوآوری برنامه ‌درسی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 11-23]

  • پرلز بررسی میزان سواد خواندن دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی شهر شهریار و مقایسه آن با متوسط عملکرد دانش‌آموزان پایه چهارم کل کشور [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 69-79]

  • پژوهش خودکارآمدی پژوهشی در میان دانشجویان کارشناسی ارشد روان‌شناسی و علوم تربیتی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 147-155]

  • پیشرفت تحصیلی طراحی نرم افزار آموزشی علوم پنجم ابتدایی مبتنی بر فراشناخت و بررسی تأثیر آن بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 24-35]

  • پیشرفت تحصیلی آموزش رسمی بررسی رابطه بین سطح خودکارآمدی معلمان علوم تجربی با انگیزش، نگرش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 122-134]

ت

  • تجارب دانشجویان واکاوی برنامه درسی پنهان در انتخاب استاد راهنما در دانشکده ریاضی: یک مطالعه کیفی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 1-12]

  • تجارب دانشجویان بررسی رابطه ویژگی‌های فردی و تجارب دانشجویان با دستاوردهای آنان از تحصیل در مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 56-71]

  • تحصیلات تکمیلی واکاوی برنامه درسی پنهان در انتخاب استاد راهنما در دانشکده ریاضی: یک مطالعه کیفی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 1-12]

  • تحلیل محتوا تحلیل جایگاه مؤلفه‌های تربیت شهروندی در محتوای برنامه درسی علوم اجتماعی دوره متوسطه [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 1-19]

  • تحلیل محتوا تحلیل محتوای کتاب ریاضی 1 پایه اول متوسطه بر اساس تکنیک ویلیام رومی و حیطه شناختی بلوم [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 166-178]

  • تحلیل محتوا جایگاه حل مسأله در تمرین‌های کتاب‌های درسی علوم ابتدایی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 1-10]

  • تحلیل محتوای کیفی واکاوی آراء تربیتی فارابی مؤسس فلسفه اسلامی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 58-74]

  • تدریس مقایسه اثربخشی روش‌های تدریس بحث گروهی و سخنرانی بر میزان یادگیری و رضایت دانش‌آموزان از تدریس، در درس دین و زندگی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 13-23]

  • تدریس اثربخش تأثیر اعتماد یادگیرنده نسبت به اثربخشی معلم و محتوای مورد تدریس برمیزان یادگیری او [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 145-154]

  • تدریس اثربخش ارزیابی مؤلفه‌های تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 134-146]

  • تربیت شهروندی تحلیل جایگاه مؤلفه‌های تربیت شهروندی در محتوای برنامه درسی علوم اجتماعی دوره متوسطه [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 1-19]

  • ترجیح فکری مقایسه ترجیحات فکری دانش‌آموزان دختر پایه‌های دوم، سوم و چهارم رشته ریاضی در مقطع متوسطه شهر مشهد [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 108-117]

  • ترس از ابراز وجود مقایسه اضطراب مدرسه و مؤلفه‌های آن در دانش‌آموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 93-107]

  • تعلیم و تربیت واکاوی آراء تربیتی فارابی مؤسس فلسفه اسلامی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 58-74]

  • تفکر انتقادی تأملی بر موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 1-15]

  • تفکر خلاق بررسی رابطه هوش هیجانی دبیران با تفکر خلاق دانش‌آموزان متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 113-125]

  • تکنیک دلفی آسیب شناسی برنامه درسی شیمی در دوره متوسطه با استفاده از تکنیک دلفی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 46-55]

  • تکنیک ویلیام رومی تحلیل محتوای کتاب ریاضی 1 پایه اول متوسطه بر اساس تکنیک ویلیام رومی و حیطه شناختی بلوم [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 166-178]

ج

  • جهانی شدن واکاوی پیامدها و سازوکارهای جهانی شدن برنامه‌های درسی آموزش عالی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 37-45]

  • جو سازمانی بررسی ارتباط بین ابعاد جو سازمانی و میزان پذیرش نوآوری برنامه ‌درسی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 11-23]

ح

  • حیطه شناختی بلوم تحلیل محتوای کتاب ریاضی 1 پایه اول متوسطه بر اساس تکنیک ویلیام رومی و حیطه شناختی بلوم [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 166-178]

  • حل مسأله جایگاه حل مسأله در تمرین‌های کتاب‌های درسی علوم ابتدایی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 1-10]

خ

  • خود تنظیمی رابطه راهبردهای یادگیری خودتنظیم و انگیزش پیشرفت دانش‌آموزان دوره متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 99-112]

  • خودکارآمدی بررسی رابطه بین سطح خودکارآمدی معلمان علوم تجربی با انگیزش، نگرش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 122-134]

  • خودکارآمدی خودکارآمدی پژوهشی در میان دانشجویان کارشناسی ارشد روان‌شناسی و علوم تربیتی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 147-155]

  • خودکارآمدی پژوهشی خودکارآمدی پژوهشی در میان دانشجویان کارشناسی ارشد روان‌شناسی و علوم تربیتی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 147-155]

  • خودکارآمدی معلم بررسی رابطه بین سطح خودکارآمدی معلمان علوم تجربی با انگیزش، نگرش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 122-134]

د

  • دانش‌آموزان سال سوم متوسطه مقایسه اثربخشی روش‌های تدریس بحث گروهی و سخنرانی بر میزان یادگیری و رضایت دانش‌آموزان از تدریس، در درس دین و زندگی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 13-23]

  • دانشجویان سهمیه‌ای ارائه الگویی مبتنی بر بازخورد 360 درجه جهت ارزیابی عملکرد تحصیلی دانشجویان پذیرش شده بدون کنکور در مقطع تحصیلات تکمیلی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 118-133]

  • دانشگاه آزاد اسلامی ارزیابی اثربخشی بیرونی برنامه درسی دوره کارشناسی رشته‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس بر مبنای مدل چشم شایستگی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 20-32]

  • دانشگاه آزاد اسلامی مطالعه امکان سنجی اجرای دوره آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان) [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 80-92]

  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل ارزیابی مؤلفه‌های تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 134-146]

  • دانشگاه اصفهان بررسی ارتباط بین ابعاد جو سازمانی و میزان پذیرش نوآوری برنامه ‌درسی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 11-23]

  • دانشگاه نجف‌آباد امکان سنجی و اولویت بندی رشته‌های بین رشته‌ای از دیدگاه استادان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد نجف آباد [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 27-37]

  • درک مطلب بررسی میزان سواد خواندن دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی شهر شهریار و مقایسه آن با متوسط عملکرد دانش‌آموزان پایه چهارم کل کشور [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 69-79]

  • دستاوردهای دانشگاهی بررسی رابطه ویژگی‌های فردی و تجارب دانشجویان با دستاوردهای آنان از تحصیل در مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 56-71]

  • دین میزان پاسخ‌گویی محتوای برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه به نیازهای اجتماعی و عاطفی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 135-153]

  • دوره ابتدایی جایگاه اخلاق زیست محیطی در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 51-62]

  • دوره ابتدایی جایگاه حل مسأله در تمرین‌های کتاب‌های درسی علوم ابتدایی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 1-10]

ر

  • ریاضیات مقایسه ترجیحات فکری دانش‌آموزان دختر پایه‌های دوم، سوم و چهارم رشته ریاضی در مقطع متوسطه شهر مشهد [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 108-117]

  • راهبردهای یادگیری خود تنظیم رابطه راهبردهای یادگیری خودتنظیم و انگیزش پیشرفت دانش‌آموزان دوره متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 99-112]

  • ربع مغزی مقایسه ترجیحات فکری دانش‌آموزان دختر پایه‌های دوم، سوم و چهارم رشته ریاضی در مقطع متوسطه شهر مشهد [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 108-117]

  • رضایت مقایسه اثربخشی روش‌های تدریس بحث گروهی و سخنرانی بر میزان یادگیری و رضایت دانش‌آموزان از تدریس، در درس دین و زندگی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 13-23]

  • روش تدریس مقایسه تأثیر روش تدریس حل مسأله با روش تدریس کاوشگری بر مهارت‌های حل مسأله اجتماعی دانش‌آموزان دختر در درس علوم اجتماعی پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 63-78]

  • روش تدریس بررسی رابطه بین باورها و مؤلفه‌های ساخت و سازگرایی در محیط کلاس درس ریاضی [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 87-98]

  • روش تدریس ارزیابی محتوای برنامه درسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 103-115]

  • روش تدریس سکوسازی مقایسه اثربخشی آموزش براساس روش تدریس سکوسازی و روش سنتی بر انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان پسر سال دوم متوسطه در درس زبان انگلیسی در شهر ویسیان [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 79-86]

  • روش تدریس سنتی مقایسه اثربخشی آموزش براساس روش تدریس سکوسازی و روش سنتی بر انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان پسر سال دوم متوسطه در درس زبان انگلیسی در شهر ویسیان [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 79-86]

  • روش حل مسأله مقایسه تأثیر روش تدریس حل مسأله با روش تدریس کاوشگری بر مهارت‌های حل مسأله اجتماعی دانش‌آموزان دختر در درس علوم اجتماعی پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 63-78]

  • روش کاوشگری مقایسه تأثیر روش تدریس حل مسأله با روش تدریس کاوشگری بر مهارت‌های حل مسأله اجتماعی دانش‌آموزان دختر در درس علوم اجتماعی پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 63-78]

  • رویکرد برنامه درسی نظریه تربیتی و رویکرد برنامه درسی از منظر عمل‌گرایی نوین [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 46-57]

  • رویکرد برنامه درسی بررسی گرایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته برنامه درسی به رویکردهای برنامه درسی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 108-121]

  • رویکرد غیر فنی بررسی گرایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته برنامه درسی به رویکردهای برنامه درسی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 108-121]

  • رویکرد فنی بررسی گرایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته برنامه درسی به رویکردهای برنامه درسی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 108-121]

س

  • ساخت و سازگرایی بررسی رابطه بین باورها و مؤلفه‌های ساخت و سازگرایی در محیط کلاس درس ریاضی [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 87-98]

  • سبک هویت اطلاعاتی پیش بینی ابعاد درگیری تحصیلی بر اساس سبکهای هویت در دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستانهای دولتی تهران [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 72-85]

  • سبک هویت سردرگم/ اجتنابی پیش بینی ابعاد درگیری تحصیلی بر اساس سبکهای هویت در دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستانهای دولتی تهران [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 72-85]

  • سبک هویت هنجاری پیش بینی ابعاد درگیری تحصیلی بر اساس سبکهای هویت در دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستانهای دولتی تهران [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 72-85]

  • سخنرانی مقایسه اثربخشی روش‌های تدریس بحث گروهی و سخنرانی بر میزان یادگیری و رضایت دانش‌آموزان از تدریس، در درس دین و زندگی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 13-23]

  • سواد خواندن بررسی میزان سواد خواندن دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی شهر شهریار و مقایسه آن با متوسط عملکرد دانش‌آموزان پایه چهارم کل کشور [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 69-79]

ش

  • شایستگی محوری ارزیابی اثربخشی بیرونی برنامه درسی دوره کارشناسی رشته‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس بر مبنای مدل چشم شایستگی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 20-32]

  • شهروندی بررسی میزان اثر بخشی مؤلفه‌های ارزش‌های شهروندی در برنامه درسی دوره ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 154-165]

  • شیوه مرسوم بررسی تأثیر مدل طراحی آموزشی گانیه و بریگز بر یادگیری و یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 24-36]

  • شیوه‌های بهینه در مشارکت بررسی شیوه‌های بهینه در مشارکت اثر بخش اولیا و مردم در مدارس [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 137-146]

ط

  • طراحی آموزشی بررسی تأثیر مدل طراحی آموزشی گانیه و بریگز بر یادگیری و یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 24-36]

  • طراحی آموزشی تأثیر کاربست الگوی جاناسن در یادگیری مبتنی بر مسأله بر نگرش، رضایت و یادگیری در برنامه‌های آموزش ضمن خدمت معلمان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 36-52]

ع

  • علوم انسانی بررسی ابعاد پداگوژیکی اسلامی کردن برنامه‌های درسی دانشگاهی در حوزه علوم انسانی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 33-45]

  • علوم تجربی جایگاه حل مسأله در تمرین‌های کتاب‌های درسی علوم ابتدایی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 1-10]

  • عملکرد تحصیلی رابطه فرسودگی تحصیلی و یادگیری خود تنظیمی با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 116-128]

  • عملکرد تحصیلی ارائه الگویی مبتنی بر بازخورد 360 درجه جهت ارزیابی عملکرد تحصیلی دانشجویان پذیرش شده بدون کنکور در مقطع تحصیلات تکمیلی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 118-133]

  • عمل‌گرایی نوین نظریه تربیتی و رویکرد برنامه درسی از منظر عمل‌گرایی نوین [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 46-57]

ف

  • فارابی واکاوی آراء تربیتی فارابی مؤسس فلسفه اسلامی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 58-74]

  • فارسی نظریه تربیتی و رویکرد برنامه درسی از منظر عمل‌گرایی نوین [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 46-57]

  • فراشناخت طراحی نرم افزار آموزشی علوم پنجم ابتدایی مبتنی بر فراشناخت و بررسی تأثیر آن بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 24-35]

  • فرآیند یاددهی و یادگیری شناسایی موانع و چالش‌های اجرای طرح ارزشیابی توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 53-68]

  • فرسودگی تحصیلی رابطه فرسودگی تحصیلی و یادگیری خود تنظیمی با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 116-128]

  • فرهنگ ایثار و شهادت بررسی محتوای کتب درسی دوره ی راهنمایی تحصیلی در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 99-107]

  • فقدان اعتماد به نفس مقایسه اضطراب مدرسه و مؤلفه‌های آن در دانش‌آموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 93-107]

  • فناوری اطلاعات بررسی شیوه‌های بهینه در مشارکت اثر بخش اولیا و مردم در مدارس [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 137-146]

  • فناوری اطلاعات مطالعه امکان سنجی اجرای دوره آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان) [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 80-92]

ک

  • کارشناسان شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامه‌های درسی و ارائه رهکارهایی برای رفع آن [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 126-136]

  • کتاب درسی جایگاه حل مسأله در تمرین‌های کتاب‌های درسی علوم ابتدایی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 1-10]

  • کتاب ریاضی اول متوسطه تحلیل محتوای کتاب ریاضی 1 پایه اول متوسطه بر اساس تکنیک ویلیام رومی و حیطه شناختی بلوم [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 166-178]

  • کتاب‌های درسی جایگاه اخلاق زیست محیطی در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 51-62]

  • کتابهای دین و زندگی میزان پاسخ‌گویی محتوای برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه به نیازهای اجتماعی و عاطفی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 135-153]

گ

  • گروه‌های برنامه ریزی درسی شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامه‌های درسی و ارائه رهکارهایی برای رفع آن [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 126-136]

م

  • محتوای برنامه درسی جایگاه اخلاق زیست محیطی در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 51-62]

  • محتوای برنامه درسی ارزیابی محتوای برنامه درسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 103-115]

  • محتوای تدریس تأثیر اعتماد یادگیرنده نسبت به اثربخشی معلم و محتوای مورد تدریس برمیزان یادگیری او [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 145-154]

  • محتوای کتب درسی دوره راهنمایی بررسی محتوای کتب درسی دوره ی راهنمایی تحصیلی در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 99-107]

  • محیط کلاس درس بررسی رابطه بین باورها و مؤلفه‌های ساخت و سازگرایی در محیط کلاس درس ریاضی [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 87-98]

  • مدارس ابتدایی بررسی شیوه‌های بهینه در مشارکت اثر بخش اولیا و مردم در مدارس [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 137-146]

  • مدارس متوسطه رابطه فرسودگی تحصیلی و یادگیری خود تنظیمی با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 116-128]

  • مدیران شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامه‌های درسی و ارائه رهکارهایی برای رفع آن [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 126-136]

  • مدیریت هیجان بررسی رابطه هوش هیجانی دبیران با تفکر خلاق دانش‌آموزان متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 113-125]

  • مدرسه بررسی رابطه بین سطح خودکارآمدی معلمان علوم تجربی با انگیزش، نگرش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 122-134]

  • مدرسه هوشمند ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه ارتباط کارآمد ادراک شده بین دانش آموز و معلم در مدارس هوشمند [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 16-26]

  • مدل چشم شایستگی ارزیابی اثربخشی بیرونی برنامه درسی دوره کارشناسی رشته‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس بر مبنای مدل چشم شایستگی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 20-32]

  • مسأله محوری تأثیر کاربست الگوی جاناسن در یادگیری مبتنی بر مسأله بر نگرش، رضایت و یادگیری در برنامه‌های آموزش ضمن خدمت معلمان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 36-52]

  • مسؤولیت پذیری بررسی میزان اثر بخشی مؤلفه‌های ارزش‌های شهروندی در برنامه درسی دوره ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 154-165]

  • مشارکت اثر بخش بررسی شیوه‌های بهینه در مشارکت اثر بخش اولیا و مردم در مدارس [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 137-146]

  • مشارکت با فرهنگ بررسی شیوه‌های بهینه در مشارکت اثر بخش اولیا و مردم در مدارس [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 137-146]

  • مطالعه کیفی واکاوی برنامه درسی پنهان در انتخاب استاد راهنما در دانشکده ریاضی: یک مطالعه کیفی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 1-12]

  • معلمان ریاضی متوسطه بررسی رابطه بین باورها و مؤلفه‌های ساخت و سازگرایی در محیط کلاس درس ریاضی [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 87-98]

  • مقایسه اولویت بندی و مقایسه مؤلفه‌های شش‌گانه ایدئولوژی‌های برنامه درسی از منظر اعضای هیأت علمی دانشکده‌های علوم تربیتی شهر تهران [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 129-144]

  • مقطع متوسطه آسیب شناسی برنامه درسی شیمی در دوره متوسطه با استفاده از تکنیک دلفی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 46-55]

  • منابع کالبدی و آموزشی شناسایی موانع و چالش‌های اجرای طرح ارزشیابی توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 53-68]

  • مهارت‌های تدریس شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی معیاری مهارت‌های تدریس اعضای هیأت علمی بر مبنای الگوی شغل و شاغل ـ مطالعه موردی: دانشگاه شیراز [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 86-102]

  • مهارت‌های حل مسأله اجتماعی مقایسه تأثیر روش تدریس حل مسأله با روش تدریس کاوشگری بر مهارت‌های حل مسأله اجتماعی دانش‌آموزان دختر در درس علوم اجتماعی پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 63-78]

  • میهن دوستی بررسی میزان اثر بخشی مؤلفه‌های ارزش‌های شهروندی در برنامه درسی دوره ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 154-165]

  • مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی بررسی رابطه ویژگی‌های فردی و تجارب دانشجویان با دستاوردهای آنان از تحصیل در مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 56-71]

  • مؤلفه اولویت بندی و مقایسه مؤلفه‌های شش‌گانه ایدئولوژی‌های برنامه درسی از منظر اعضای هیأت علمی دانشکده‌های علوم تربیتی شهر تهران [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 129-144]

  • مؤلفه‌های شهروندی تحلیل جایگاه مؤلفه‌های تربیت شهروندی در محتوای برنامه درسی علوم اجتماعی دوره متوسطه [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 1-19]

ن

  • نیاز آموزشی شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی معیاری مهارت‌های تدریس اعضای هیأت علمی بر مبنای الگوی شغل و شاغل ـ مطالعه موردی: دانشگاه شیراز [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 86-102]

  • نیازهای اجتماعی میزان پاسخ‌گویی محتوای برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه به نیازهای اجتماعی و عاطفی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 135-153]

  • نیازهای عاطفی میزان پاسخ‌گویی محتوای برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه به نیازهای اجتماعی و عاطفی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 135-153]

  • نیازهای معیاری شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی معیاری مهارت‌های تدریس اعضای هیأت علمی بر مبنای الگوی شغل و شاغل ـ مطالعه موردی: دانشگاه شیراز [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 86-102]

  • نیازهای هنجاری شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی معیاری مهارت‌های تدریس اعضای هیأت علمی بر مبنای الگوی شغل و شاغل ـ مطالعه موردی: دانشگاه شیراز [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 86-102]

  • نرم‌افزارآموزشی طراحی نرم افزار آموزشی علوم پنجم ابتدایی مبتنی بر فراشناخت و بررسی تأثیر آن بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 24-35]

  • نظریه تربیتی نظریه تربیتی و رویکرد برنامه درسی از منظر عمل‌گرایی نوین [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 46-57]

  • نظریه‌های برنامه درسی پنهان به سوی فرانظریه‌ای دیگر برای شناخت برنامه درسی پنهان [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 75-95]

  • نظم شخصیشخصی بررسی میزان اثر بخشی مؤلفه‌های ارزش‌های شهروندی در برنامه درسی دوره ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 154-165]

  • نگرش بررسی رابطه بین سطح خودکارآمدی معلمان علوم تجربی با انگیزش، نگرش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 37، 1392، صفحه 122-134]

  • نگرش تأثیر اعتماد یادگیرنده نسبت به اثربخشی معلم و محتوای مورد تدریس برمیزان یادگیری او [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 145-154]

و

  • واکنش‌های فیزیولوژیک مقایسه اضطراب مدرسه و مؤلفه‌های آن در دانش‌آموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی [دوره 10، شماره 39، 1392، صفحه 93-107]

  • ویژگی‌های فردی بررسی رابطه ویژگی‌های فردی و تجارب دانشجویان با دستاوردهای آنان از تحصیل در مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 56-71]

ه

  • هیأت علمی.  اولویت بندی و مقایسه مؤلفه‌های شش‌گانه ایدئولوژی‌های برنامه درسی از منظر اعضای هیأت علمی دانشکده‌های علوم تربیتی شهر تهران [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 129-144]

  • هوش هیجانی بررسی رابطه هوش هیجانی دبیران با تفکر خلاق دانش‌آموزان متوسطه [دوره 10، شماره 36، 1392، صفحه 113-125]

ی

  • یادداری بررسی تأثیر مدل طراحی آموزشی گانیه و بریگز بر یادگیری و یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 24-36]

  • یادگیری مقایسه اثربخشی روش‌های تدریس بحث گروهی و سخنرانی بر میزان یادگیری و رضایت دانش‌آموزان از تدریس، در درس دین و زندگی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 13-23]

  • یادگیری بررسی تأثیر مدل طراحی آموزشی گانیه و بریگز بر یادگیری و یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 24-36]

  • یادگیری تأثیر اعتماد یادگیرنده نسبت به اثربخشی معلم و محتوای مورد تدریس برمیزان یادگیری او [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 145-154]

  • یادگیری خودنظم داده رابطه فرسودگی تحصیلی و یادگیری خود تنظیمی با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه [دوره 10، شماره 38، 1392، صفحه 116-128]